Miközben szinte egymásnak adják a kilincset azok a live-service alkotások, melyek érdeklődés hiányában lehúzzák a rolót, még mindig sokan hangoztatják, hogy a folyamatosan frissülő többjátékos produkciókban van a jövő. Legutóbb például az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson szájából hangzott el az a (szerintem) abszurd állítás, miszerint semmi gond nem lett volna a Dragon Age: The Veilguard pénzügyi teljesítményével, ha az eredeti terveknél maradva az élő szolgáltatások ligájában indítják.
Ennyi év elteltével is vannak tehát olyanok, akik szerint a AAA single-player címek napjai meg vannak számlálva, éppen ezért most a Larian Studios vezérigazgatója, valamint az óriási sikert aratott Baldur's Gate 3 rendezője, Swen Vincke is kifejtette a véleményét a témában – spoiler: a CEO nem azok táborát erősíti, akik temetik a masszív egyjátékos kalandokat.
„Megint eljött az év azon időszaka, amikor a nagy single-player opuszokat halottnak nyilvánítják” – fogalmazott a vezető, akinek a tavalyi TGA legjobban sikerült beszédét is köszönhetjük. „Használd a fantáziád, ez nem így van! Pusztán jónak kell lenniük” – tette hozzá. Vincke a poszt alatt elmagyarázta, hogy azért született ez a bejegyzés, mert aggódik amiatt, hogy ha még több videójátékos kulcsfigura foglal állást az egyjátékos produkciók halála mellett, azzal elijesztik a témában kevésbé jártas (ergo többnyire a trendeket követő) befektetőket, aminek rendkívül káros hatásai lehetnek az iparra nézve.
A Kingdom Come: Deliverance 2, vagy épp a tavaly megjelent S.T.A.L.K.E.R. 2 népszerűségéből kiindulva egyébként valóban érthetetlen, hogy miért jósolják sokan a single-player elmúlását, hiszen a vak is láthatja, hogy amennyiben minőségi munkát végeznek a fejlesztők, nagyon is kelendőek a többjátékos móka nélkül érkező opuszok. Te egyetértesz Swen Vincke állításaival?
A borítóképek forrása: PlayStation Store, Steam