Az előző héten tartott Xbox Developer Direct keretében négy játék kulisszái mögé is betekinthettek a nézők, az emberek többsége azonban értelemszerűen a DOOM: The Dark Ages bemutatóját várta a leginkább – véletlen lenne, hogy pont azt hagyták utoljára a szervezők? A 2016-os reboot és az Eternal előzményeként funkcionáló lövöldéről rengeteget megtudhattunk a több mint 11 perces prezentáció során (hogy pontosan mi mindent, arról ITT értekeztünk bővebben), többek között arra is fény derült, hogy az elődeihez képest sokkalta nyitottabb terepeket kínál, amik rogyásig vannak titkokkal és megkaparintásra váró fejlesztésekkel.

Az id Software vezetője, Marty Stratton a PC Gamernek adott interjúban is aláhúzta, hogy ez a legnagyobb, legtartalmasabb játék, amit az egész műfajt meghatározó csapat valaha csinált, a DOOM: The Dark Ages rendezője, Hugo Martin pedig egy külön beszélgetés során áradozott arról, hogy mennyire fontos a felfedezés a kampány felgöngyölítése során. Az említett bemutató keretében ugyebár kaptunk is egy rövidke ízelítőt abból, hogy miként fest a sandboxba oltott DOOM élmény, ha pedig az összes többi helyszínen is hasonlóan nagy játszóteret kapunk, akkor egyáltalán nem csoda, hogy a stúdió ezúttal kihagyta a multiplayert.

Május 15-én kiderül, hogy mennyire volt jó ötlet ennyire kinyitni a lövölde világát, a klasszikus első részekre (apropó, azt észrevettétek, hogy még a HUD is a DOOM 1-2 előtt tiszteleg?) hajazó gunplay mindenesetre elég szórakoztatónak tűnik ahhoz, hogy hosszú távon se váljon monotonná vagy unalmassá, a pályatervezők pedig már két ízben is bizonyították a tehetségüket, szóval mi egyelőre teljes mértékben bizakodóak vagyunk. Nektek bejön az új irány, vagy inkább kötöttebb pályákon szeretettek volna darálni?

A borítóképek forrása: Steam