A múltkor leragadtam 2005/2006 fordulópontjánál, és elfelejtettem megemlíteni az egyik nagyon lényeges dolgot: április környékén bekötötték a kábel TV-t, majd utána az internetet is nyáron. Ennek köszönhetően sokkal gyakrabban fordultam meg egyes webhelyeken, kezdett megfertőzni engem is az internet. Így a PC Guru honlapján is rendszeres látogató lettem, sokak bánatára ;D. T-Com. Vagyis már T-Home (múltkoriban javítottak ki ezzel kapcsolatban). Akkor még tök jónak tűnt. Mondjuk a fos Invitel után ez felüdülés volt. Miért ilyen későn lett épkézláb netem? Mert felénk egy nagyon szar megoldás volt életben. Ugyanis szutyok falumat 2001-ben várossá avatták, s ekkor elkezdték sürgetni az útjavítást, meg a modernizálást. Igen ám, de a szélessávú netet a XXI. század peremén meggátolta egy nagyon különös dolog: a Galga nevű folyó. LOL? Az. Nem tudták megoldani, hogy a folyó alatt/felett átvezetik a nyavalyás kábelt. Így a falu egyik oldalán már jó régóta volt normális, szélessávú net, a másikon viszont szoptunk a tornyos megoldással. Micsoda lángelmék, nem igaz? Mondjuk a helyzet mára sem sokat változott, ugyanolyan szutyok ez a hely, mint mindig is volt, falu marad mindörökké, köthetnek be ide internetet, vagy építhetnek citadellát, mint a Half Life 2-ben. Illetve szerencsére falu marad, nem szeretnék városban élni. ;D
Mondjuk csak technikai szempontból „szutyok” e falu. Amúgy szeretem, mert gyönyörű rétjei vannak és rendelkezik pár erdős területtel is. Csak éppen e közösséget is tönkreteszik bizonyos emberek, akik minden magyarországi kisfalu életét megkeserítik… De megfogadtam, hogy nem fogok politizálni, így hagyjuk is el e témát még most, az elején.
2006-ban ezzel izgatták a zöld PGO-t ;D.
Mint említettem, a PC Gurun ekkor lettem
aktívabb. Viszont nem ekkor csatlakoztam! Május körül a GS-re
regisztráltam, s mintegy „mellékesen” szeptemberben meglestem a Gurut
is az egyik jogos fakultatív tárgyam előadásán (számtech - Linux ;D).
CheAttila néven regisztráltam, mert akkoriban megtetszett, hogy
mindenkinek a pólóján e forradalmár van. Meg a nagy mondása miatt is
LOL-nak tartottam, jót röhögtem a „Csináljatok 1, 10, 100 Vietnámot!”.
De nem is ez a lényeg. Eleinte, mint már korábban is írtam párszor,
trolloskodtam főleg. A Magyarország topicot ostromoltam hülyeségeimmel,
illetve nyitottam egy Uwe Boll témát, ahol a rendezőnek kellett
ötleteket adni ;D. Ez mondjuk bejött, mert sorra születtek a hülyébbnél
hülyébb szinopszisok. (Lehet, fel kellene eleveníteni a mostani Uwe
topicot is ilyennel, habár ]{redenc nem tudom, mit lépne rá ;D.) Aztán
be-bemerészkedtem egyre több témába, már, ameddig az óra hossza, meg az
otthoni lassú netem engedte (keményen fizetni kellett, ha 30 percnél
többet voltam fenn a neten). Így megismerkedtem olyan arcokkal, akikkel
mai napig is össze-összefutunk, illetve többé-kevésbé tartjuk a
kapcsolatot. (Csak párat közülük: Warnen, Ronny, peti112, Gyarfi,
BluePitlord /vele nem tudom, mi a fax van/, samu/Samex, Dragon83 stb.)
Így visszatekintve igazából nem tudom, mit ettem/ettünk azon a zöld
PGO-n, hiszen egy foshalmaz volt a mostani tartalommal teli PC Guru
Online-hoz képest. Ugyebár ott több hónapos hírek voltak kint,
adminok/moderátorok nem nagyon voltak már (aki fel-felnézett, az utálta
is az akkori társaságot - pl. Royal04 vagy ThomAce ;D), így a trollok
özönlöttek. De mégis volt egy erős közösség. Igen, talán emiatt volt jó
és legendás 2005-2006 között számomra ez a zöld PGO. Meg tényleg itt
szereztem magamnak először online ismerősöket, úgyhogy már csak ezért
is szívesen emlékszek vissza rá.
Tenebra, Lord of the Sith (vagy Shit? :D)
Említettem a trollokat: érdekes
megfigyelni, hogy az egykori trollokból lesznek igazából a
törzsfórumozók, illetve ez fordítva is igaz lehet ;D. Mindenesetre
sokunk kezdte trollként, aztán meg visszajáró, tisztességes fórumozó
lett, aki rendre utasította a trollokat. Így visszarévedve kicsit szar
is volt a stílusom régebben. Sokak nem értették, mi ez a nagy
„népszerűség”, meg milyen jogon hozok létre olyan topicokat, mint az
„Újoncoknak”. Igazából faszság volt, de az tény, hogy én akkor tényleg
magaménak is éreztem a PGO-t, és próbáltam tenni érte, hogy ne arról
szóljon már egy nap, hogy kurvaanyázzuk a trollokat, hanem végre rend
legyen és így tudjunk értelmes dolgokról vitázni. Meg igazából nem volt
rossz itt is a középpontban lenni, bevallom. Az is jólesett, mikor
Darths felajánlotta, hogy legyek moderátor az új PGO-n, amit 2006
szeptemberében indítottak el. De van-e olyan, akinek ez nem esne jól? ;D
Egyedüli dolog, amit tényleg szégyellek, hogy annak idején volt egy
baszdmeg nevű troll, aki rendszeresen visszajárt idegesíteni minket.
Amellett, hogy n00b módra etettem én is, a másik baromság az volt, hogy
feltörtem a jelszavát és megváltoztattam. Persze ezt nemes cél
érdekében tettem, de akkor is gerinctelen húzás volt.
Na, meg arra
sem vagyok büszke, hogy egyszer mi magunk trolloskodtuk szét a
topicokat, mivel volt egy Kakulukio nevezetű egyén, aki
lebarompingvinezte samut, így ezen röhögtünk egész nap. Ezért linuxos
avatart raktunk be, és idétlenkedtünk. Nem csoda, hogy pl. Royal04
facepalmozott rendesen :D.
