Mint a bevezetőben már említettem, ez az „időutazás” annyi emléket hoz felszínre, hogy magam is meglepődök. Éppen ezért is, a képek áradata miatt voltak momentumok, melyek kimaradtak az előző évekből. Ezeket most pótlom, mert igencsak fontos játékok és mozzanatok is kimaradtak.

Első ilyen a Mafia. Erről a játékról már azt hiszem, áradoztam, na, meg ha valaki felkeresi a PGO-n a galéráját, láthatja, hogy telenyomtam képekkel, melyből már leszűrhető, mekkora FAN-ja is vagyok eme játéknak. Még 2003-ban jutottam hozzá, akkor, mikor a Max Payne-hez is. Osztálytársam azzal nyomta a kezembe, hogy olyan, mint a GTA 3 és a Max Payne (LOL - hát igen, annyira ő nem értett a játékokhoz), csak szarabb, mert nehéz kezelni a kocsikat, meg lineáris. Na, jó, nézzük, mi ez. Az osztályunkban már volt kint a Mafiából egy poszter, szóval valami képet kaptam róla, mi is ez (annak idején ugyebár még nem olvastam róla tesztet, mert nem vettem nagyon magazinokat). Eléggé szaggatott az akkori gépemen (bár vicc, hogy az első küldetés a mai napig akad, annyira széjjel van effektezve), de csak sikerült belőni valahogy, játszható minőségre. Aztán jött a második küldetés, eljutottam Salierihez, és beindult a sztori. Cheatelni itt se nagyon lehetett, így kénytelen voltam „végigszenvedni” a küldetéseket, melyek elég nehezek voltak. Pl. a The trip to the Country cíművel nagyon sokáig szívtam, tényleg nehézkes volt a vezetés, s emiatt mindig elvesztettem a sárga kocsis mukit (hiába lőttem ki a kerekeit még a küldetés kezdetén, a játék ezt nem „nyugtázta”). Szóval szívtam a Mafiával rendesen, de egyre jobban szerettem meg. Az élő város elvarázsolt, a ’30-as évek hangulatát már akkor is nagyon szerettem, meg eleve a Keresztapa-feeling nagyon átjött itt is. De mégis valahogy más, egyedi élményt nyújtott. A realisztikus fegyverkezelési és vezetési modell pedig mindent vitt. Haver ezt furának találta, én meg rögtön tudtam, hogy ez bizony a játék része, s kb. ilyen élmény volt vezetni egy korabeli kocsit. Száguldozni maximum a versenyautókkal lehetett, melyeket az egyik küldetésben kaptunk (na, még azt utáltam nagyon, irtó sokára sikerült elsőre átvinni). Annyiban volt „csalódás” végülis, hogy GTA 3-szintű szabadságot vártam, ezt viszont csak a Free Ride-ban kaptam meg. Illetve ott sem annyira, mert nagyon nem lehetett mást csinálni a lövöldözésen, meg a száguldozáson kívül. Tehát nem voltak mellékküldetések. Kár. Habár a Mafia nyújtott annyi játékidőt, hogy hosszú szavatosságú legyen. Mai napig előveszem, ha éppen olyan hangulatban vagyok.
Majd 2010-ben jön a II. rész, melyet már az első végigjátszás óta várok. Eddig számomra biztató, habár ebben is elég sok az egyszerűsítés, mint a mai játékok nagy részében sajnos. A harcrendszer nem tudom, mennyire lesz ütős, a fegyverkezelés lesz-e annyira realisztikus, mint az 1-ben. Az mindenesetre jó ötlet, hogy sokkal nagyobb szabadságot kapunk, illetve a GTA-kból átvesznek játékelemeket. Mondjuk pont attól volt egyedi az 1. rész is, hogy bár hasonlított a GTA III-ra, de nem annak a koppintása volt, hanem egy teljesen új, egyedi játékot kaptunk. De nyugalom: a GTA SA és a IV is sokat vettek át a Mafiától (pl. a sztoriszál erősödött, a főhős „nevet” kapott stb.), tehát a kölcsönhatással nincs probléma szerintem. Jó legyen, az a lényeg!



