Miután a Bungie tavaly októberben szélnek eresztett "néhány" alkalmazottat, augusztus elején ismét arról kellett hírt adnunk, hogy a szebb napokat is látott stúdió ajtót mutatott 220 embernek. Erre ráadásul úgy került sor, hogy Pete Parsons, a cég vezérigazgatója nem sokkal korábban még a luxusautóival dicsekedett a lapátra került kollégáinak – egynek legalábbis biztosan, aki aztán X-en értekezett az esetről. A kirúgások értelemszerűen a Destiny 2 sorsára is nagy hatással lesznek, hiába nyerte ugyanis el a The Final Shape a szakma és a rajongók tetszését, hamar alábbhagyott a Light and Darkness Sagát lezáró expanzió körüli érdeklődés (a SteamDB szerint volt olyan pillanat júniusban, amikor 314 634 fővel tetőzött az egyidejű játékosszám), ami nem meglepő módon a felhasználók elpárolgását vonta maga után.

Mostanra olyannyira kevesen térnek vissza az MMO-hoz, hogy a Valve platformján mindössze 32 821 Guardian jelentette a csúcsot az elmúlt 24 órában, eme sorok írásakor pedig csupán  19 700 rajongó kergeti a lootot. A Bloombergnél tevékenykedő Jason Schreier már augusztus elején megszellőztette, hogy a Bungie teljesen átszabhatja a Destiny 2 felépítését, mostanra pedig a hivatalos tervezetet is megkaptunk, ami alapján a cég valóban felhagy az évente érkező kiegészítők készítésével.

destiny-2-bungie.jpg

A kép forrása: Bungie

Ehelyett inkább két közepes méretű bővítményt és négy ingyenes frissítést fogunk kapni évente, ami a tervek szerint felrázza majd picit a játékostábort. „Ennek az evolúciónak a célja, hogy egy új, többéves saga révén fokozza a játékosok élményét, bevezetve egy nemlineáris történetet, több nagyobb innovációt a rendszerek terén, valamint jelentős fejlesztéseket az alapvető tevékenységeket és a jutalmakat illetően” – fogalmazott a Bungie.

Az első, 2025 nyarán startoló kiegészítő a Codename Apollo névre hallgat, és a leírás szerint új helyszíneket, küldetéseket, felszerelést, raideket és kazamatákat is kínál a nemlineáris, karaktervezérelt történet mellett, tehát egy elég combosnak tűnő adalékkal állunk szemben – legalábbis papíron. Ezt követi a télen megjelenő Codename Behemoth, az említett nagy frissítések pedig 2025 nyarától 2026 tavaszáig igyekeznek majd lekötni az érdeklődőket, méghozzá új játékon belüli eseményekkel, átalakított tevékenységekkel, valamint kihívásokkal és módosítókkal. Meglátjuk, hogy végül mire lesz elég ez a törekvés, én mindenesetre nem bánnám, ha még hosszú évekig velünk maradna a Destiny 2, mert bár vannak hibái és hiányosságai, a kategóriáján belül azért így is remek szórakozást kínál.

A borítóképek forrása: Steam