A Sony nem titkoltan azért kebelezte be a Bungie-t 2022-ben (potom 3,7 milliárd dollárért), hogy a csapat segítsen megvalósítani a meglehetősen ambiciózus live service terveket – a cég ugyebár 12 élő szolgáltatást szeretett volna kiadni a 2025-ös pénzügyi év végéig. Ahogy arról bizonyára mindenki értesült, ez az elképzelés kártyavárként dőlt össze a Destruction AllStars mérsékelt és a Concord gigantikus bukásával, mostanra pedig a Bend Studio (Days Gone) és a Bluepoint Games (Shadow of the Colossus, Demon's Souls) új projektje is kukába került, méghozzá számos másik alkotással egyetemben. A Halo trilógia és a Destiny-széria készítői ettől függetlenül továbbra is ilyen jellegű programokon ügyködnek, hiszen amellett, hogy rendszeresen érkeznek új tartalmak az egyre kevesebb embert mozgató Destiny 2-höz, az extraction shooterek ligájában induló Marathon is formálódik a fejlesztők kezei alatt, ráadásul egy MOBA-n is ügyködik a brigád, ami jelenleg Gummy Bears kódnéven fut, és állítólag sok közös vonást mutat a Super Smash Bros.-sorozattal. Ezek után könnyedén felmerülhet a kérdés, hogy vajon nem szeretnének-e visszatérni a készítők az egyjátékos élményekhez, a válasz pedig az, hogy de, szeretnének, csak épp nincs rá lehetőségük.
A Destiny Bulletin tulajdonosa, Zuhaad Ali osztotta meg X-en néhány nappal ezelőtt, hogy miközben egy cikken dolgozott, a tudomására jutott, hogy több Bungie alkalmazott is kifejezte már az érdeklődését a single player játékok iránt, ám amikor felvetették az ötleteiket a vezetőségnek, rendre elutasító választ kaptak – még akkor is, ha kevésbé kockázatos, kisebb erőforrásokat igénylő projekteket tettek az asztalra. Ebből kiindulva tehát vajmi kevés az esélye annak, hogy egyjátékos programmal lepjen meg minket a szebb napokat is látott stúdió, holott a Destiny 2 (egyik) legjobb kiegészítőjének, a The Witch Queennek a kampánya is bizonyítja, hogy nagy valószínűséggel nem okoznának csalódást a szakik. Talán majd egy másik életben, nemde?
A borítóképek forrása: Shacknews, IGN