A másik, ami kimaradt, az a Postal 2, melyet egy 2004-es GS mellékleteként próbálhattam ki. Ugyebár ez az FPS, ami nagy botrányokat kavart, minthogy „öncélúan erőszakos”. Valójából persze egy parodisztikus, poénos, abszolút komolytalan, habár tényleg véres és brutális játék. De tényleg csak annyira erőszakos, mint amennyire mi is. Pont erre reflektál a Postal: attól, hogy egy játék agresszív, még nem biztos, hogy az is azzá válik, aki vele játszik. Egy játék hatására senki nem fog ölni, csak az, aki eleve ilyen debil. A Postal 2-ben is így volt ez: nem volt kötelező lerúgni a fejét egy lehugyozott, okádó városlakónak, és lesni, ahogy hányadékkal kevert vér folyik ki a feje helyén, csak lehet. A küldetések megoldhatók úgy, hogy tisztességesen kivárod a sorod és annyi. De megoldható minden úgy is, hogy előveszed a shotgunt, vagy az olajat, leölsz/felgyújtasz mindent, majd lehugyozod a hullákat és fejükkel kirúgod az ablakot. Tehát a játék csak annyira brutális, amennyire mi azzá tesszük. De nem is ettől parodisztikus igazából, hanem azért, mert vannak benne agresszív játékok ellen tüntető csoportok, terroristák, akik valami idiótaság miatt követnek el merényleteket stb. Tehát abszolút egy társadalomkritika az egész. Ráadásul mindehhez készült egy fasza magyar szinkron is, mely csak növeli a poénfaktort. Aki meg komolyan vette, és felháborodott rajta, hát bekaphatja…



Nem szóltam még korábban két drámámról sem, melyet meg kell említenem, ha már korábban is tárgyaltam ezeket. Kb. 2003-2004 fordulóján szereztem be Hérodotosz Görög-perzsa háborúkról szóló történetírását. Ebben olvastam Leonidászról és a 300 spártairól részletesebben. Esküszöm, hogy akkor még a 300-nak hírét sem hallottam, Frank Millerről meg azt sem tudtam, hogy létezik. Csupán engem is nagyon megihletett ez a hősies sztori, e tragikus, mégis ünnepélyes történet. Na, meg Zrínyi Miklós Szigeti veszedelem c. művét is akkoriban olvastam el, s nem tudtam nem felfedezni a párhuzamot Zrínyi Miklós és Leonidasz között. Így mindenképp szerettem volna egy saját nézőpontú feldolgozást kreálni. El is kezdtem írni egy történetet, regénynek szántam, melyben egy spártai fiú életútját követtük volna végig 7 éves korától, mikor elszakítják szüleitől és a közös katonai neveldébe viszik. Az események pedig a thermophülei csatáig vittek volna. Végül nem ez lett. Akkoriban ugyebár a dráma műneme nagyon tetszett. Ezért inkább úgy döntöttem, nem lesz regény ebből, hanem inkább egy tragédia. Két hét alatt meg is írtam, majd megmutattam 1-2 embernek, azok meg a magyar tanárnak ;D. Végülis tetszett neki, de ma már én is látom a hibáit. Első és legfontosabb, hogy túl giccses lett a lezárás, illetve túl hosszú az expozíció. Ennyi ideig nem szabad késleltetni az eseményeket, mert, ha színpadi előadásban gondolkodunk, a néző elalszik. De egy állomásnak jó volt ez is, tapasztaltot gyűjtöttem vele.

A másik drámám 11-ben született, kb. 18 évesen írtam. Akkoriban foglalkoztunk sokat Csáth Gézával és az ő elmebeteg (de számomra nagyon tetsző) novelláival. Ezt azért fontos megemlíteni, mert mikor a drámámat megmutattam a magyar tanárnak, akkor ő mondta, hogy „nem engedjük, hogy Attila több Csáth-novellát olvasson” ;D. Mondjuk e kijelentés ellenére tetszett neki, de tény, hogy ez is inkább tapasztalatszerzésre volt jó. A család halála volt a címe, és egy családi tragédiát dolgozott fel. Látható itt a fejlődés, hiszen eleinte csak jelentős történelmi eseményeket taglaltam (kivéve a komédiámat), aztán meg inkább személyesebb síkra helyeztem a dolgokat. Véleményem szerint e művel az volt a baj, hogy túlságosan is pesszimista lett, és nagyon érződik rajta Csáth, illetve Ibsen hatása. Ha legközelebb drámát írok, akkor mindenképp Csehovhoz szeretnék közelebb állni, vagy regényben Camushöz. Nem szeretném, ha az irományom buzogna a giccstől, csöpögne a nyáltól, vagy tocsogna a vértől. Mindenesetre kb. ez volt az utolsó drámám, azóta nem írtam egyet sem. Ennek nem az az oka, hogy nincs ötlet. De, van. Csupán a hülye játékok mindig erősebbek voltak. De majd, ha eljutok 2010-ig, akkor mindenképp ott szerepelni fog a jövőbeli terveim között, hogy felelevenítem ezeket. Illetve a Magyarország tragédiáját mindenképp szeretném újra megírni, mert talán most tudnék valami átütőbbet alkotni. Vagy legalábbis úgy érzem. Vagy legalábbis… :D

2005-ös asztalom. Láthatóan az Inviteles netemmel szenvedek éppen. Igen, az a 12,5 kbps a sebességet mutatja. Egy szar volt. S ez a sebesség ráadásul még jónak is mondható, sokkal kevesebbel "hasított" akkoriban. Meg is szívtam így az első egyetemi tárgyfelvételt. De legalább az asztalom tele van játékkal ;D.



