Ha valaki netán elfelejtette, holnaptól (március 18.) érhető el a Half-Life 2 RTX nevezetű rajongói projekt két pályát (Ravenholm, Nova Prospekt) tartalmazó demója, így megfelelő hardver birtokában bárki megnézheti, miként lehelt új életet az Orbifold Studios a Valve több mint 20 éves lövöldéjébe. A csapat a Portal RTX-szel már bizonyított NVIDIA RTX Remix segítségével szépíti meg a City 17-ben tett kiruccanást, méghozzá minden bevethető technológiai vívmány (ray tracing, DLSS 4, Multi Frame Generation, Neural Radiance Cache, satöbbi) segítségével, az eddig kiadott előzetesek és képek alapján pedig bátran kijelenthetjük, hogy soha nem volt ilyen gyönyörű a két évtizedes klasszikus. Az alapmű és az újragondolás közötti óriási különbséget most még jobban szemügyre vehetjük, méghozzá egy Redditen fellelhető összehasonlításnak köszönhetően, ami hamar rámutat, hogy bár az emlékeinkben egy fotórealisztikus játékként él a Half-Life 2, igazából jól látható nyomot hagyott rajta az idő vasfoga.
A sugárkövetés jótékony hatásai mellett leginkább a vadiúj, természetesen tűéles textúrák szúrhatnak szemet a rajongóknak, melyeknek köszönhetően az utolsó fűszálat is látni az elátkozott városban, sőt, még a villanyóra adatait is könnyedén leolvashatjuk. A mellékelt képek láttán valósággal sárgulok az irigységtől, erőművet idéző PC híján ugyanis nem fogok tudni belemerülni Gordon Freeman második kalandjába, holott még ennyi év elteltével is a Half-Life 2-t tartom a világ legjobb FPS-ének. Ti tesztek majd vele egy próbát?
A borítóképek forrása: Steam