Nemrég a PC Gamer szúrta ki, hogy elérhető a demo, amit a Microsoft a Muse és a World and Human Action Model (WHAM) segítségével készített, a Quake 2-t használva ihletforrásként. Ami előtt le a kalappal, hogy az AI már képes interaktív környezetet generálni, játékbeli engine nélkül.

"Ebben a valósidejű tech demóban, a Copilot dinamikusan generál játékmenet jeleneteket, a klasszikus Quake II alapján. Minden input, amit a játékos elvégez, elindítja a következő AI-generált pillanatot a játékban, mintha csak a Quake II-t játszanánk egy hagyományos játék engine-ben." - írja a Microsoft.

Mindez papíron jól hangzik, de ahogy láthatjátok, a gyakorlatban már nem olyan egetrengető a végeredmény. 

"Ennél még az is jobb, ha csak elképzelem a játékot" - fogalmazott nyersen az egyik felhasználó, és ugyan sokan fikázzák a demót, olyan is akad, aki védelmébe vette. "A lehetőségeket mutatja meg. Egy olyan AI, ami képes egy egybefüggő és következetes világot alkotni, egyszerűen őrületes. De ez persze nem használható teljes játék létrehozására."

A demót IDE KATTINTVA tudjátok kipróbálni, aztán gyertek vissza, és meséljétek el Ti is a véleményeteket!