Immár harmadik hete nyüstölhetjük a S.T.A.L.K.E.R.-széria második részét, a jó hír pedig az, hogy ezt nem csak mi, de játékosok további milliói is megteszik. A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl-ból már az első 24 órában eladtak 1 millió darabot, ami önmagában is elképesztően nagy siker az ukrán fejlesztők számára, de különösen örömteli hír annak tükrében, hogy alkotásuk messze van a tökéletességtől. Technikai fronton sem domborít túl jól a játék, és bizony bugok is akadnak szép számmal...

Igaz, hogy a fejlesztők közben időt és energiát nem kímélve dolgoznak azok javításán, és a napokban már a harmadik nagy javítás is megérkezett, de tény és való, hogy akadnak hibák a játékban. Sőt, akad olyan játékelem is, amit hiába harangoztak be előzetesen, végül nem kapott helyet a kész műben.

Ez nem más, mint a GSC Game World (a játék fejlesztői) A-Life 2.0 nevezetű rendszere, ami az NPC-k, de még az ellenfelek AI-rendszereit is igazgatta volna, hogy az eredmény egy olyan Zóna legyen, ami a lehető legrealisztikusabb módon elevenedik meg monitorainkon. Az A-Life 2.0 felelt volna az NPC-k működésért, hogy azok gyakorlatilag önálló életet éljenek és a világ, valamint a játék minden egyes lépésére is valósághűen és izgalmasan reagáljanak.

Sajnos a helyzet az, hogy ez aligha működik jelenleg a Heart of Chornobyl-ban. Persze az NPC-k AI-rendszere így is köröket vert sok más játékra (khmhmhmIndianaJonesAndTheGreatCirlekhmhmhm), de azért messze nem úgy működik, ahogy azt vártuk. Hogy mi a baj, és hogy mikor, vagy hogy egyáltalán valamikor számíthatunk-e javulásra, arról Ievgen Grygorovych, a GSC Game World CEO-ja nyilatkozott az amerikai IGN-nek.

„Ahhoz, hogy a rendszer jól működjön, sokkal nagyobb területre van szüksége az NPC-k spawnolásához, ami így sokkal több erőforrást követel a memóriától. Küzdünk az optimalizálással. Rengeteg erőforrásra van szükségünk az optimalizáláshoz és sokszor más területeket kell megvágnunk ennek érdekében.

Sokat kellett optimalizálnunk a játékon, ami végül oda vezetett, hogy ezek a törekvések hibákat okoztak az A-Life rendszerben. De az sem segített, hogy a megjelenés előtt sikerült létrehozni néhány bugot, amik épp az NPC-k spawnolásában okoztak hibákat. Hogy ezek, hogyan sikerültek, egyelőre nem tudom.”

Grygorovych aztán arra is kitért, hogy a hibáktól nem kell félnünk. A csapat gőzerővel dolgozik a bugok javításán és természetesen az A-Life 2.0 rendbetételén is. Ám, hogy ez pontosan melyik javítással érkezhet meg a játékba, egyelőre nem tudni. Bízzunk benne, hogy minél hamarabb teljes pompájában barangolhatunk majd a Zónában.

Borítókép: stalker2.com/en/press-kit