Noha már több mint 20 esztendő eltelt a legelső Painkiller megjelenése óta, nekem máig a People Can Fly (Gears of War: Judgment, Bulletstorm) debütáló címe a kedvenc „mész oszt lősz” típusú lövöldém. Valósággal lenyűgözött akkoriban (igazából még most is), hogy minden egyes pálya merőben más hangulatot kínált, ahogy az ellenfelek változatosságára sem lehetett panasz, a legnagyobb piros pontot azonban a parádés fizikáért és az ahhoz asszisztáló fegyverarzenálért kapta a csapat – a karóvető és a shotgun használatát egyszerűen nem lehetett megunni.
Bár a Battle out of Hell nevet viselő kiegészítő még szintén beleesett a nagyszerű kategóriába, az azt követő felvonások már finoman szólva sem ütötték meg a lécet – a Resurrection például túlzás nélkül egy fizetős mod érzetét keltette. Idén azonban megvan az esély arra, hogy helyreálljon a franchise renoméja, a nemrég zajlott Future Games Show keretében ugyanis bemutatták az új felvonást, amely szimplán a Painkiller nevet kapta, az Anshar Studios pedig eszközölt néhány változtatást a jól bevált recepten.
Szerencsére nem a témát és a felütést illetően, hiszen ezúttal is a pokol seregei ellen vonulunk hadba egy Purgatóriumban ragadt lélekkel (ezúttal a bukott angyal, Azazel tör borsot a mennyország orra alá), ahogy a jól ismert fegyverek (többek között a címadó Painkiller) is visszatérnek, most azonban nem muszáj egyedül szembenéznünk a démoni hordákkal. Bizony, az új idők dalait fütyörésző Painkillernek már elemi részét képezi a maximum három főt támogató kooperatív mód, ebből pedig egyenesen következik, hogy a játszható karakterek (Ink, Void, Sol, Roch) is egyedi képességekkel, tulajdonságokkal bírnak, ezzel is garantálva, hogy ne fulladjon unalomba a darálás.
Ha mindez esetleg nem lenne elég, a jól ismert Tarot-kártyák is megújult, több lehetőséget kínáló formában térnek vissza, miközben maga a gunplay pontosan olyan jónak tűnik, mint a korábbi felvonásokban. Magányos farkasként én egyelőre nem igazán vagyok kibékülve a co-oppal, de bízom benne, hogy egyedül játszva sem csorbul annyira az élmény, lásd Borderlands-széria vagy Dead Island 2. Az Unreal Engine-nel (mi mással?) készülő Painkiller idén ősszel jelenik meg PC-re (Steam), PS5-re és Xbox Series X/S-re – remélhetőleg a People Can Fly alkotásaihoz méltó minőségben.
A borítóképek forrása: Steam