Mondjuk ebben a szégyellnivaló
igazából az, hogy mindezt 20 évesen csináltam, ugyebár akkoriban
töltöttem be a XX-et. (Igaz, Warnen is benne volt, ha jól emlékszem, ő
meg akkor volt… Na, de majd ő elmondja, ha akarja ;D.)
20.
születésnapom egyébként elég szar volt, mert a jogon voltam akkor még,
így eléggé elcseszte a kedvem a bizonytalanság. Aztán a 21. meg tök
jóra sikerült 2007-ben. De így megy ez: egyszer fent, egyszer lent.
Mondjuk azért azt sajnálom, hogy annyira nem lett emlékezetes a 20.,
mint a 18. annak idején. Igaz, ebben végülis csak a „huszonévesség”
volt a különleges, nem a szimbolikus „felnőtté válás” (amit persze így
utólag hülyeségnek tartok).
Próbáltam magamról jó képeket csinálni, de már annyira kezdtem deformált lenni a hülye hamburgerektől és a sok szar édességtől, hogy ez nem nagyon jött össze. ;D
Ezután jött a 2006-os designváltás, s
PGO-t mintegy „felélesztették”. Az akkori design, így visszatekintve,
elég gagyira sikeredett. Az a tarkabarka, virító fehér és piros nem
annyira jött be nekem. De nem is az volt a lényeg. Végre voltak hírek.
Emlékszem, egyik ilyet átalakították „átmeneti fórummá”, amit a mai
napig meg-meglátogatok, ha nosztalgiázni akarok. Aztán ismét elindult a
normál fórum is. Bár kezdetben közel sem volt tökéletes a PGO, eléggé
látszott rajta, hogy még fiatal. De szépen, lassan beindult, és megtelt
tartalommal az oldal, a hírek végre naprakészek voltak, és a színvonal
is emelkedett. Mondjuk a fórumozás kissé kaotikusabb lett: nem akartak
a régi tagok visszatérni, az újakkal meg nehezebb volt ismerkedni. De
szerintem a mai állapotokhoz képest az még simán aranykor volt ;D.
Legalábbis közel sem járt annyi troll fel az oldalra, mint amennyit
most láthatunk pl. a híreknél. De már csak így van ez: a nagyobb
népszerűség szélesebb kört vonz. Olyan köröket is, akiknek IQ-ja nem
haladja meg a 70-et.
A 2007-es év viszont abszolút aranykor
volt szerintem a PGO történetében. Ekkor úgy nagyjából „balance” volt:
az oldal színvonalas, a fórum pedig a szaporodó moderátoroknak hála
(LOL, nem azért írom, mert én is az lettem ;D) sokkal kulturáltabb
volt, mint a zöld oldalon. Én egy tesztem révén kaptam adminrangot, s
megegyeztünk Darthscal, hogy hozzátehetek az oldalhoz, ha akarok,
bármit. Gondoltam, akkor bombázom majd képekkel a Galériákat, meg
rakosgatok be adatlapokat. Akkoriban élveztem ezt, tök jó volt
szerkesztgetni az oldalt, rájönni feature-ökre teljesen magamtól. Meg a
trollokat is élvezet volt kivagdosni. Érezted, hogy hatalmad van.
Akkoriban volt ilyen szuperhősszerkesztő-program, én meg megcsináltam pár PGO-st is, szerintem ;D. Hogy a bagoly kicsoda, azt kitalálhatjátok ;D.
Ekkoriban még nagy tetsztelő is voltam.
Mondjuk ez annyit jelentett, hogy írtam a Haloról, meg a Battle for
Middle Earthről. De a manapság jellemző „0” tesztjeimhez képest ezek
igen is soknak számítanak.
Az a baj, mára elfogytak a játékok,
melyeket úgy ismerek, és meg is vannak, na, meg még nem írtak róluk.
Egyedül a Dungeon Lords olyan, amihez lenne ihletem, de egyszerűen
annyi játék, meg egyéb feladat van, hogy nincs időm azzal foglalkozni,
hogy szépen leteszteljem, majd megírjam róla a gondolataimat. Pedig ez
a játék pont megfelelő lenne, mert eddig csak olyanokról írtam,
melyeket az egekig magasztaltam. Majd meglátjuk, mit hoz a jövő.
2007-ben azonban nemcsak online voltam jelen, akármennyire is úgy
látszik. Az egyetem nagyon tetszett. A BTK-t már rutinosan kezdtem el,
a mocsok ETR nem tudott meglepetéseket okozni. Na, meg tudtam, hova
kell nyúlni, kihez kell segítségért fordulni stb. Így könnyebb volt a
kezdés, jobban tudtam a tárgyakra koncentrálni. Tehát a jogi kar
annyira nem votl vakvágány, mert ha mást nem, hát az egyetemi
ügyintézés rejtelmeit elsajátíthattam. Az 1. félév annyira mondjuk nem
tetszett így utólag. Túl sok volt a „kötelező” tárgy, melyet
alapozóként el kellett végezni. Pl. itt undorodtam meg a Filozófiától
is, mint tárgytól. Annyi hülyeséget kellett olvasni
Filozófiatörténetre, amennyit nem sajnáltak feladni. Én szeretek
elmélkedni, gondolkodni, de az ilyen „Pegazus nem létezik, hanem
pegazlik”-szintű baromságokra már nem vagyok fogékony. Meg különben is:
500-an voltunk az előadásokon, a legtöbbet végigálltam, úgyhogy a tököm
tele volt ezzel. De a Retorika sem volt a szívem csücske, habár ezt
érdekesnek tartottam. A nyelvtan viszont soha sem volt a kedvencem, ez
pedig azért nagyrészt nyelvészet. Mondjuk főleg a vizsga miatt utáltam
meg. Igaz, 5-ös lett, de 2 nyavalyás kreditért aránytalanul sokat
kellett szívni.
Aztán szerencsére második évben felvettem egy csomó
filmes és esztétikai tárgyat. Itt tudatosult bennem, hogy nekem ezekhez
van kedvem. A 2007-es 1/II félév volt a legjobb számomra. Jó kis olasz
filmeket néztem, jártam haverral borozgatni, reggelente kávézgattam,
beültem a Burger Kingbe zabálni (nem hiába híztam fel 2008-ra ;D),
jártam Budapestet (sokszor sétáltam át Budára és másztam meg a
Gellért-hegyet), szóval éltem az életet. Legjobb év volt. Ekkor majdnem
kitűnőre megcsináltam a félévemet. Kár, hogy az egyik szar tárgyból
csak 3-asra sikerült a vizsga, mert a többi minden 5-ös lett. Tehát
emiatt már kedves nekem 2007.
