Az eredeti Team Fortress 1996 augusztusában jelent meg - négy hónappal azelőtt, hogy a QuakeWorld nevet viselő internetes lehetőség napvilágot látott volna. A sikert azonban nem lehetett megfékezni, emberek százezrei ültek a gépeik előtt, olyanok is, akik odáig úgy gondolták: ők bizony nem fognak barátkozni, vagy éppenséggel szórakozni egy darab drót meg egy számítógép segítségével. Kis túlzással azt is állíthatjuk, hogy a kasztrendszerrel és hatalmas pályákkal megáldott program legalább annyira hozzájárult az internetes játékok elterjedéséhez, mint a Quake maga - ez pedig hatalmas szó, és az Ausztrál John Cook, Robin Walker, Ian Caughley trió által megálmodott szoftver így jogosan írta be magát a történelembe. A döbbenetes az, hogy a csapat már '96 végén létrehozott egy saját céget - TeamFortress Software néven, milyen meglepő -, hogy egy eleinte Quake 1, majd később Quake 2 motorra írt folytatást készítsenek a nagy elődhöz. Ám nem meglepő módon a Valve közbeszólt.
1998-at írtunk, amikor a Gabe Newell atyáskodása alatt futó vállalat kiadta a Half-Life első részét, és ezzel együtt megbízta a srácokat - egy felvásárlást követően -, hogy folytassák a Team Fortress 2 munkálatait, de Quake 1, esetleg Q2 motor helyett mindezt a Half-Life-éval tegyék meg. Ám mod helyett egy tömeghisztériával várt teljes játék lett az elképzelés - egy tripla A kategóriás szoftver, amelynek a Team Fortress 2: Brotherhood in Arms címet adták. A sajtó szinte pánikszerűen kapott minden információmorzsára a cuccal kapcsolatban, havonta jelentek meg egy, illetve két oldalas előzetesek, az emberek kézről kézre adták azokat a fotókat, amelyek akkor, egy Half-Life és egy Unreal - nem a multis Tournament, hanem az alapjáték - tükrében hihetetlennek tűntek. Aztán olyan nagy csend lett, hogy hallgatni is rossz volt: nem jött ki több kép, a kérdésre, amely legalább annyira népszerű lett a Valve-nál, mint Gabe testmérete, miszerint "lesz-e Team Fortress 2", soha nem érkezett válasz. A kis túlzással 1996 óta tervezett internetes akciójáték úgy látszott, csak a képekben és a reményekben él tovább.
Aztán hirtelen, a témához és a játék történelméhez nem méltó módon kiderült: nem csak, hogy lesz Team Fortress 2, de egy rakás változás állt be a koncepcióban. Az annak idején tervezett, hihetetlenül élethű grafika helyét átvette a rajzfilmes, hatvanas évekre hajazó koncepció, a teljes játék elképzelését pedig elcsapta a Half-Life 2 második epizódja: a cuccból egy pár óra alatt végigjátszható kaland mellékterméke lett. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ne dolgoznának rajta, vagy azt, hogy éppenséggel mi ne követnénk figyelemmel minden apró hírmorzsát, amely vele kapcsolatban jelentkezik - és ezzel egy huszárvágással rá is tértem hírem legfőbb témájára -, a történelemleckét pedig legyetek olyan kedvesek, és nézzétek el nekem, csak hát előfordulhat, hogy sokan közületek nem ismeri, mekkora múltra is néz vissza ez a fejlesztés.
Lényeg a lényeg, a hét különösen izgalmas lesz Team Fortress 2 szempontból. Először is debütál egy videó, amely bemutatja a mérnököt, az egyik kasztot, amely a legsikeresebb volt az eddigi Team Fortress részekben, és amelyet már oly sokszor láthattunk a játék különböző klónjaiban is. A másik, hogy most kedden - vagyis holnap! - egy hatalmas bejelentés érkezik a játékkal kapcsolatban, amely, hogy idézzünk a hivatalos forrásból, megrengeti majd a világot. Reméljük, még véletlenül sem arról van szó, hogy a cucc tovább csúszna - és ezzel gyakorlatilag megközelítené a Duke Nukem Forever rekordját, hiszen, mint azt már említettem, minimum tíz év már áll mögötte -, hanem valami izgalmas dologra derül fény. Mi mindenesetre rajta leszünk, hogy azonnal értesítsünk titeket.
