A PC-s játékok válogatásánál direkt nem vettük figyelembe a korai hozzáférésű címeket, pedig így biztos, hogy a Manor Lords is bekerült volna. Sebaj, ettől függetlenül most három olyan játékot válogattam össze, amik egyelőre csak PC-n érhetőek el – lássuk a listát!
Frostpunk 2
A Frostpunk első része még 2018-ban jelent meg és igen szép sikert aratott, aminek köszönhetően a megjelenése óta rengeteg DLC-vel bővült, legutóbb például az On The Edge nevezetűvel. 2021 áprilisáig már több mint 3 millió példányt adtak el belőle, a PC-s és konzolos változatokat együttvéve (nekem is itt pihen a polcomon a PS4-es verzió), úgyhogy valahol borítékolható volt a folytatás. A Frostpunk 2 a városépítős részek mellett sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a nehéz döntésekre és a narratívára. A játékos tárgyalhat a különböző politikai frakciókkal és alakíthatja Új London társadalmát, a sztori pedig 30 évvel az eredeti Frostpunk után játszódik. Immár szabadon lehet pakolgatni a körzeteket, amivel a játékmenet is felgyorsult, illetve megjelentek az automatonok is. Több játékmechanikát eléggé leegyszerűsítettek, a politikai és társadalmi szegmens azonban éppen hogy mélyült, ezzel új kihívások elé állítva a hardcore-rajongókat is. A Frostpunk 2 egy remek folytatás lett, amely okosan gondolta tovább az elődje játékmenetét.
World of Warcraft: The War Within
Lehet még tényező 2024-ben a World of Warcraft? Sanszos, hogy ma már baltával faragott és fura egy ilyen cím, főleg a szűz szemnek, de az értékei vitathatatlanok. Nem volt cikk a Gurun a legújabb WoW kiegészítőről, de a Dragonflight után ismét sikerült egy elég masszív és érdekes anyagot prezentálni. Biztos vannak sokan, akiknek akad problémája a tartalommal, a sztorival, bármivel, de 20 év után sokunk számára ismét sikerült újat mutatni, ami szinte lehetetlennek tűnt egy Dragonflight után, ami nekem ilyen Wrath of the Lich King meg Legion szintű csúcspontja volt a nagy egésznek. Az MMO relevanciája abban is kimutatható, hogy az elsődlegesen Gen Z-t célzó mai MENŐ játékok nagyon sok szempontból (főleg a játékon belüli szocializáció) valahonnan innen eredeztethetőek. A régi szöveges alapú MUD címeknél már elindult, az MMO-kban tökéletesedett és ma már minden online játszható címben ott vigyorog ránk a chat, a klánokba verődés, a közös dungeon szétverés, és a többi. Az MMO műfaj valóban ki van öregedve, hiányzik egy valódi erős induló a témában, aki utat tör és rámutat, hogy mi is a jövőbeli terv a zsáner hosszútávú életbentartására. Ez egy univerzális műfaj, és az elbukott próbálkozások ellenére (lásd: New World) igenis van keresnivalója a piacon és ha az Elden Ring DLC-je jelölt lehet egy The Game Awards-on, akkor a WoW idei kiegészítőjének is kijár ugyanez a bánásmód.
Phoenix Springs
Egy ideje már háttérbe szorultak a klasszikus kalandjátékokra hajazó próbálkozások, holott a '90-es években – mikor a point & click műfaj még virágkorát élte – nagyon is figyeltünk erre a műfajra. Persze az évek során a kalandjátékok átformálódtak. Valahol a Life is Strange megjelenése körül fordult át valami egészen másba ez a műfaj, ha úgy tetszik, evolválódott és igazodott a modern trendekhez. Ennek ékes bizonyítéka az idén megjelent Indiana Jones and the Great Circle is, amely sokkal inkább nevezhető kalandjátéknak, mintsem akciójátéknak. A Phoenix Springs radar alatt érkezett, de engem azonnal beszippantott. Egy neo-noir világban járunk benne, méghozzá Iris Dormer riporter személyében, aki a testvérét keresi. A grafikai stílus leginkább egy festményre emlékeztet, maga a játékmenet pedig a nagyon korai point & click címekre, ahol még külön kellett kiválasztani a cselekvés menüpontját, majd rábökni arra, amit meg akartunk vizsgálni közelebbről.
A Phoenix Springs emiatt számomra a nosztalgia húrjait pengette szinte folyamatosan, és közben egy olyan álomszerű, szürreális világban merülhettem el, amihez még nem volt szerencsém videójátékban. Nyomokat kell gyűjtenünk, de a mozaik darabkáit magunknak kell összerakni.
És számotokra melyik volt az idén legtöbbet pörgetett PC-s játék?