Igazából ezt a PGO régi dizájnjának felelevenítése okából raktam be, de érdekes a tartalma is. Emlékeztek Ladyslaora? ;D Kellemes perceket okozott annak idején "térítőmunkája". Az volt a legviccesebb, hogy egy gamer oldalon szerette volna Krisna tanait terjeszteni :D.
Aztán a II. félév jóval keményebb lett,
minthogy felvettek a filmszakra. Így elkezdtem a kötelező tárgyakat
gyűrni. Végülis mind tetszett, a filmes órák többsége nagyon jó és
szórakoztató is. De a legjobb egyértelműen a filmkészítés volt. Igaz,
ezt még csak próbálgattuk a 2007-es 1. kurzuson. Ugye ilyen
hülyeségekkel foglalkoztunk, mint pl. a kamera kezelése, vagy az
alapmozdulatok (schwenk, kocsizás, krán), illetve voltak órák, amikor
ki kellett menni próbálgatni ezt. Aztán félév végén kellett egy filmet
csinálni, „A hely, ahol élek” címmel. Nagy élmény volt elkészíteni. Már
csak amiatt is, hogy jártam a környező tájat, elkaptam életképeket.
Nagyon jó volt. A végeredmény így visszanézve annyira nem lett
észvesztő, de azért fel merem vállalni, mert egész jó trükköket
csináltam benne. Ma már azért valami komolyabb sztorit kitaláltam volna
hozzá. Igaz, ez inkább dokukmentumfilm, na, de azért azt egy „laikus”
is elismerheti, hogy története ezeknek is van, vagy legalábbis egy íve.
Az a film rossz, amelyik csak úgy „van”, hiába, hogy nem fikciós.
Az egyedüli dolog, amivel kicsit tele volt a fasz, az az esztétika
minor. A minor azt jelenti, hogy kicsiben tanulod azt, amit nagyban
tanulnál ;D. Szóval értitek. A lényeg, hogy itt nem kell minden szart
felvenni, amit az esztétika szakirányon előírnak, csak 1-2-t, amit
kijelölnek. Hogy ennek mi értelme van, azt ne tőlem kérdezzétek, hanem
Hitler Istvántól, vagy ki a búbánat az. Az esztétikát akkor nagy
baromságnak tartottam. Mára azért változott a véleményem, de akkor még,
újoncként eléggé értelmetlenek voltak számomra a szövegek úgy, mint a
„tananyag”. Aztán tavaly magyarázta el az egyik tanár, hogy az
esztétikában nincs tananyag, mivel ezt nem lehet „tanítani” ;D. Erre
vagy ráérzel az olvasott szövegek alapján, vagy nem. Vagy meglátod az
elvontban a konkrétat, vagy nem. Nekem sikerült felfognom szerencsére.
Vagy legalábbis azt, hogy mindegyik szöveg ugyanarról szól: a művészet
fogalmáról, minél elvontabban ;D. Protipp azoknak, akik esztétika
szakra mennek esetleg: ha elemzést kapsz, akkor legyen benne
mindenképp, hogy a műalkotás nem csupán tárgy; a műalkotásnak aurája
van; a műalkotás távolságot követel; a műalkotás kikényszerít bizonyos
dolgokat. Ha ezek meg vannak, bármiről írsz, 5-ös. Legalábbis nekem
bejön ;D. (Jó, azért tegyük hozzá, hogy mindig utánaolvasok, én nem
veszem félvállról a legprimitívebbnek látszó beadandót sem. De az tény,
hogy egy bizonyos sémát alkalmazva nem lehet elrontani a dolgozatokat.)
Desktop, 2007.
Magánéletben túl nagy volumenű dolgok
nem történtek. Haverokkal összejártunk beszélgetni, de már nem nagyon
játszottunk. A multit mindig beszéltük, meg, hogy majd „megyünk inni”,
de valahogy soha nem jött össze. Ez van. Sok hülyeség miatt
eltávolodtunk. Illetve én továbbra is a WoW-ot hibáztatom ;D.
Mondjuk abban egyik játék sem hibás, hogy pl. nem írok regényt,
novellát már vagy 3 éve. Abban csak én vagyok a hibás, hogy elbasztam
az időmet játszással. Ha máson nem is, de ezen mindenképp változtatni
akarok 2010-től. Ezért is hagytam fel a játékletöltéssel már jó ideje,
mert egyszerűen annyi játékom van, hogy nincs szükségem újabbakra
egyelőre. Ha meg van, akkor azt már úgyis meg tudom venni, mivel 1.
lemegy az ára 2. szerencsére valamennyi pénz mindig folyik be vagy
ösztöndíjból, vagy munkából. Na, de ne siessünk ennyire előre!
Játékfronton van elég adósságom! Vegyük is sorra, mi, honnan!
2003-ból
Black and White 1. Molyneux másik nagy játékát is kihagytam, pedig
ezzel sokat játszottam. Osztálytársam hozta nekem, állítólag ő nagyon
rákattant. Na, mondom, lássuk, mi az, ami nem FPS, nem akciójáték és
mégis tetszett neki. Érdekes volt elsőre, de aztán nagyon
beleflessöltem. Akkor még nem akartam gonosz lenni, igyekeztem
embereimmel jól bánni, s a fejemet fogtam, mikor a kezem egyre jobban
kezdett ördögivé válni, a teremtményem meg egy agresszív barom lett.
Egy tehén volt egyébként, stílusosan ;D. Főleg az tetszett amúgy a
B&W-ban, hogy azt csináltam, amit akartam. Illetve volt egy
sztoriszál, de igazából nem volt megszabva, merre mehetek, csupán az,
hogy az ellenfél területén nem ügyködhetek, míg ki nem terjesztettem a
vallást. Ezt ugyebár lehetett varázslatokkal, melyek nagyon ütősre
sikerdetek! Tetszett, hogy rajzolni kell, és így hívjuk elő a különféle
alázós spelleket. De én köveket is előszeretettel dobáltam át az
ellenfélhez, ezért is lettem gonosz isten előbb-utóbb.
Végül nem
játszottam végig sajnos, mert közbejött egy Winreinstall, illetve pár
éve, mikor eredetiben megkaptam a Guru mellé választott játékként, már
nem bírt annyira lekötni. De tény, hogy szerintem Molyneux-nek ez volt
az egyik legjobb megnyilvánulása, amivel játszottam.
2004-ből
Majdnem kihagytam a Worms 3D-t
is. Ugyebár írtam korábban, hogy haverokkal az Armageddonnak és a 2-nek
nagy fanjai voltunk. Nos, a 3D erre csak rátett egy lapáttal. Ugyanaz
az élmény, csak jobb grafikával és a 3D lehetőségeivel. Így nagyobb
kihívás lett a Worms, de nagyobbakat is röhögtünk, oltottunk egymáson.
