- A Z generáció kevesebb szexet akar
- Legalábbis a filmekben és a sorozatokban
- Minderre a Kaliforniai Egyetem új tanulmánya mutatott rá
- A megkérdezettek fele inkább barátságokat és plátói kapcsolatokat szeretne látni a képernyőn
"Szexszel mindent el lehet adni." – tartja a mondás, de úgy fest, ez ma már nem teljesen igaz. A Kaliforniai Egyetemen található Center for Scholars and Storytellers szerdán közölt, Teens and Screens nevű jelentéséből ugyanis kiderült, hogy a Z generáció képviselői bizony egyáltalán nem vágynak arra, hogy szexuális együttlétet kelljen bámulniuk a filmekben és a sorozatokban. Az 1500 résztvevős tanulmány eredménye szerint a 10-24 éves korosztály 51,5%-a inkább barátságokat és plátói szerelmeket kíván látni a romantikus kapcsolatok helyett – pláne abban az esetben, ha az utóbbiak magukban foglalják a testiséget. Sőt mi több, a megkérdezettek 47,5%-a szerint a szex egyenesen felesleges egy-egy produkció cselekményének szempontjából, míg 44,3%-uk úgy érzi, hogy a médiában túlzásba viszik a romantikát – különös tekintettel a heteroszexuális kapcsolatokra.
A kép forrása: The New Yorker
Egyes tanulmányok egyébként kimutatták, hogy a tizenévesek körében kis túlzással járványszerűen terjed a magányosság, ráadásul kevesebbszer folytatnak szexuális életet, mint a szüleik az ő korukban, a legtöbb jelenlegi műsor (nem véletlen, hogy az Eufóriából raktunk be képet illusztráció gyanánt) pedig egyáltalán nem ezt tükrözi. Minderről Dr. Yalda T. Uhls, a CSS alapítója és igazgatója, a tanulmány társszerzője beszélt az eredmények közzétételével egybekötött sajtóközlemény során. "Bár igaz, hogy a serdülők kevesebb szexet akarnak látni a filmekben és a sorozatokban, a felmérés valójában azt mutatja, hogy több és másfajta kapcsolatot szeretnének, ami az általuk fogyasztott tartalmakban is tükröződik. Tudjuk, hogy a fiatalokat járványszerűen sújtja a magány, és az általuk nézett produktumokban keresik a megfelelő modellt. Míg egyes mesélők [tehát a rendezők, forgatókönyvírók – a szerk.] a szexet és a romantikát a karakterek közötti kapcsolat rövidítéseként használják, fontos, hogy Hollywood felismerje: a serdülők olyan történeteket akarnak, amelyek a kapcsolatok teljes spektrumát képesek lefedni." Persze kérdéses, hogy egy 1500 fős tanulmány mennyire számít mérvadónak a teljes korosztályra nézve, mindenesetre érdemes elgondolkodni azon, hogy a kevesebb néha több, erre talán a Stranger Things az egyik legjobb példa.