Szinte hihetetlen, de most már tényleg semmi sem állhat a Dragon Age: The Veilguard október 31-i megjelelenésének az útjában, így hamarosan mindenki megtudhatja (legalábbis azok, akik vásárlásra adják a fejüket), hogy mit sikerült összehoznia a BioWare-nek a meglehetősen zűrös, újratervezésekkel és névváltoztatással tarkított fejlesztési időszak alatt. Amennyiben hihetünk az újságíróknak, a szebb napokat is látott stúdiónak sikerült kiköszörülnie a Mass Effect: Andromeda (bár azt ugye egy másik, időközben a Motive-be olvasztott csapat csinálta) és az Anthem által ejtett csorbát, ám végül úgysem a pontszámok, hanem az eladások fogják eldönteni a játék sikerét. Azokat pedig alaposan megtorpedózhatják a mostani fejlemények, kiderült ugyanis, hogy igaza volt a nemrég kitálalt tesztelőnek, és a The Veilguard valóban csúcsra járatja a DEI (sokszínűség, egyenlőség, befogadás) fogalmát.
Így a megjelenés küszöbén már képek és komplett jelenetek is bizonyítják, hogy a Dragon Age világában nagyon is létezik a transzneműség és a nembináris fogalma, ráadásul nemcsak a minden eddiginél részletesebb karakterszerkesztő (amiben a névmás és a nemi identitás kiválasztása mellett még akár műtéti hegekkel is „díszíthetjük” a főszereplőt) keretén belül, hanem a párbeszédek során is találkozhatunk vele. Igen, jól olvastátok, a The Veilguard beszélgetései alatt ténylegesen elhangozhat a transz és a nembináris szó (már amennyiben ebbe az irányba tereljük a csevegést), ami véleményem szerint elképesztően megtöri az immerziót, hiszen egy fantasyről beszélünk, nem pedig egy cyberpunk vagy sci-fi műfajban induló alkotásról, amelyben nem lenne (annyira) furcsa a modern nyelvhasználat. Mindenki döntse el maga, hogy mennyire érzi problémának a téma ilyen szintű erőltetését, számomra mindenesetre az Inquisition számít a sorozat utolsó darabjának, amiben ugyan szintén bőven akadtak queer elemek, de egyáltalán nem voltak ilyen nyíltan az emberek arcába tolva.
A borítóképek forrása: EA