Jellemzően én ebben valahogy nem tudtam nyerni, a rohadt szél mindig
beleköpött a levesbe, és elfújta a rakétákat. Mondjuk azért aláztam
párszor, illetve csapkodtuk az asztalt, mikor 1 életen múlott, hogy ki
nyer és ki veszít. Nagy játék volt, kár, hogy a Mayhemmel ezt is
tönkrevágták. Hogy folytatás lesz-e, azt nem tudom, de mindenesetre jó
lenne. Szerintem mindenki örülne neki, aki fanja volt. Talán haverokkal
is összegyűlnénk rá egy party erejéig.
Thief 3. Hasonlóan kultikus játék lett,
habár eleinte sajnos nem ment a gépemen (fránya pixel shader 1.1).
Először a demora kattantam rá, majd haver elhozta a teljes játékot. A
Doom 3 mellett ez volt a másik cím, amit kizárólag sötétben játszottam,
úgy volt az igazi. Nagyon tetszett a darkos hangulat, illetve az, hogy
itt sem kötötték meg a kezünket, szabadon kószálhattunk a városban.
Igaz, sajnos a szabadságot itt sem tudták igazán kihasználni, ahogy az
idei Wolfensteinben sem, mivel igazából csak lophattunk, mást nem
nagyon csinálhattunk. De nem is baj, az illúzió meg volt, s egy
lopakodós játéknál úgyis az a lényeg, hogy az egyes küldetésekben
miként tudjuk elkerülni a bajt. Az Árvaház pedig szerintem mindannyiunk
rémálma, akik játszottak a Thief 3-mal. Na, nem azért, mert szar, hanem
azért, mert annyira félelmetes.
2005-ből:
Elfelejtettem megemlíteni, pedig nagyon is lényeges: szeptemberben rögtön meg is vettem Sid Meier Pirates!-remake-jét. Nem hittem el, hogy ennyire addiktív, pedig de. Végülis aktuális 2007-ben is, mert e játékot nem nagyon lehet letenni. Az ember mindig talál benne újdonságot, mindig érdekli, hogy vajon nehezebb szinten hogy boldogul, vagy pl. önálló kalózként mennyire tud érvényesülni. Engem megbabonázott, a monitor elé láncolt, legalább annyira, mint a Diablovak. Mondjuk ebben is ugyanolyan elcseszettnek találtam az öregedést, mint a Fable-ben. Nem értem, miért ilyen gyors. Jó, hogy játék, de szerintem nyugodtan kitolhatták volna így a játékidőt, van mit csinálni a Pirates!-ben. Éppen ezért is kicsit gyors, idegebeteg lett a tempó, nem tudta az ember igazán kiélvezni a kalózélet szépségeit. Igaz, gyógynövényekkel lehetett lassítani a folyamatot, de mire azokat megtaláltuk, már elég szar állapotban voltunk. Mindezt 40 évesen, ami elég LOL. Mondjuk egy valódi kalóz bizonyára ekkorra már rég elitta a máját, szóval reális, hogy ilyen idősen már a visszavonulást kell fontolgatni ;D. Mindezek ellenére jó kis játék, a mai napig „elővevős”. Érdemes volt rá elcseszni első egyetemi évemet, meg 2008 tavaszát is.
Hogy ez a Game Cock vajon komoly vagy csak poén akart lenni, nem tudom, mindenesetre lekaptam a Pirates!-ben, már csak azért is, mert van egy ilyen nevű igénytelen fejlesztőcsapat ;D.
Kb. ebben az évben vettem meg a XIII-at
is erdetiben. Ez egy nagyon hangulatos, újszerű, képregényes grafikájú
FPS. Azért újszerű, mert itt eléggé magas a játék interaktivitási foka,
hiszen székekkel csapkodhattunk, üvegeket használhattunk fel az
ellenség hatástalanítására. Ez akkoriban pedig újszerűnek számított.
Mármint 2003-ban, mert ez abban az évben jött ki, pontosan az év vége
felé. A demoja nagyon meg is tetszett, így nagyon vártam, hogy lemenjen
az ára. Végig jó kis fordulatos sztorija volt, kár, hogy elakadtam egy
részen (a hülye ezredesnél, akit egyszerűen nem lehetett leölni), így a
mai napig nem tudtam ezt sem végigjátszani, pedig többször is
nekiugrottam… De emlékezetes számomra, így itt a helye.
Ugyan 2004-es játék szintén, de
ekkortájt szereztem be a Quake 4-et is. A demoját még idejében
kipróbáltam, az nagyon tetszett, tök „Call of Dutys” volt a maga
háborús hangulatával. A teljes játéktól is valami hasonlót vártam, de
annyira nem ütött. Igazából nagyon frusztráló volt, veteran fokozaton
kezdtem neki. Folyamatos lőszerhiányban szenvdetem, ami annak is volt
köszönhető, hogy a gépen, amin a Doom 3 tök jól futott, a Q4 eléggé
akadt a nagyobb csatáknál, így sok lövés ment félre. De az ellenfelek
is nagyon szemétre sikerdetek, a röpködős izék szerintem durván
kemények lettek. Illetve a főbossok sem éppen a kreativitásról híresek,
szerintem nagyon gyengék, színtelenek lettek. Kár érte, pedig szerettem
a Quake 1-et és 2 demojával is jól elvoltam annak idején. Ráaásul
eredetiben megvettem… Pfff. ;D Jó, mondjuk annyira nem rossz, sőt, el
lehet vele játszani unalmasabb napokon, de tény, hogy ezt nem fogom
elővenni annyiszor, mint a Doom 3-at.
Quake 4 fanvideóm. A sznob YouTube természtesen leszedte az audiót :D. Pedig tök jó Nightwish szólt alatta.
2006-ból
A Quake 4-hez hasonló
érzelmeket váltott ki belőlem a Prey. Ismerős, ugye? Egy indián, egy
űrhajó és „a Doom 3 leselejtezett szörnyei”. Mondjuk a portalok miatt
szívesen végigjátszanám még egyszer, de amúgy nem jött be. Túl monoton,
túl könnyű, a fegyverei eredetiek, de elég gagyik, és még a sztori is
nagyon LOL (ez az erőltetett indiánkultúra vs. modern környezet
valahogy nem passzolt ide). Egynek mondjuk jó, de ha a Q4-től nem
dobtam hátast, akkor a Preytől aztán végképp nem.
