• A Silent Hill 2 felújítása hű marad az alapműhöz
  • Amit legfőképp a Bloober Teamnek köszönhetünk
  • Az eredeti alkotók ugyanis radikálisabb változtatásokat javasoltak
  • Erről a remake producere, Motoi Okamoto beszélt egy interjúban

Noha a legutóbbi előadáson mutatott játékmenet-előzetes és a megjelenési dátumot leleplező trailer már sokkal jobb képet festett a 2024. október 8-án érkező Silent Hill 2 remake-ről, mint a korábbi, harcot bemutató videó, a rajongók egy része így sem igazán elégedett a felújításért felelős Bloober Team munkájával. Én ugyan nem játszottam az eredetivel, így fogalmam sincs, milyen konkrét dolgokat kifogásolnak a 2001-es klasszikus kedvelői, az viszont tény, hogy az Unreal Engine 5-tel készülő pszichológiai horror nem minden esetben kelti egy AAA játék érzetét – pláne, ami az animációkat illeti. Történet és atmoszféra terén mindenesetre igyekszik hű maradni a csapat a Konami munkájához, bár ha az eredeti készítőkön múlik, akkor lehet, hogy egészen másként festene most a remake.

Minderről a játék producere, Motoi Okamoto beszélt a Famitsunak adott interjúban (a fordításért a VGC-t illeti köszönet), aki elárulta, hogy a Silent Hill 2 készítői (többek között Itó Maszahiro, valamint a zeneszerző, Jamaoka Akira) több ponton is radikális változtatásokat javasoltak, ám ezek többségét kapásból elutasította a Bloober Team. Arra a kérdésre, hogy mégis miért akartak ennyire eltérni az alapanyagtól, a producer a következő választ adta: „Az alkotók értelemszerűen nem akarják ugyanazt a dolgot csinálni, amit amit egyszer már elkészítettek. Nem akarják, hogy az emberek ugyanazt játsszák. Ennek tudható be, hogy sok dolgot teljesen meg akartak változtatni a remake-ben." Később kiemelte, hogy a Bloober Team kiállásának köszönhetően egy végletekig hű feldolgozás készülhet, ám ha Japánban zajlanának a munkálatok, akkor talán egy teljesen más játékot kapnánk ősszel – örüljünk tehát annak, hogy a lengyel brigád kitartott az elképzelései mellett.