De most szálljunk be a virtuális időgépbe, és menjünk 2005-be. Utolsó évem gimnazistaként. Nem tulajdonítottam ennek túl nagy jelentőséget. Csupán annyiban volt ez másabb, mint a többi, hogy keményen ráfeküdtem a nyelvvizsgára. Volt egy 2004-es próbálkozás, de akkor megszivattak azzal, hogy rám beszélték a felsőfokút. Ezen persze nem értem el a megfelelő pontszámot (habár 60-tól adták volna meg, és 54 pontot értem el, szóval nem voltam annyira messze), így mehettem később. De azért volt hová fejlődnöm még, így különórákra is jártam. Nem tudom, ennek mennyi értelme volt, vagy mennyi nem, de végül januárban megírtam újból, ezúttal középszinten, és 78%-osra sikerült (szóbelin 25-ből 23 pontot értem el). Februárban kaptam meg az értesítőt, testnevelés órán, s majdnem dobtam egy szaltót az örömtől - a tanár örült is volna neki, mert ilyen gyakorlatokban nagyon nem voltam otthon ;D. Akkor az osztályból még elég kevesünknek volt, így mi megkaptuk a kiváltságot, hogy nem kell bejárnunk angol órákra. Igen, 2005-ben még meg lehetett csinálni ilyet, mivel akkor még a nyelvvizsga kiváltotta az emelt szintű érettségit. Hogy mekkora baszott nagy szerencsém volt, azt tényleg csak manapság fogom fel, mikor hallom több helyről, mennyien szívnak amiatt, hogy a kettőt külön kell letenni.

Persze nemcsak a nyelvvizsgával kellett foglalkozni ebben az évben. Ott volt a február, a felvételis idegbetegség. Ezt most nagyon át tudom élni, mivel egyfelől nem is oly távoli élmény, másfelől jövő januárban fogom beadni megint, ezúttal viszont már mesterszakra, de attól még ugyanolyan szopás, hogy már megint felvételizni kell. Rühellem. Gyűlölöm. S akkor is gyűlöltem. Miért? Akkor azért, mert fingom nem volt, hova menjek. Ezért „jó” a gimnázium, mert minden szart meg kell tanulnia az embernek, de orientációt nem adnak. Én annyit tudtam, hogy a történelem és a magyar a kedvenc tárgyaim, de töriszak az meg sem fordult a fejemben, hát még a magyar szak mennyire nem. Akkoriban inkább az lebegett a szemem előtt, hogy fieztőképes szakmát tudjak megtanulni. Igen, ha akkor tudom, mit jelent ez, bizonyára villamosmérnöknek megyek ;D. Ehelyett osztályfőnököm és szüleim javaslatára az ELTE-ÁJK jogász szakát írtam be elsőként. Vesztemre másodikként az ELTE-BTK filmelmélet és filmtörténet szakát (ide járok most - LOL?), harmadikként meg valami közgazdasági marhaságot, ahonnan úgyis kibuktam volna, minthogy a jogon is megbuktam Mikroökönómiából, annyira nem bírtam felfogni a tananyagot. Hogy miért csak az ELTE létezett számomra? Mert beképzelt voltam. Úgy gondoltam, hogy ha már ennyire jó vagyok itt, meg ennyire ajnároznak, akkor miért ne mennék az ország legjobb egyetemére? Végülis reális volt, mert pont 135 pontom lett 2005-ben, amivel pont bejutottam a jogra (135 volt a ponthatár). Annyira mondjuk nem örültem, mert fogalmam sem volt, mi ez. Ha lett volna, valószínűleg még ennyire sem örülök… Lényeg a lényeg: nagyon az utolsó pillanatban adtam le a papírt, sík idegen.
Hogy miért? Mert „eltanultam” az időt. Egyszerűen annyira a tananyaggal foglalkoztam, hogy még csak nyílt napra sem mentem egyik helyre sem, csak találomra bejelöltem őket, tényleg az utolsó héten, a leadási határidő előtt. Ezért jogos (hahaha), hogy szépen bekerültem egy olyan helyre, ami abszolút nem az én világom. Mondjuk, ha nincs ez az új felvételi rendszer, akkor már a felvételin kiesek, mert ott csak olyanokat válogatnak be, akik valóban megfelelnek az egyetem követelményeinek. Így tök névtelenül, pontok alapján került be, aki akart, na, meg akinek meg voltak a pontjai persze. De azt mindenki látja, látta, hogy ez a rendszer úgy szarfoshúgy, ahogy van, és részben emiatt is csesztem el 1 évet baromságokra, idegbetegségre. Tehát tanulság: aki felvételizik, az szarjon a választás előtt a tanulmányaira, és csak azzal foglalkozzon, amit a jövőben akar tanulni. De legalábbis járja körbe a dolgokat. Már, ha nem időmilliomos valaki, mert akkor végülis mindegy, hogy 1-2 évet elcsesz… Nekem nem volt mindegy, és sajnálom, hogy akkor olyan nyámnyila voltam.