Amit kipróbáltam, és tetszett, s majd be
akarom szerezni egyszer, az a Civilization 4. Régebben nem nagyon
szerettem a TBS-eket, mondván, hogy én a valós időt szeretem, engem ne
korlátozzanak már egy játékban sakkra, éppen eleget műveltem eme
sportot (pl. a balatoni osztálykiránduláson haverral hajnalig
sakkoztunk, hulla fáradtan is ;D). Ám ahogy egyre érettebb lettem
gondolkodámódban és játékokban egyaránt, úgy közeledtem e stílus felé
(mondjuk az egyik régi Guruhoz adott Heroes 3-mal azért jól
elszórakoztam annak ellenére, hogy körökre osztott). 2002-ben például
kipróbáltam a Jagged Alliance 2-t, amit a Guruhoz adtak. Tetszett,
pedig TBS volt. De valahogy megfogott a szütyögés, a karaktergenerálás,
a csapatösszeállítás, így a stílus is tetszeni kezdett.
De a
lényeg, hogy a Civ-részeket nem nagyon ismertem, mivel ódzkodtam a
körökre osztott stratégiáktól. A Civilization 4 viszont nagyon bejött!
Irtó komplex, rendkívül sok dologra kiterjed a játék, illetve teljesen
szabadon fejlődhetünk a világban, olyan néppel, amilyennel akarunk,
olyan vallással, amilyennk akarunk (pl. a buddhista kereszténység sem
idegen a játéktól). Nagyszerű volt az a pár óra, amit eltöltöttem vele.
Sid Meier tud valamit… Úgyhogy majd egyszer rászánom magam és
megveszem, hogy elmélyülhessek benne. Csak az a fránya Total War mindig
elvonta a CivIV-től az erőforrást ;D.
Nagy meglepetése volt az évnek a Titan
Quest. Azelőtt a Sacreddel játszottam, ami hasonlóan Diablo-klón,
tetszett is, de valahogy hiányzott belőle az a dinamizmus, ami a Diablo
2-t naggyá tette. A TQ-nak végülis sikerült leutánoznia a nagy elődöt,
s a Torchlightig szerintem a legjobb Diablo-klón volt. Miért?
Mitológiai környezet, rengeteg cucc, mastery-k variálása. Amiben
viszont elég gyenge volt, az a sztori, a rögzített pályák (itt csak a
cuccok estek random), a fantáziátlan bossok (egyedül a Minotaurusz és
Typhoon voltak erdetinek mondhatók), illetve az eléggé szar
alapkarakter (nem értem, miért nem lehetett legalább pár választási
lehetőséget berakni, miért csak ez a „férfi vagy nő” maradt). De amúgy
nagyon jól el lehetett vele játszadozni, igaz, egy idő után ásított az
ember, mert annyira monoton lett. De azért pl. Kínában már bedurvult és
ott bizony ment a szentségelés a sárkányok miatt. Csak Hellász elejét
kell túlélni, és Egyiptomtól már beindulnak az események.
A kiegészítő 2007-ben jött ki, meg is vettem azzal
együtt a Gold Edition változatot borsos 9990-ért. Mondjuk semmiképp nem
bántam meg, de talán elhamarkodott döntés volt ennyit kiadni érte ;D.
Mindenesetre az Immortal Throne hozta a szokásos formát, jó kieg. lett,
habár a Lord of Destruction magasságába nem nő fel tartalomban. A
Dreamer kaszt viszont brutálisan jó lett.
2006 nyara a
F.E.A.R. jegyében telt. Miért? Aki emlékszik rá, az bizonyára már
bólogat. Ekkor tették a fejlesztők ingyenesen letölthetővé a játék
multiplayer verzióját, a F.E.A.R. Combatot. A dolog egyszerű: megkaptuk
azt, ami végülis a játék lényege. Mert nem a single-t nevezzük annak,
annyi bizonyos. A multi valami egészen addiktívra sikerdett. Pedig
nincs benne semmi ördöngősség: death match, team death match. Csak
éppen mindez a SloMo-val megspékelve. Vagyis: bullet time multiban. Aki
birtokolja ezt a power-upot, az ugyan látszik a radaron a többi játékos
számára, de az illető belassíthatja az időt, s ilyenkor igencsak nehéz
lelőni, mivel az ellenfél ilyenkor lassan mozoghat szintén, ám saját
kárára. Mondjuk ez nem akadályozott meg benne, hogy egyszer-kétszer jól
lerúgjam a bullet time-os ipse fejét. Mert meg lehetett csinálni.
Nekem kedvenc fegyverem a puszta kéz volt, és a dupla beretta.
Szerintem ez a kettő halálos. Sokan a shotgunnal, meg a kurva
penetratorral szarakodtak (ez elég veszélyes fegyver, hiszen egy lövés
is halálos lehet - utáltuk is nagyon), de a beretta az mindent vitt, ha
jól kezelték. Emlékszem, egyszer innen, a PGO-ról egy tapasztalt
játékos becsatlakozott és ő nyert, mert ő is berettával hasított. Miért
is ilyen jó ez a fegyver? Mert kettő van belől, ennyire egyszerű ;D. Az
ökölharc meg nagyon imba lett, hiszen egy ütés és az ellennek annyi.
Igaz, közel is kell kerülni hozzá, de én pont azt szerettem, hogy
belassítottam az időt, majd az ellen rám lesett a boci szemeivel, én
meg szépen bevertem a képét. LOL volt, hogy mindezt headshottal
jutalmazta…
Mindenesetre akár nyertünk, akár nem, felejthetetlen,
addiktív multijáték volt ez. Jobb, mint a CS, állítom. Még olyat is
kitaláltunk, hogy az egyik ipse fix ponton áll, fedezékben, s
folyamatosan soroz, míg a másiknak el kell jutnia hozzá úgy, hogy nem
lőhet addig, míg bizonyos távolságon belül nem kerül. Amolyan
„normandiai partraszállás” ;D. Nagyon élvezetes volt ez is, érdemes
kipróbálni más FPS-eknél szintén.
Majd elfelejtettem megint: a Gunt is
ekkortájt próbáltam ki. Ugyebár ez egy újfajta, nonlineárisabb
játékmenetet hozott, amolyan „Grand Theft Horse”-stílusban.
Itt meg
kell említeni, hogy én a Mafia óta vágytam egy olyan játékra, ami
hasonló grafikával, hasonlóan komoly, realisztikus rendszerrel,
GTA-szintű szabadsággal vadnyugati környezetben játszódik. Tehát
rendesen pisztolypárbajok egy külön rendszer keretében, vonatrablás,
lótolvajlás, kocsmai verekdések stb. A Gun hírére nagyon megörültem (s
még jobban meglepődtem, hogy a Rockstar csinált olyat, hogy Red Dead
Revolver - amit persze PC-re csesztek kihozni), s le is csaptam rá,
amint lehetett. Igazából azt kaptam, amit vártam, csak a nonlinearitás
nem ütött olyan nagyot. Igazából túl kevés lehetőségünk van, túl
egyszerű, könnyű a játék annak ellenére, hogy egy szép nagy vidéket
járhatunk be. Ez azonbn kevés, a westernfilmekben sokkal több minden
történt, hiába sűrítettek be a sztoriba minél több klisét. Tehát sokkal
több potenciál van egy westernjátékban, amit talán a Red Dead
Redemption fog majd kihasználni. Csak hát az sem akar kijönni PC-re,
hogy csesszék meg.
