Noha manapság szinte mindenki az Nvidiáról és vele együtt a DLSS 4-ről beszél, nem szabad megfeledkezni az AMD-ről sem, akik a saját felskálázó technológiájukkal próbálnak nagyot alkotni a GPU-piacon. Az FSR 4 (FidelityFX Super Resolution) technológiáról korábban azt lehetett tudni, hogy már a megjelenéskor 51 játékban lesz elérhető, amelyek között régebbi és vadonatúj címeket egyszerre találunk. A PS5 Pro vezető tervezője, Mark Cerny is elismerte, hogy az FSR 4 valóban nagyon fontos az AI-felskálázó technológiát között és mindenképp szeretnék a PSSR-be is beépíteni.
A gépi tanulás alapjaira épülő új felskálázási technológia felülmúlja a DLSS 3-at és egyébként a PSSR-t is. Az AMD korábban megerősítette, hogy az FSR 4 fantasztikus eredményei a Sonyval való együttműködésnek köszönhetően váltak lehetővé, szóval borítékolható volt, hogy a japánok is szeretnének valamiképp profitálni ebből az egészből. Mark Cerny a Digital Foundrynak adott interjújában elmondta, hogy az FSR 4 beépítésre kerül a PSSR-technológiába, ami Cerny szerint evolúciós lépés lesz a PSSR tekintetében. A célunk az, hogy 2026-ra a PS5 Pro-ban is legyen valami, ami nagyon hasonlít az FSR 4-hez – jegyezte meg Mark Cerny. Az AI-alapú felskálázás egyre elterjedtebb manapság és nemcsak az Nvidia (DLSS), hanem az AMD (FSR), ezzel együtt pedig a Sony (PSSR) is előszeretettel használja.
Borítókép forrása: Nexus Mods