Éppen érettségire készülök... :D.


Mondjuk felvételi ide vagy oda, a legfontosabbnak mégis az érettségi tűnt ebben az évben. Na, meg a formaságok: ballagás, szalagavató, ilyenek. A szalagavató októberben lezajlott nálunk (tehát még 2004-ben), a felvételizésre és a félévre való tekintettel. Az ősz idétlen próbákkal telt, mert ugyebár erre táncolni kell. A szerepléssel nem volt gondom, mivel ekkorra már rutinos „színész” lettem. Sokkal inkább azzal, hogy utálok pattogni egy tömegben valakinek a parancsára. Ekkorra pedig már eléggé kialakult az az egyéniségem, ami ma is jellemző: „nekem senki nem mondhatja meg…”. Persze vannak esetek, amikor engedelmeskedni kell, de akkor radikálisan vallottam ezt, tehát utáltam, hogy pattogni kell. Meg ez nem olyan, mint a színészet. Ott te vagy, ott rád figyel a közönség, ha szerepelsz. Itt viszont egy masszában táncolsz. Táncolni amúgy is utáltam (mondjuk ma sem rajongok érte), tehát nekem ez aztán tényleg nyűg volt. Hát még az, hogy az akkor kezdődő Rómeó és Júlia musical-hisztéria zenéjére táncoltunk. Végülis kiváló lett a koreográfia, de milliószor meghallgatni azt a nyálas zenét elég szar volt már. Pedig egy-két osztálytársam felvetette, hogy a Ponyvaregény ismert táncjelenetét kellene előadnunk (tudjátok, mikor Mia és Vincent táncolnak ;D). Az osztályfőnöknek, mily’ meglepő, nem tetszett. Nem is értem, miért… Mondjuk én szívesebben táncoltam volna azt, mint ilyen Rómeó és Júlia-faszságot. (Melynek az ismert dala akkoriban csapvízként folyt a rádióból, s egy idő után már szinte ütöttem az autórádióra, ha meghallottam. Ilyen volt még az „It’s Raining man”, amit még 9-ben táncoltak az osztályunk dögös csajai orrvézésig az iskola sportnapjára. Jó volt lesni, ahogy riszálnak, de a zenétől már mindannyian a falra másztunk.) Ez siker lett amúgy. Ellentétben azzal, amit az osztálynak ilyen „megelepetésműsorként” kellett csinálnia. Az akkora szar volt, hogy még… Ilyen diplomaosztásos faszságot játszottunk el, valami idétlen zenére dülöngéltünk… ÁÁÁÁH. Felejtsük is el.

Szalagavatós kép. Elég fos, hogy nincs olyan, amin mi látszunk. Természetesen a háttérben, a vörös-kék ruhások a mi osztályunk. A fotós: epic fail...



A szalagavató lement. Utána jött áprilisban a szerenádozás. Az éneklés szintén nem tartozott az erősségeim közé soha, de ezt a részét a dolognak kivételesen élveztem. Miért? Mert itt lehetett randalírozni, idétlenkedni, meg ugyebár vedelni. Egyik tanárnál jól be is boroztunk, amit azóta is kissé szégyellek, hatalmas bunkóságvolt (habár ő kínálta ;D). Csoda, hogy töriérettségin nem buktatott meg (történelmet tanított nekünk ugyanis). De amúgy állítom, a szerenádozás volt az év fénypontja. Ekkor már végre nem a tanárok hivatalos arcát láttuk, hanem kissé egyenrangúbb félként voltunk jelen, s még a mogorvábbak is elővették kedvesebb arcukat ilyenkor. Szóval nagyon jó volt, emiatt még talán végigjárnék egy középiskolát.

Ezután jött a vidámballagás, amit csoda, hogy megengedtek nekün. (De állítólag a mi szarságunk hatására be is tiltották következő évben ;D.) Ez egy faszság volt. Jó-jó, randalírozhattunk az iskolában, meg kikentük az alsóbb évfolyamosokat, de ennek semmi értelme nincs igazából, csak az, hogy jól lejárassuk magunkat még utoljára. Én legalábbis utáltam, mikor a felsőbbévesek összekenték a pofánkat annak idején, gondolom, amikor mi csináltuk ezt, akkor az alsósoknak sem eshetett olyan jól.