2007-ből
Év elején ismertem meg a
Jade Empire-t. Rohadtul megtetszett ez a kínai mitológiavilág, szinte
ittam a filozófiáját, illetve a mesterem szavait. A harc is bejött
eleinte az iskolában, habár túlságosan is akciósra sikerdett egy KotOR
után (én igazából annak a rendszerét vártam volna vissza…). Aztán jött
egy nagy harc, amikor az iskola már égett, s ott szépen elpicsáztak.
Elsőre. Másodikra. Harmadikra. Sokadikra. A falhoz vágtam a
billentyűzetet és letöröltem a ’csába ezt a jó kis játékot sajnos.
Aztán 2 év múlva vettem elő, amikor végre 2000 Ft-ért megvettem
erdetiben. Nyugodtan megtanultam harcolni, és rájöttem, milyen
istenjáték is ez. Csak rövid, és túl konzolos, na, meg a vége
túlságosan is nyálas lett, hiába a gonosz befejezés, amit ennél is
preferáltam. De erről bővebben majd 2009-ben.
Kb. februárban szántam rá magam a The
Godfatherre is. Tudni kell, hogy ekkoriban pótoltam be a filmbeli
lemaradásomat is. Illetőleg ez úgy indult, hogy sokat jártam az
Alexandra könyvesházban, a Deák téren, ahol megakadt a szemem Mario
Puzo regényén. Annyira megtetszett, hogy Keresztapa-lázban kezdtem
égni, és megvettem a filmeket DVD-n. Gondoltam, akkor már a játékot is
csak meg kellene nézni. Minthogy a tört verzióban nem lehetett
kiszállni a kocsiból, így kénytelen voltam megvenni. 4000 Ft már nem
volt annyira sok érte, így a Media Marktban végül rászántam magam a
vételre. Igazából a kocsik irreális vezetési modelljén és a szürke New
Yorkon kívül nincs vele probléma. Az tényleg szar, hogy Michael
Corleone, a főhős, abszolút jellegtelen lett, minthogy Al Pacinos nem
adta sem arcát, sem hangját a játékhoz, de ezen kívül nagyon átjött a
sztori. A jellegzetes zene kíséretében kiváló volt hasítani az utcákon,
illetve ölni, verni a mocskokat, akiket a filmből is megismerhettünk. A
karakterünk behozatala, meg eleve a karakterkészítés is nagyon
tetszettek, illetve a minimális RPG-elem is üde színfoltja a The
Godfathernek. Szerintem a verekedés kiváló lett. Nem egérrel kell
szarozni, és akkor nincs vele baj. Szerintem mindegyik játékba ilyen
komplex harcrendszert kellene integrálni, a sok gagyi,
leegyszerűsítetten csak ásítozunk.
Annak idején én majdnem
100%-osra teljesítettem a játékot. Igaz, a sztori után kicsit már
unalmas volt, mivel mindent megszereztünk, legyőzhetetlenül erősek
lettünk, főleg a gépfegyverek miatt, melyeket birtokultunk. Ám a film
történetével szinkronban nagyon élvezetes játék volt, párhuzamosan
nézve vele a trilógiát pedig maximálisan „Donnak” éreztem magam.
Emlékszem, akkoriban fel is vettem kicsit ezt a hideg, tiszteletteljes
stílust, meg rákattantam a spagettievészetre is rendesen ;D Hiába, na,
a filmek és a játékok azért csak hatnak az emberre a virutális világon
túl is. Márpedig ezek alapján szerintem a The Godfathert koránt sem
lehet rossz játéknak nevezni. Igaz, a Mafia mindmáig király a trónon,
hiába, hogy igazából az „koppintotta” a sztorit.
Saját videó a Godfatherből
Kb. ekkor szereztem be a Return to Castle
Wolfensteint és a Soldier of Fortune 2-t is eredetiben. Az 1. résszel
még jó régen, 2004-ben játszottam haverom révén, aki megkapta
erdetiben. A darabolás miatt bejött. A 2 erre csak rátett, illetve
sokkal realisztikusabbra sikerült. Sajnos viszont pokoli nehézsége
miatt a 2. dzsungeles pályán elakadtam, easyre meg nem voltam hajlandó
levenni a nehézséget. Igazából az ütődött mentési rendszere riasztott
el, nem is a nehézség. Egyszerűen elment a kedvem tőle, hogy elfogytak
a mentéseim, és emiatt jó messziről kellett elölről kezdeni bizonyos
pályákat. Pedig szeretem az ilyen katonás-darabolós cuccokat. De akkor
marad a Far Cry… A SoF meg sajnos kinyalhatja. A 3-at meg ki se
pórbáltam, mert nekem nem kellenek szlovákoktól játékok <dacos
smiley>. Na, jó, nem(csak) ezért, hanem mert annyira rossz reviewkat
kapott (Darths is lehúzta videótesztben), hogy semmi kedvem nem volt
ilyenre fecsérelni az időmet.
S.T.A.L.K.E.R. Azon kevés
játékok egyike, amire tényleg évek óta vártam. Egy 2003-as GS-ben
olvastam róla először, osztálytársam mutatta, ő nagyon rá volt izgulva.
Én eleinten nem is annyira, de mikor egyre biztosabbá vált, hogy ez egy
forradalmi, RPG-elemekkel dúsított, nonlineáris, misztikus FPS lesz,
nagyon rákattantam. Aztán csak csúszott… Csak csúszott, és végül
2007-re odáig jutottunk, hogy nem nagyon hittem el, mikor bejelentették
a megejelnési dátumot. PGO-n a topicjában az első HSZ-em ilyen
kételkedő is. Sőt, abban is biztos voltam, hogy nagyon le fogják húzni
mindenütt, hiszen évekig készült, kiadóváltással szarakodtak, meg a
grafika is eléggé elavult, így bizonyára sokaknak nem fog bejönni. Így
is lett mondjuk: a sok grafikára verő troll nem szerette, illetve azon
panaszkodtak, hogy nagyon nehéz („fejlövést adok, erre semmi”). Nos,
igen, ez bizony nem egy casual szarság. Nem egy Prey, amit csukott
szemmel, beszélgetve végigjátszol veteranon is. A S.T.A.L.K.E.R.
világában élni kell. Le kell bonatni a valóság korlátait magad körül,
hogy eggyé válj a karaktereddel. Ehhez relaisztikus harcrendszer,
viszonylag valósághű fegyverek, inventory, boltosok, küldetések
járulnak hozzá, valamint egy élő világ, ami tőled függetlenül létezik.
