• A Crytek beperelte a Cloud Imperium Games-t
  • Szerzői jogok megsértése és a CryEngine 3 nem megfelelő használata miatt
  • Most a tárgyalás elnapolását kérik
  • Mert szerintük októberig nem fog megjelenni a Squadron 42

Gyorsan vegyük át, mi köze is van a Crysis-játékokkal ismertté vált Cryteknek Chris Roberts magnum opusához, a Star Citizenhez és annak egyjátékos módjához, a Squadron 42-höz. A Star Citizent ugye 2011-ben kezdték el fejleszteni, méghozzá a CryEngine 3 alá.

A Crytek viszont úgy érezte, a Cloud Imperium Games átverte, mert a szerződés szerint csak egy játék alá licencelték a motort, ők mégis két különálló programhoz használták fel. Az egyik a Star Citizen, a másik a Squadron 42. Emellett kiadták a forráskódot harmadik személynek.

Azóta mindkét program átesett egy motorváltáson – ami a Crytek szerint szintén szembement a szerződésükkel –, ma már az Amazon Lumberyard dübörög az alfaváltozat alatt, ennek ellenére 2017-ben a Crytek beperelte a CIG-t a fenti okokból, miközben a Star Citizen fejlesztői egyik vádponttal sem értettek egyet.

Most viszont az október 13-ára kitűzött tárgyalás elnapolását kérte a német stúdió, ugyanis szerintük addig a napig nem fog megjelenni a Squadron 42, ami értelmetlenné teszi a tárgyalást – szóval úgy tűnik, a balhé a Crytek és a CIG között nem fog elülni, amíg a Squadron 42 nem jelenik meg.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!