A ballagás nem volt egy nagy extra. Mondhatnánk, nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Igazából ugyanaz a forgatókönyv, mint a 8-os ballagásnál, csak éppen most volt templomi ünnepség is, minthogy egyházi iskolába jártunk. (Apropó, templom: egyszer azért nem mehettünk be, még 2005-ben, ha jól emlékszem, valami evangélikus ünnepen, mert rövid nadrágban voltunk… LOL?) Felpakoltak sok csokorral, énekeltük az ismerős marhaságokat, meg untuk a banánt. Volt, aki sírt, volt, aki röhögött. Én inkább unalmasnak találtam, és igazából semmi felemelőt nem éreztem, mert ebből az iskolából nem akartam szabadulni. Meg tényleg ott volt a súlya, hogy most már nem vagyunk diákok, legalábbis addig, míg fel nem vesznek az egyetemre. De ilyennel még igazából akkor nem gondoltam. Sokkal inkább a gyomrom korgott, mentem volna haza már enni ;D.

Persze azért jó osztályom volt, szerettem a B-be járni. Tényleg válogatottan normális emberek voltak ott, akármennyire is igyekezett egy-két diák tenni, hogy ő mekkora anarchista vagy hungarista. Belül azért senki sem volt egy rohadt szemét tahó paraszt. Illetve, mint említettem én mindenkivel jó viszonyban voltam, mindenkivel sikerült megtalálni a közös hangot. Ennek talán az lehet az oka, hogy a való életben nem vagyok egy mogorva, barátságtalan ember. Vagy legalábbis akkoriban nem voltam az ;D (de akivel találkoztam már a fórumozók közül, az döntse el, mi az igazság ma). Meg tényleg igyekeztem kerülni a veszkedéseket, békésen megoldani a konfliktusokat. Szeretek erőszakos videójátékokkal játszani és erőszakos filmeket nézni, de pont azért, mert agressziómat ezekben élem ki, nem a valódi világban, környezetemen. Igaz, azóta azért változtak a dolgok, de próbálok azért ember maradni, akármennyire is felbasszák az agyam néha.

A jogon próbálok tanulni. Próbálok ;D. A könyv a kezemben az "Egyetemes állam- és jogtörténet" c. megtanulhatatlan szarság. Habár 2-esre vizsgáztam belőle, még ebből voltam a legjobb ;D.


A ballagás után jött a bankett, amin sikerült berúgni persze. Egyik osztálytárs nyomatta nekünk a traubi + vilmos kombót, na, meg sokan nekem adták a pezsgőjüket, mivel puncik voltak meginni (szó szerint, mivel a csajok nem nagyon ittak). Persze nem voltam egyedül a részegséggel, ilyenkor nem is illik. Sokan mentek onnan haza hányva… ;D (Bezzeg én hősiesen bírtam.)

Ezt az osztálykirándulás követte, mely a 4 évet hivatott volna lezárni. Sajnos ez igen pocsékul sikerült. Sopron közelébe mentünk ismét, a Fertő-tó környékére, valami noname faluba. Faházak voltak, elég kulturált hely, de a közelben semmi értelmes nem volt. Így a program: pezsgő és sörivás, valamint nonstop idétlenkedés. (Pl. ittasan futottunk egy búzatáblában, papucsban. Én hülye meg egy nagyfeszültségű vezeték oszlopáról leszedtem relikviaként a „vezeték érintése veszélyes és tilos” feliratot ;D. ) Volt itt is plázázás, de a szakadó eső miatt nem nagyon tudtunk strandolni. Szóval méltatlan lezárása volt egy jó osztályközösség 4 évének. „Sajnos” a pálmát a balatoni kirándulás vitte el, illetve a püspökladányi szakadt szar nyaralóé. Ebből is látszik, hogy nem a hely minőségétől függ, mennyire tud az ember jól szórakozni.