Mondjuk így, az Oblivion Lost modot ismerve már koránt sem nevezhető
annyira jónak az alapjáték A-Life-a, de akkor, márciusban én
ledöbbentem. (Szaggatott ez is rendesen, de már csak azért is
játszottam vele.) S minden terület egyedi volt, mindegyiknek meg volt a
maga varázsa, tele anomáliával, misztikummal, s a csernobili
kelet-európai posztapokaliptikus atmoszféra nem eresztett egykönnyen.
Mindezt a sztori koronázta meg, amelyet eleinte elég szimplának hittem,
de aztán a csavar annyira megrázó volt, mint mondjuk a KotOR-ban a
Sötét Oldalra való áttérés. Ilyet azóta sem tudtak produkálni FPS-ben,
hacsak a Bioshockot nem vesszük ide (ami szintén 2007-es, de az már
tényleg nem indult el a gépemen, csak igen ocsmány, vízfesték-jellegű
grafikával, ami miatt játszhatatlan lett a játék).
Ami nem
tetszett, az a mocsok respawn, és persze az, hogy rengeteget kellett
mászkálni benne fölöslegesen, minthogy a járműveket kihagyták belőle.
De az Oblivion Lost minderre megoldást kínál, szóval aki játszani akar
vele, szerintem azzal kezdje, hogy felrakja Kanyhalos eme mesterművét,
mellyel tulajdonképpen beteljesítette a fejlesztők eredeti
elképzelését. (Hiszen a játék eredeti címe Oblivion Lost lett volna, ám
ezt idő közben Shadow of Chernobylra változtatták.)
S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost moddal. Enyém.
Nem volt elég, hogy a S.T.A.L.K.E.R.-t
megvettem 9990 Ft-ért frissiben, tetejébe kijött az Oblivion első
hivatalos kiegészítője, a Shievering Isles (ugye előtte megkaptuk a
Knights of the Nine című lehúzást, modgyűjteményt, vagy nevezze
mindenki, aminek akarja). „Kénytelen voltam megvenni” ;D. De nem bántam
meg. Kedvenc Elder Scrolls istenem jelent meg benne, Sheogorath, az
őrült. Az ő világába léphettünk be, ami tényleg idiótákból, szürrális
alakokból és eseményekből áll. Így Cyrodiil szinte sterillé változott
ehhez képest. Miért? Felturbózott küldetések, izgalmas események,
rendkívül bolond feladatok. Ráadásul tök jó páncélokat kovácsolhattunk,
illetve az ellenfelek is nagyobb kihívást nyújtottak végre, a
fejlesztők kicsit javítottak a „velünk fejlődős” szaraságon. Előbb is
játszottam végig az alapjátéknál.
Nyáron festettünk. Legalábbis az én
szobámat és a nappalit. A lakás nagy része ugyanis már készen volt,
2006 nyarát is arra kúrtuk el, hogy lapoztattunk, illetve utána mi,
3-an kifestettük, amit tudtunk. A szobámat viszont már nem mertük
bevállalni, minthogy tele volt poszterrel a falam, és a ragacsok
rátapadtak a falra. Még a hivatásos festő is megszenvedett ezek
eltávolításával, szóval jobb, hogy nem kezdtünk bele. Ez azzal járt,
hogy ki kellett költözni a szobámból vagy jó egy hétre. Ráadásul még
padlószőnyeget is cseréltünk, így aztán napokig el voltam szakítva a
nettől. Mit is csináljunk? Hát persze: Hitman! :D Ekkortájt rendeltem
meg a Triple Hit Packet, mely tartalmazta a Hitman 2-t, a Contractset
és a Blood Moneyt. A 2-t még osztálytársam mutatta be nekem: egy korai
bétaváltozat volt, amivel nem nagyon lehetett játszani ;D. Így
felüdülés volt 2007-ben megszerezni a 2-t. A Contractsszel pedig
2003-2004 környékén ismerkedtem meg, a demot rengetegszer
végigjátszottam (oroszos pálya), annyira tetszett. Sokan oltották, hogy
miért az 1. részt dolgozza fel. Miét, miért - mert az 1. egy fos lett.
Mikor a Guru mellékleteként megkaptam, és kipróbáltam, ledöbbentem,
hogy lehet ennyire elszúrni egy ilyen jó koncepciót. Így örültem, hogy
a Contractsszel megismerhetem pl. a Gellért szállón játszódó pályát.
Igaz, annyira nem volt katartikus élmény, jóval lemaradt a 2. résztől,
de számomra klasszikus lett e rész is.
A 2 viszont abszolút
kedvenc, nagyon sokat játszottam vele, főleg azon a nyáron. Zseniális
történet, viszonylagos szabadság (fegyvergyűjtögetés), illetve az 1.
rész jó pontja, vagyis a játékmenet tökéletesítése. Legjobb lopakodós
játék szerintem mai napig.
A Blood Moneyt meg még nem nagyon
nyüstöltem. 1-2 küldetést megcsináltam, de valami miatt abbamaradt. Na,
majd bepótolom ezt is!
A Hitmanben nem éppen dicsőség, ha idáig jut az ember, vagyis az FPS nézet bekapcsolásig, s darál. Ezek éppen az utolsó pillanataim, mert "elkúrtam" ;D. A kép a 2004-es demóból származik, és még fényképezőgéppel csináltam ;D.
Kb. ősszel kezdett el aktívabb lenni a
The Witcher nevezetű csoda is. Mikor kijött a demo, izgultam, hogy
elinduljon, mert mindenképp ki akartam próbálni ezt az ajnározott,
régóta csiszolt játékot. (A Dragon Age-dzsel együtt híreztek róla
2004-2005 környékén, s kb. annyit húzták ezt is, mint a DAO-t.)
Rákattantam rendesen, habár a mocsok sok és hosszú töltögetés kissé
elriasztott tőle. De ez a filmszerűség, az újfajta harcrendszer, és a
tökös Witcher főhős nagyon megtetszettek, úgyhogy reménykedetem a
mielőbbi árcsökkenésben.
