Ha valaki netán lemaradt volna róla, tegnap (tehát március 18-án) végre megjelent a Half-Life 2 RTX korábban beharangozott demója, így megfelelő PC esetén bárki megnézheti, miként lehelt új életet az Orbifold Studios a Valve több mint 20 éves klasszikusába. Az NVIDIA RTX Remix segítségével készült rajongói alkotás kipróbálható verziója Nova Prospektet és a mindenki által kedvelt Ravenholmot foglalja magában, az elátkozott város új ruhája azonban egyáltalán nem nyerte el mindenki tetszését, mivel többen is úgy vélik, hogy a fényforrások túlzott használata megöli a dizájnerek eredeti vízióját, aminek a borzongató atmoszféra látja kárát.

half-life-2-rtx-ravenholm-demo.jpg

A kép forrása: Steam

Az IGN többek között a megváltozott művészi irányvonalról is megkérdezte a csapat társvezetőjét, David Driver-Gomm válasza(i) alapján pedig senkinek sem kell aggódnia, mivel bárki visszahozhatja a horrorisztikus hangulatot – már persze, ha ért a modoláshoz. A fejlesztő aláhúzta, hogy a Half-Life 2 RTX nem egy kész termékként funkcionál, így szabadon alakítható, ha épp arra van igény.

„A program modolható. A Remix létezik, a Half-Life 2 pedig működik vele, hiszen mi is ezt csináljuk. Mindig van hely arra, hogy az emberek beletegyék a saját értelmezésüket” – mondta David Driver-Gomm, miután kifejtette, hogy elég nehéz volt eldönteni (a fejlesztés során), milyen döntések születtek művészi elgondolásból, és melyek azok, amiket a technológia korlátok miatt hozott meg a Valve. Szinte biztosra vehető tehát, hogy előbb vagy utóbb a megszépült Ravenholm is épp olyan félelmetes lesz, mint az eredeti, addig azonban marad a „Vegyes” plecsni a Half-Life 2 RTX steames adatlapján – az értékelések alapján mondjuk leginkább az optimalizációval és a gépigénnyel van gondjuk az embereknek. Ti kipróbáltátok már a demót?

A borítóképek forrása: Valve