Manapság már szinte szitokszónak számít a "live service" fogalma, holott akad azért néhány említésre méltó darab ebben a műfajban, elég csak a máig remek ütemben frissülő The Division 2-re vagy a nemrég egy komplett korszakot lezáró Destiny 2-re gondolni, a bukásból való felépülés óta valódi főnixmadárként szárnyaló No Man's Sky-ról vagy a szintén egyre jobb formában lévő Fallout 76-ról már nem is beszélve. A gond inkább ott kezdődik, hogy lassan minden nagyobb kiadó ebben látja a jövőt, majd ha esetleg besül az adott projekt, azt akkor is a szekrénybe zárják a vezetők, ha dollármilliókat költöttek el a fejlesztésre és a marketingre – lásd Anthem, de vélhetően a Suicide Squad: Kill the Justice League és a Skull and Bones is erre a sorsra fog jutni. De vajon tényleg az a legjobb (vagy inkább legkevésbé fájó) út, ha a cégek az első nagyobb bukkanónál elengedik az ilyen sorsra jutó programok kezét? Nos, egy hozzáértő szerint nem igazán.
A mai napig töretlen népszerűségnek örvendő Warframe fejlesztőcsapatának, a Digital Extremes-nek a CEO-ja, Steve Sinclair a VGC-nek adott interjúban beszélt arról, hogy szerinte a nagy kiadók túl hamar intenek búcsút az induláskor rosszul teljesítő live service címeiknek, még abban az esetben is, ha az alapkoncepció és a világ esetleg rejt magában némi potenciált.
„Azt hiszik, hogy a megjelenés pillanata a döntő, holott nem az. Pénzügyi szempontból van módjuk kitartónak lenni, de valahogy mégsem teszik” – mondta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy valahol szégyenteljes, amikor egy vállalat éveket fektet a technológia létrehozásába és a közösség kiépítésébe, majd a működési költségek láttán vesz egy hátraarcot. „Láttunk már ilyet néhány remek cím esetén, melyekben szerintem hatalmas potenciál rejlett, a kiadók azonban túl hamar katapultáltak.”
Jó kérdés, hogy milyen programokról beszélt Sinclair, a sokáig tervezett, végül azonban kukázott Anthem 2.0-t mindenesetre mi is megnéztük volna, ahogy a virtuális kidobóst kínáló Knockout City is pazar szórakozást nyújtott, mielőtt végleg leálltak a szerverek. A kitartó munkára pedig épp a Warframe az egyik legjobb példa, hiszen az ingyenes looter shooterre ma már szinte rá sem lehet ismerni. A legújabb, 1999 alcímmel ellátott toldalék (melynek fent láthatjátok a kedvcsinálóját) is újfent felkavarja majd picit az állóvizet a télen esedékes debütálásakor, hogy a veteránok se unjanak bele a véget nem érő darálásba.