A The Witcher sok szempontból kiváló játék, de a csajai aztán tényleg elsőrangúak. Vagy legalábbis nem nagyon emlékszem játékra, melynek női karaktereinek kívülről tudom a nevét. Talán csak a Tomb Raider vagy a Dark Messiah ilyen. A képen személyes kedvencem, Abigail, a boszi látható. Egyszerűen gyönyörű. Lehet, hogy szüzen halok meg, de akkor is kurva jó csaj ez az Abigail! ;D
Mint írtam, a Bioshock sajnos már nem
akaródzott futni a gépemen. Egy patchcsel mondjuk legalább a töltésig
eljutottam, de a bevezető, ahol tengert és világítótornyot kellett
volna látni, ott vörös-kék-fehér-sárga-zöld pacák tárultak elém csak.
Így meg nagyjából játszhatatlan volt. Tehát nagy fájdalmamra ki kellett
hagynom, s annyi ideig „halasztottam”, hogy erdetiben már nem tudtam
megvenni. Majd egyszer lecsapok erre is, mert idén nyáron
végigjátszottam, és kruvára ütött.
Hellgate: London. Na, igen.
2005 óta vártam erre a játékra. Emlékszem, még ]{redenc cikkében, egy
másik gamermagazinban olvasatam róla bővebben, ahol Bill Roper fűt-fát
leígért az égről. Én pedig hittem is neki, minthogy a Diablo 2 is az ő
nevéhez fűzödött. 2006-ban kaptunk egy nagyon hangulatos videót, aztán
meg az E3-on egy újabbat, ezúttal már az introt (tudjátok, a
„Jessicás”). Reménykeltő volt, hiszen épkézláb sztorit vetített előre.
Így már biztos voltam benne, hogy a Painkiller + Diablo élmény valami
nagyon ütős formában fog visszaköszönni.
A demora azonnal
ráugrottam, ahogy kijött 2007 szeptemberében. Akkor nagyon addiktívként
hatott, több karakterrek többször is végigjátszottam a bevezetőt.
Hatalmas volt szerintem TPS nézetből irtani az özönlő hordákat, ala
Diablo. Nagyon reménykedtem benne, hogy mindez majd teljesben is
ekkorát fog ütni.
Aztán csalódni kellett. A játék sztorija megszűnt
létezni az intro után. Jessica? A lófaszt. Soha többet nem hallottam
róla. Vagyis lehet, hogy a Hellgate végére csak előkerült ő is, de én
addig nem jutottam el, mivel csalódotta töröltem a játékot a dögunalom
küldetések és a monoton pályák „élménye” után. Mondjuk még ezen is
képes lettem volna túllépni, mert az irtás élvezetes lett volna,
illetve a tárgykezelés, fabrikálás, fejlődés is jól eltalált, Diablos
volt. Ám sokkal durvább dolgok idegenített el: a SZAGGATÁS! Rémálom
volt, hogy még fejlettebb gépen, több giga rammal is játszhatatlanul
swappelni kezdett, mikor 5-nél több szörny gyűlt össze a képernyőn.
Hiába vettem le minden beállítást, ez a szaggatás megmaradt.
Iszonyatosan sajnáltam, sajnálom ezért a mai napig a Hellgate-et. Mert,
ha ez nincs, talán túl tudunk lépni a monotonitáson, meg a gagyi, habár
eredeti küldetéseken (egy idióta agyában kellett hentelni egyik
alkalommal). Egy troll a PGO-n el is kezdett cseszegetni a játék
témájában, hogy biztos szar a gépem, meg valamit szarul csinálok, hogy
ennyire szaggat, mert bizony a Hellgate az az év játéka… Sajnos nekem
volt igazam, mert a Hellgate csúfosat bukott. Ha máson nem, hát azon
látszik, hogy lehúzták a rolót a multiban, a szerverek bezártak
(legalábbis eddig úgy tűnik - de állítólag lesz supportja), a
fejlesztők szétszéledtek. Kár érte.
Az 1. trailer, melyre magömlésünk volt.
Állítólag készül a következő rész, mely Tokióban fog játszódni. Nem tudom, örüljek-e neki, illetve fűzzek-e hozzá reményt. Egyelőre úgy állok hozzá, hogy kíváncsi vagyok, mi lesz belőle, de nem élem bele magam. Mondjuk, ha legalább lekoppintják a Hellgate: London jó tulajdonságait, és szaggatásmentesen megoldják a dolgokat, akkor talán még lehet kellemes meglepetés. Csak remélni tudom, hogy sikerül, kár lenne egy ilyen koncepció végleges elhalálozásáért.
A 2., E3-as verzió, melynél már biztosak voltunk benne, hogy ez fasza játék lesz
Ez volt tehát 2007. Extrém hosszúra sikerdett írásom, de talán most kimerítő voltam. Annyit még hozzá kell tennem, hogy ekkor dőlt el, lesz egy családi vállalkozásunk. Apám cége anyagi okok miatt feloszlott, ő viszont nem akarta hagyni a szellemi és anyagi termékek veszését, illetve nem azért buktak meg, mert szarok voltak az üzleti kapcsolatok. Egyszerűen nagy volt az épület, túl magasak a költségek, s nem tudtak profitálni belőle. Ezért kellett „tömöríteni” a céget. Így ősszel Pestről ***ra szállítottunk mindent, mely vagy 3 napot is igénybe vett. Végülis egy élmény volt, s megérte, mert szerencsére működött a váltás. Igaz, ebben a szemét rendszerben cégünknek is nehezebb, de pont egy olyan „ipart” űzünk, melyre mindig lesz igény, hiszen pályaalkalmassági vizsgálatokat kell végezni. A kérdés csak az, hogy apám után ki veszi át a javítási és gyártási procedúrát, mert ugyebár én bölcsész pályát választottam, így legfeljebb ahhoz értek, hogy kell filmre venni ezeket a műszereket (;D), de javítani, gyártani már nehezebb „móka”. Mondjuk párhuzamosan tanulom, figyelem ezeket is. Majd még elválik, mi lesz a jövő.
Első filmem. Elég LOL így visszanézve, 3 év filmes képzés után nagyon másképp csinálnám. De hát valahogy el kellett kezdeni ;D.
Szóval elmondhatom, hogy 2007 egy kiváló év volt, mindenben sikereket
értem el, és rendkívül jó játékokkal játszhattam. Igaz, a
vizsgaidőszakot még nem vettem annyira könnyedén ekkor sem, de azért
már kezdtem rutint szerezni, kezdett minden egyenesbe jönni. De a
szellemi dolgok, illetve az egyéb anyagiak mit sem érnek, ha az ember a
legfontosabbat, az egészségét leszarja nagy ívben. Így 2008-ban a
következő feladat az lett, hogy ezt is helyre hozzam.