Érdekes interjút adott Robin Walker főtervező a Gamasutrának. A Team Fortress 2 legfontosabb embere szerint a Valve egy időben úgy gondolta, hogy mindenképp MMOG-t kéne készíteniük, mert az iparban ez az egyedüli út a boldoguláshoz.
Szó mi szó, a Team Fortress 2 tényleg olyan, mint a Valve kísérleti egere: annyi fejlesztésen és változtatáson esett át, hogy már nem is igen hasonlít arra a játékra, ami 2007-ben ezer évnyi fejlesztést követően startolt el. Ez viszont nem baj, mert a Valve ért hozzá, hogyan kell hosszú ideig életben tartani egy programot úgy, hogy közben a rajongókat sem szúrjuk hátba. Reméljük, a tapasztalatok valami érdemi projektben csúcsosodnak ki a jövőben.
"Amikor a játék elkészült, az MMOG-k voltak a piac domináns fejlesztései, és többek között attól tartottunk, hogy nem fogunk tudni életben maradni, ha nem kezdünk csinálni egyet mi is. De ugyanígy éreztünk a mikrotranzakciós megoldásokkal kapcsolatban is: kockázatként tekintettünk rá, és semmi hasonló jellegű tapasztalattal nem rendelkeztünk. Végül a Team Fortress 2 lett az üzleti kockázat csökkentésének leghasznosabb eszköze. Sosem hittük volna, hogy ma is itt leszünk még vele, és hogy ennyi infót gyűjtünk a segítségével."
Szó mi szó, a Team Fortress 2 tényleg olyan, mint a Valve kísérleti egere: annyi fejlesztésen és változtatáson esett át, hogy már nem is igen hasonlít arra a játékra, ami 2007-ben ezer évnyi fejlesztést követően startolt el. Ez viszont nem baj, mert a Valve ért hozzá, hogyan kell hosszú ideig életben tartani egy programot úgy, hogy közben a rajongókat sem szúrjuk hátba. Reméljük, a tapasztalatok valami érdemi projektben csúcsosodnak ki a jövőben.