Nemcsak a The Witcher 4 és az Intergalactic: The Heretic Prophet, de az Elden Ring Nightreign bejelentése is elég sok állat szegezett a padlóhoz a tavalyi The Game Awards során, hiszen kevesen gondolták volna, hogy az év játéka díjra is jelölt Shadow of the Erdtree után újabb fejezettel bővül a FromSoftware akció-RPG-jének világa. Ennél is nagyobb volt a meglepetés, amikor kiderült, hogy nem egy hagyományos bővítménnyel állunk szemben, hanem egy olyan kooperatív címmel, ami roguelike élményeket kínál, vagyis el lehet felejteni a korábban megszokott soulslike játékmenetet.

Ebből adódóan talán nem is olyan meglepő, hogy a FromSoftware szakít az egyik nagy hagyományával, nevezetesen azzal, hogy a játékosok ilyen-olyan üzeneteket hagyhatnak egymásnak a világban, ezzel is megkönnyítve (vagy épp megnehezítve, hiszen sokan szimpla trollkodásra használják a mechanikát) a „kollégák” életét. 

„Továbbra is láthatod a többi játékos fantomját, az üzenetek hagyásának lehetőségét azonban eltávolítottuk” – mondta Junya Ishizaki, a játék rendezője az IGN Japannek adott interjúban. „Azért váltunk meg ettől a funkciótól, mert ebben a programban körülbelül 40 percig tart egy menet, ergo nincs időnk arra, hogy megírjuk a saját üzeneteinket, ahogy arra sem, hogy elolvassuk a másokét” – tette hozzá. Az Elden Ring Nightreign koncepciójából kiindulva teljességgel érthető, hogy miért maradt ki ez az elem, de azért biztos így is lesznek páran, akik reflexszerűen elkezdik majd vizsgálni a talajt üzenetek után kutatva.

A borítóképek forrása: Bandai Namco, PC Gamer