Április 15. és 22. között zajlott a hidegrázós előzetessel bejelentett Frostpunk 2 zárt bétatesztje, melynek kapcsán olyan sok visszajelzés és észrevétel érkezett a fejlesztést végző 11 bit studios főhadiszállására, hogy nemrég egy közleményt is ki kellett adniuk a munkálatok további menetéről. A Steamen közzétett írásban a játék rendezői, Jakub Stokalski és Lukasz Juszczyk köszönték meg a részvételt a játékosoknak, kiemelve, hogy többségében pozitív véleményekkel találkoztak, a tesztelők zöme pedig 8/10-re értékelte az élményeit, ami egy nem végleges produktum esetében kiemelkedően jónak mondható. Ezt követően aztán érkezett a fekete leves, a vezetők ugyanis elárulták, hogy a csapat az építő jellegű kritikák mentén folytatta/folytatja a fejlesztést, emiatt azonban nem tudja tartani az eredetileg tervezett július 25-i megjelenési dátumot, helyette csak néhány hónappal később, szeptember 20-án fog befutni a kíméletlen városépítő.
Öröm az ürömben, hogy ezért cserébe egy ténylegesen jobb és polírozottabb játékot kapunk, kezdve azzal, hogy elmélyítik a városépítő mechanikákat (például újragondolt Hubok segítségével), részletesebbé és rugalmasabbá teszik a munkaerő menedzselését, valamint bevezetnek egy új erőforrást, ami komplexebbé varázsolja a városépítést és a terjeszkedést. Ezen túlmenően immár az építkezés befejezése után is lehetőségünk lesz átformálni az egyes városrészeket, a különböző frakciók viselkedése pedig jobban illeszkedik majd a történetükhöz, miközben a UI és a UX terén is történtek változtatások, hogy felhasználóbarátabb legyen az élmény, és egyszerűbbé váljon az irányítás. Végezetül mindenképp ki szeretnénk emelni a 'Zoom Stories' nevezetű feature-t, ami tulajdonképpen annyit takar, hogy bezoomolhatunk a település egyes részeire, és nyomon követhetjük a derék polgárok mindennapjait. Bár ezen módosítások egy része már benne van a Frostpunk 2-ben, a fejlesztők szerint továbbra is rendeget munka vár a stúdióra, így meg tudjuk érteni, hogy a csúsztatás mellett döntöttek az utólagos foltozgatás helyett.