Jaj, de az érettségit majd elfelejtettem. Az osztálykirándulás csak ezután történt. Hogy töltöttem az érettségi időszakát, ami tulajdonképpen előrevetítette a vizsgaidősuckok szenvedéseit? Játszással, haverokkal jártunk vissza a régi iskolánkba trolloskodni. Tehát mindent csináltunk, csak éppen a tanulás maradt le a listáról. Mondjuk nekem nem volt félnivalóm, mert minden a fejemben volt, minthogy készültem folyamatosan. Még tételek se nagyon voltak kidolgozva ;D. Ráadásul kettőből is írtam emeltet. Tényleg az Isten és korábbi tudásom segített abban, hogy azért viszonylag jól leérettségizzek és az emeletekből ne epic fail legyen.
Egyetlen igazi szívás az a matek volt ekkor. Na, nem azért, mert nehéz volt. Az akkori érettségire általánosságban igaz volt a könnyűség. Ráadásul képzeljétek el, hogy nekem megvolt a teljes feladatsor, csak éppen én láma félredobtam, mikor anyám hazahozta kinyomtatva. FAIL? Az. Pedig így 100%-osra megírhattam volna ;D. Most már mindegy. Na, de a matek az tényleg szar volt. Miért? Mert újraíratták! Ekkor volt ugyebár az érettségi botrány. Valami faszfej felnyomta torrentre a feladatsort és a megoldásait is, így szépen letöltötte mindenki. Emiatt azoknak is bukott, akik tisztességesen, saját fejből írták meg, ráadásul 90%-osra (mint én ;D). Persze lehetett választani: újraírjuk vagy elfogadjuk az év végi jegyet. Igen ám, de, ha elfogadjuk, akkor az nem fog beszámítani pontként, vagy valami ilyen hülységgel riogattak. Na, meg az osztályfőnök engem rábeszélt, hogy írjam újra. „Nehogy már egy kitűnő tanuló majd elfogadja az év végi osztályzatot” (ami úgyis 5-ös volt ;D). Így megírtam másodszor is, nem kicsit idegesen. De azért 87% lett. Csak éppen megkímélhettek volna ettől a faszságtól, főleg, hogy én tudtam is, nem pedig letöltöttem (hogy is töltöttem volna, mikor akkoriban még nem volt normális netem).
A többi tárggyal viszont nem volt baj. A legtöbből emeltem lett, angolból megúsztam a nyelvvizsga miatt, magyarból és töriből máshol írtam, a választottam meg a hittan volt, amiből a helyi nagyon rendes plébános vizsgáztatott, meg kurva könnyűek voltak a tételek. Így akár még teológiára is mehettem volna, mert 100%-os hittan érettségit tettem ;D. Szóval jól zárult azért ez a szarság is, habár a 65%-os magyart sajnálom, lehetett volna jobb is.

Én. Ekkor alakult ki a "Tenebra"-image. Valahogy így képzeltem el Tenebrát, mint sötét jedit. ;D Elég szar. Egyik fórumos haver készített is belőle photoshoppal lézerkardos verziót. ;D


Hogy a nyár mivel telt? Játszással, mi mással. Haverokkal LAN-oztunk (CS, Age of Empires), meg összejártunk úgy általában (volt egy szép kis sütögetős party, ahol végülis senki nem evett semmit, mert olyan szar lett a „sült”, de inni annál többet ittunk).
Ekkor ismertem meg a Diablo 2-t. Haver megvette. Nem is értem, mirét. Ja, igen: minden Blizzard játékot kipróbált már, csak ezt nem még. Így én is tettem egy próbát vele, hátha. Nagyon bejött! Emlékszem, a paladinját próbáltam ki. Így nagy komótosan kimentem az Act I kezdőterületére, és elkezdtem irtani a szörnyeket. Egyre több jött, az XP folyt, a cuccok potyogtak (azt hiszem, 1.09-es patch volt fenn neki még), majd szintet léptem. Ahhhhh, ez nekem kell!!!!!!!!44 Meg is rendeltem, az 1. résszel és a kiegészítőjével együtt. Bevallom, akkor még az 1. rész tetszett igazán, arra nagyon rákattantam, s annak fényében kicsit meg is utáltam a 2-t, még úgy frissiben. Ám annál sikeresen elakadtam a Pokolban, mert elég szarul fejlesztettem karakterem elsőre, így kénytelen voltam áttérni a 2-re. Jogos pályafutásom ezzel is kezdődött: Diablo 2 orrvérzésig! Még előadásokon is ezen gondolkodtam (azért is buktam ki, mi? ;D). Első karakterem mi más lehetett volna, mint egy barbár. Vavavameva volt a neve. Na, vajon miért? (Lehet találgatni.)
Persze ezt jól elszartam, mint mindenki, aki első karaktert indított, mivel ez a játék, bár egyszerűnek tűnik, nagyon is komplex. Pont ezért is addiktív: irtó gyors és egyszerűen kezelhető, viszont, ha szintet lépsz, igen is meg kell állni és végiggondolni, mire rakj. Ugyebár az „ördög a részletekben rejlik”, hogy eme közhelyt csattogtassam. Itt is: ha elvétetted az ilyen „apró” dolgokat, mint a fejlődés, vagy csak egy pontot is elcseszel, már csökken a karakter hatékonysága. Pedig milyen egyszerű a rendszer, nem? Ezért is imádom a Diablo 2-t a mai napig.
Igaz, egy időben haverral eléggé megutáltuk a monotonitás miatt. De ezzel végül ő egyedül maradt, mert én megszerettem, és onnantól egyre inkább érdekeltek a karakterosztályok. (Mai napig nem játszottam végig az összeset, pedig rengeteg órát öltem bele.) Felejthetetlen játék, örökzöld, legenda.
Nagyon remélem, hogy a 3 erre csak rátesz egy lapáttal. Habár ez az 1.13-as patch-csel való szarakodás eléggé lelomboz, de talán még van remény. Igaz, az eredeti fejlesztők most előrukkoltak egy Torchlight nevezetű csodával, ami igencsek feladta a leckét véleményem szerint a Diablo 3-nak. Jó, persze népszerűbb lesz, már így látatlanban is megmondom, de azért az igazi fanatikusok tudják, kik készítették a Torchlightot, és nem lepődnék meg, ha sokan e játékot egyfajta konkurensként kezelnék… Persze multi nincs benne… …még. Ki tudja, mi lesz akkor…