1998-at írtunk, amikor a Gabe Newell atyáskodása alatt futó vállalat kiadta a Half-Life első részét, és ezzel együtt megbízta a srácokat - egy felvásárlást követően -, hogy folytassák a Team Fortress 2 munkálatait, de Quake 1, esetleg Q2 motor helyett mindezt a Half-Life-éval tegyék meg. Ám mod helyett egy tömeghisztériával várt teljes játék lett az elképzelés - egy tripla A kategóriás szoftver, amelynek a Team Fortress 2: Brotherhood in Arms címet adták. A sajtó szinte pánikszerűen kapott minden információmorzsára a cuccal kapcsolatban, havonta jelentek meg egy, illetve két oldalas előzetesek, az emberek kézről kézre adták azokat a fotókat, amelyek akkor, egy Half-Life és egy Unreal - nem a multis Tournament, hanem az alapjáték - tükrében hihetetlennek tűntek. Aztán olyan nagy csend lett, hogy hallgatni is rossz volt: nem jött ki több kép, a kérdésre, amely legalább annyira népszerű lett a Valve-nál, mint Gabe testmérete, miszerint "lesz-e Team Fortress 2", soha nem érkezett válasz. A kis túlzással 1996 óta tervezett internetes akciójáték úgy látszott, csak a képekben és a reményekben él tovább.
Aztán hirtelen, a témához és a játék történelméhez nem méltó módon kiderült: nem csak, hogy lesz Team Fortress 2, de egy rakás változás állt be a koncepcióban. Az annak idején tervezett, hihetetlenül élethű grafika helyét átvette a rajzfilmes, hatvanas évekre hajazó koncepció, a teljes játék elképzelését pedig elcsapta a Half-Life 2 második epizódja: a cuccból egy pár óra alatt végigjátszható kaland mellékterméke lett. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ne dolgoznának rajta, vagy azt, hogy éppenséggel mi ne követnénk figyelemmel minden apró hírmorzsát, amely vele kapcsolatban jelentkezik - és ezzel egy huszárvágással rá is tértem hírem legfőbb témájára -, a történelemleckét pedig legyetek olyan kedvesek, és nézzétek el nekem, csak hát előfordulhat, hogy sokan közületek nem ismeri, mekkora múltra is néz vissza ez a fejlesztés.
Lényeg a lényeg, a hét különösen izgalmas lesz Team Fortress 2 szempontból. Először is debütál egy videó, amely bemutatja a mérnököt, az egyik kasztot, amely a legsikeresebb volt az eddigi Team Fortress részekben, és amelyet már oly sokszor láthattunk a játék különböző klónjaiban is. A másik, hogy most kedden - vagyis holnap! - egy hatalmas bejelentés érkezik a játékkal kapcsolatban, amely, hogy idézzünk a hivatalos forrásból, megrengeti majd a világot. Reméljük, még véletlenül sem arról van szó, hogy a cucc tovább csúszna - és ezzel gyakorlatilag megközelítené a Duke Nukem Forever rekordját, hiszen, mint azt már említettem, minimum tíz év már áll mögötte -, hanem valami izgalmas dologra derül fény. Mi mindenesetre rajta leszünk, hogy azonnal értesítsünk titeket.
Nem tudom ti mekkora esélyt láttok rá, de szerintem ez az egy éves késés egy ekkora cégtől mint a VALVe nem reális.
Végülis úgy érdemes díszdobozt kiadni, ha teles a sorozat nem?
Persze nyugodtan javitsatok ki, ha nagyon zöldségeket beszélnék.
Min: 1.7 GHz Proci, 512 Mb RAM, DirectX 8 Kompatibilis Videókártya
Recommended 3 GHZ Proci vagy jobb, 1 Gb RAM, DirectX 9 Kompatibilis Videókártya
Ugyanezek a gépigényei a HL2 Ep2-nek és Portalnak is
De az is lehet, hogy egy teljesen új játékmódot jelentenek be?
Hagyjuk...A végtelenségik találgathatnánk.