Ha a Sony belsős fejlesztésű alkotásaira gondolunk, egyből az adott PlayStation konzol erejét kihasználó, látványos blockbusterek juthatnak az eszünkbe, így aztán nem csoda, hogy a rajongók egy része el sem tud képzelni kisebb exkluzívokat – pedig azokban is van potenciál, elég csak az Astro Bot sokakat meghökkentő sikerére gondolni. Az általában elég vastagon fogó ceruza miatt persze érthető, hogy a házon belüli stúdiók igyekeznek letaglózó látvánnyal és filmszerű jelenetekkel elcsavarni a potenciális vásárlók fejét, ám többen is felvetették az elmúlt években, hogy a Sony túlságosan is ráállt az ilyen jellegű behemótokra – nemrég például a PlayStation egykori vezetője mondta azt, hogy ideje lenne picit átgondolni a dolgokat.
A cirka 30 évig a cég kötelékében álló, nemrégiben a felújításokkal kapcsolatban megszólaló Shuhei Yoshida az AVWatch-nak adott interjúban (a fordítást Genki_JPN-nek, a beszámolót pedig az IGN-nek köszönhetjük) beszélt arról néhány nappal ezelőtt, hogy szerinte nem ártana rátenyerelni az újratervezés gombra.
„Mindeddig olyan értékek határozták meg a PlayStation DNS-ét, mint például a csúcstechnológiával készült grafika. A felhasználók éppen ezért pontosan ezt várják a PlayStation-játékoktól. Itt az ideje azonban annak, hogy újragondolják ezt a stratégiát” – mondta Yoshida. „Természetesen én is úgy vélem, hogy a legjobbat kell nyújtani [a grafikai minőséget illetően] azoknak, akik erre igényt tartanak, a népszerűség fenntartása érdekében viszont muszáj változtatni a gondolkodásmódon” – tette hozzá. Némileg csalódást keltő lehet, hogy a játékipari veterán nem igazán hozakodott elő alternatívával, de számos alkalommal bebizonyosodott, hogy egy stilizált grafikával felvértezett alkotás is lehet sikeres, a cel shading alkalmazásáról már nem is beszélve – lásd Borderlands-széria, ami már a negyedik számozott felvonásához érkezik idén. Szerintetek létszükséglet a fotórealisztikus grafika, vagy inkább a játékmenetet és a történetet részesítitek előnyben?
A borítóképek forrása: Steam