Természetesen a Diablo 2 csak egy volt a sok közül. A Half Life 2-t ekkor vettem meg eredetiben. Vagyis májusban, pont érettségi előtt ;D. „Szerencsére” a Steam akkoriban annyira rossz és kezdetleges volt még, hogy tisztára elvette a kedvem, ráadásul a netem is dög lassú volt, így a termékaktiválás szarfost nem ért. Ezért a 20K-ért megvett CE-t felraktam a polcomra és vártam vele 2006-ig, míg szélessávú netem nem lett.

De sebaj, mert júniusban jött a GTA: San Andreas! Messiásként vártuk. S az is lett szerintem. Igaz, a Vice City a kedvencem mai napig is, de amit a SA-ba zsúfoltak, az emberetlen mennyiségű újítás! Hatalmas fejlődés, előrelépés volt az egész a VC-hez képest. Szinte szerepjátékot kreáltak a GTA-ból. Ugyanis nem elég, hogy több várost, több lehetőséget kaptunk, de még a karaktert is formálhattuk, illetve autókat tuningolhattunk. De ez még nem elég: mindezt megspékelték extrémsportos feature-ökkel (pl. biciklis trükközés), illetve versenyzési lehetőségek garmadájával. Így kaptunk egy GTA-t, ami egyfelől „Gothic”, NFS Underground 2, és Tony Hawk Pro Skater is egyben. Nem csoda, hogy erre cuppantunk rá leginkább. Fél évig csak azzal szórakoztam, hogy hülyesékedek, élek San Andreas tartományban, küldetéseket alig-alig csináltam. Így vagy jövő év februárra játszottam csak végig, annyira addikt és végtelen volt. Persze sokaknak nem jött be, meg sokan elvesztek benne, illetve CJ sem tetszett (amit nem értek, mert szerintem az eddigi legjobb arc volt a maga feka stílusával). Nekem nagyon bejött. Mivel a GTA 4-et még csak futva próbáltam, így számomra eddig ez a legkomplexebb GTA-rész.



A másik hasonlóan nagy durranás a szeptemberi Fable volt. Ugyebár ez 2004-ben már rég megjelent konzolokra, de PC-re a Microsfot csak 2005-ben engedte ki. Már akkor is nagyon „szerettük” érte a céget, de azért mégis megenyhültem, mikor végre a kezem között tarthattam. Ahogy kijött, rögtön elcsesztem rá megtakarított pénzemet. Emlékszem, még egy ZH-t is feláldoztam érte, csak, hogy a futárt itthon megvárhassam ;D.
Ahhoz képest mondjuk nem volt akkora nagy ováció. Szép volt, jó volt, és többször is végigjátszottam azóta, de valahogy én többet vártam. Például az NPC-kre azt mondták, hogy rendkívül valósághűen fognak reagálni ránk, és majd leutánoznak, meg követnek, de még akár le is szopnak, bizony ám! Aztán ez elmaradt. Helyette, ha volt egy trófeánk, bementünk a városba, felmutattuk, s tapsoltak egyet az emberek, vagy eldobták a ládákat. Meg, ha elég sok attraktív tetoválást aggattunk magunkra, illetve szép ruhákat vettünk fel, valamint kopaszra nyírattuk hajunkat (LOL?) buktak ránk a nők. Így lehetett egy csaj, akit bedughattunk a házunkba, és ott lebzselt minden nap, gyűrűvel a feje fölött. Mondhatom, nagyon „realisztikus”. De azt is beígérték, hogy majd a világ velünk együtt növekszik. Nos, ehhez képest, mikor a karakterem már 60 éves volt, a 20 évesen megismert kislány ugyanolyan fiatalon futkározott Bowerstone utcáin, illetve a helyi tanító sem örgedett semmit. Ráadásul még a saját öregedésünk is elcseszett lett, mert túl gyorsra sikerdett, ami gyakorlatilag megölte az élményt, a játék RPG-faktorát. Így gyakorlatilag a Fable egy jól összerakott akció-RPG lett, némi Sims-beütéssel. De sajnos semmi több.
Ezért is vártam volna a Fable 2-t, amiben szintén sokat ígértek, s úgy tűnt, be is tartották, hogy az 1. részből kimaradt dolgokat integrálják. Erre nem adják ki PC-re, és még csak pletykák sem terjengenek róla, hogy lesz egy ilyen port. Ráadásul már készül a Fable 3. Bocsánat, hogy kifakadok, de kapják be a huncut faszomat…



Hogy mi volt még? Ekkoriban szereztem be a Doom 3-at és a RoE-t eredetiben, illetőleg a Doom Collector’s-t a klasszikus részekkel. Emlékszem, benyomtam jó zúzós metálzenéket (Kill.Switch Engage, Crematory), aztán dögmelegben nyomattam az adreanlinpumpáló mókát a Doom 1-2-vel. Felejthetetlen.

Ugyan kicsit késve, de megérkezett a Medal of Honor: Pacific Assault hozzám. Azóta se játszottam végig, de kiváló II. Vh-s játéknak tartom, s szerintem a legjobb Medal of Honor-rész. Ennek volt egy valóban szívhez szóló története, igazi karakterei, illetve jól kidolgozott hadszínterei. Egy köcsög repülős résznél azonban megakadtam, és az istennek sem sikerült megcsinálni ezt, így sajnos hagytam is a francba. Majd valamikor ismét nekiesek, mert sajnálnék egy ilyen jó FPS-t „hagyni a picsába”.

Haverom télen kölcsön adta a KotOR 2-t is végre, így a vizsgaidőszakot mi mással, mint KotOR-ozással csesztem el. Eleinte emlékszem, nagyon felhúzott a Nar Shadaa, elég lineáris volt az elején a játék. Így emiatt jegeltem is a játékot vagy jaunárig. Ám aztán erőt vettem magamon, és természetesen jó sötét karakteremmel végigjátszottam. Szerintem sem sikerült annyira katartikusra, mint az 1. rész, de még így is kiváló. Az Obsidian szerintem nagyon ért az RPG-khez, főlge a sötét tónushoz, így egy igazi Dark Star Warst kaptun kezünk közé. Az intrikák pedig rendkívül jók lettek, ennyire komplex és „bizonytalan” sztorit rég nem élhettem már át. Talán azóta sem. Egyedül a főellenfélnek látszó tárgy volt elég szar, vagyis Darh Nihilus, de a csavar miatt erre sem tudtam haragudni igazán, hiszen az igazi ellenség valójából nem ő volt. Csak éppen ő is olyan, mint Darth Maul: sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle.



Év végén kaptam meg a GS jóvoltából az egyik legfurább, de mégis legélvezetesebb játékot, a Beyond Good and Evil. Elég szürreális környezettel rendelkezett, mégis egyedi, élvezhető, szerethető világba csöppentünk. Jade kicsit fura volt számomra, mert bár nő volt, de, ha ránéztem, az aszexualitást jutott eszembe. Viszont nem is ő a lényeg, hanem a malac, aki poénkodott, kedves volt, röviden: nagyon szerettem. De volt itt fasza harc, GTA-szerű sandbox-elemek (a vízen úszó várost ugyebár elég szépen bejárhattuk, illetve versenyezhettünk), kis RPG (járművünket fejleszthettük, illetve Jade-et is minimális szinten), meg még minijátékokat is játszhattunk. Emlékezetes cím volt, öröm, hogy a GS hozzám vágta, mert amúgy nem annyira vonzott. De így szerencsére kipróbáltam, és nem csalódtam. Kár, hogy a 2. résszel ennyit szarakodnak, de lehet, jobb is, ha nem jön ki, nem szeretném, ha kapnánk egy tucatterméket.

Jött még ebben az évben a Prince of Persia: The Two Thrones is, de ezt már nem tudtam kipróbálni. Haver ugyan megvette, de én meg a KotOR 2-vel voltam elfoglalva. Szóval arra már nem jutott idő ebben az évben.

Tehát ezekkel csesztem el első egyetemi félévemet ;D. Nem vettem komolyan a felsőoktatást, azt hittem, itt a számonkérések látszólagos hiánya büntetlenül marad. Vagyis: nem tudtam, hogy kell az egyetement kezelni. Ezért is csesztem el az időt mással, hülyeségekkel. De erről majd a 2006-os postomban írok, mert ez egy kicsit már hosszúra sikeredett.