Az elmúlt napokban ünnepelte ötödik születésnapját a Blizzard nagysikerű MMO-ja, a World of Warcraft. Hihetetlen, de valamivel több, mint 11 millió előfizetője van a játéknak, azaz bőven meghaladja Magyarország lakosságszámát. Ezek a játékosok rengeteg játékórát tudnak beleölni a programba, ezért is riogatnak a "szakértők" azzal, hogy az ilyen típusú játékok könnyen függőséget okozhatnak. Bár szerintem nem eszik azért olyan forrón a kását, de el kell ismerni, néhány játékos már betegesen sokat foglalkozik a WoW-val, vagy épp más MMO-val. Aki nem híve ennek a játékstílusnak, az nem is érti, mi ennyire jó ezekben a cuccokban. Pedig valami biztos van bennük, ami ennyire megragad egyeseket. A kérdéseim tehát:
Ti milyen MMO játékokat próbáltatok ki eddig? Mikkel játszatok rendszeresen? Miért, illetve miért nem szeretitek az MMO-kat?
Boldog születésnapot WoW...vagy mégsem?
Eltelt egy hét, így itt az ideje egy újabb kérdésnek, mely ezúttal az MMO játékokkal kapcsolatos.
Sokat ismerkedtem a játékkal trialokon keresztül és megéltem egy pár karit mire végre felhúztam egyet level 80-ra. A fejlődés lassú volt és hosszadalmas, de a barátokkal és haverokkal történő játékközbeni dumálások színesítették. Engem egyáltalán nem érdekelt a lore, hogy éppen milyen küldetést csinálok, csak annyi hogy minél hamarabb érjem el a max szintet, hiszen ahogy már sokan emlegették: onnantól indul az élet. És tényleg.
Az új patchnek köszönhetően már a szintezés (lvl 1-től 80-ig) is színesebb lett, ugyanis a Dungeon Findernek hála egyből bekerülsz ugye az instákba és nem kell a chat vizslatásával töltened az idődet. Ez nagyban megkönnyíti a fejlődést, valamint a jobb cuccok beszerzését is. Egy idő után mindenki bekerül egy guildbe, ahol nagy szerencsére az emberek segítik egymást, guildtalikat szerveznek és ventrilon ökörködnek még a leghúzósabb raidek közepette is némi komolysággal fűszerezve. Véleményem szerint ez adja meg a játék esszenciáját, hogy különböző társulatok, közösségek alakulnak ki, akik egymásra is ösztönző hatással bírnak. Természetesen a függőség bárkinél kialakulhat a játék kapcsán, de ezért nem szabad a Blizzardot okolni, hiszen minden csak választás kérdése. Aki hajlamos az addikcióra, az megtalálná a maga mentsvárát drog, alkohol vagy szerencsejáték formájában is. Többek közt ezért nem bírom, ha a fejlesztőt hibáztatják a saját hibájukért az emberek.
A WoW-val sokat játszok, de mégse annyit hogy a reallife teendők, kapcsolatok rovására menjen. És ebben van a titok nyitja.
MMO-t még nem "egyszer fizetős" RPG-kkel próbálkoztam (köztük széles körben elismert darabokkal), de már azok is halálra untattak, így az MMO-k már meg sem fordultak a fejemben.
@Mikkel játszatok rendszeresen?
Erre a válaszom off lenne
Miért, illetve miért nem szeretitek az MMO-kat?
Az oka majdnem teljesen megegyezik az első kérdésre adott válaszommal.
Inkább a hangulata miatt próbálkoztam vele.
Az a baj,hogy nincs olyan MMo ami vissza adná az IGAZI szerepjáték érzését.
ezen felül a hatalmas bejárható világot is szeretem. igaz a küldetések, ölj meg 10 ezt, 100 azt 500 amazt, néha idegesítő tud lenni, de megfelelő karakterrel, van benne elég kihívás is
A problémám minden esetben az volt, hogy a "megfelelő" szintre kiba.szottul lassan fejlődtem, és mire elértem volna, már ment az uninstall a játékra. Sajnos nem az én világom, ami nem azt jelenti, hogy ne szeretnék emberekkel játszani, csak éppen nem a duplaklikkes stílusban.
Persze lassan a TF2 is MMO lesz, már csak a szintlépések hiányoznak, meg a PvE szerverek. Addig is: KÁÁÁÁÁÁÁOOOOOOOOOOOOOOOOOSZ
Nekem most egy háromhónapos EQ2 előfizetésem él, mégis most is a héten még nem léptem be, helyette jókat BG2-zök, tökéletesen megfér egymás mellett az online és az offline. Aztán ha nincs kedvem a komolyabb odafigyelést igénylő játékhoz, akkor jöhet megint egy kis MMO.
Na igen, az MMO időrabló műfaj lehet. EVE-et is próbáltam egy rövid ideig, de egyrészt a sci-fi világ, másrészt hogy csak hajónk van, nem nyerte igazán el a tetszésemet. Ugyanakkor továbbra is tisztelem, elképesztő játék, csak nem az én műfajom.
Én amúgy sosem voltam nagy rabja az MMO stílusnak. Mindig mondogattam magamnak, hogy én csak az EVE Online-t próbálnám ki, mert az nagyon egyedi a többi programhoz képest. Ez így is volt, mert 3-4 hónapra elő is fizettem rá, igazából majd december közepén jár le a játékidőm. De már hetek óta nem játszok vele, és nem is akarok. Nem azért mert nem tetszett, éppen ellenkezőleg. Egy elsőosztályú sci-fi MMO-val van dolgunk, de rájöttem, hogy túl sok időmet rabolja el, és tele vagyok olyan játékokkal, amiket játszani szeretnék. Plusz valahogy az EVE esetében mindig ott volt az az érzés, hogy ha már havonta fizetem a pénzt rá, akkor játszanom kell vele. Szóval abbahagyom, mielőtt nagyon rákattannék. Ami a jövőt illeti, valószínűleg kipróbálom majd a Secret World-öt, ha egyszer megjelenik. Ragnar Tornquist játékára mindig kíváncsi vagyok.
Ebből rendszeresen játszom/játszottam: EQ2, WoW, GW, Vanguard - jelenleg aktív EQ2 előfizetésem van.
Miért szeretem? Az átlagtól eltérően én leginkább azt szeretem egy MMO-ban, hogy korlátlanul barangolhatok egy hatalmas világban, ahol rajtam kívül is sokan vannak - de nem feltétlenül amiatt, hogy állandóan csapatban játsszak, vagy raideken vegyek részt. Egyszerűen sokkal élethűbb, ha időnként összefutok egy-egy másik játékossal a vadonban, esetleg megmentem az irháját, ha bajba kerül, vagy leölöm, ha PvP-szerveren játszom. Aztán ha úgy adódik, összeállunk egy időre, vállvetve küzdünk a közös célért, majd elválunk. Városokban hatalmas tömeg van, élő és reális a gazdaság, lehet nagyot bukni vagy sokat nyerni, ha az ember kockáztat. Ha ahhoz van kedvem, és van lehetőség, akkor csapatban játszom, ahol érzem, hogy szükség van rám, együtt kell működnöm másokkal. Ha ahhoz van kedvem, egyszerű kikapcsolódásként craftolok (EQ2 főleg, a WoW ebből a szempontból gyenge), vagy diplomáciával szórakozok (Vanguard), ilyenkor nem is kell különösebben odafigyelni, elég bambulni, mint egy flash-játéknál - a napi fárasztó szellemi meló után jól eshet az ilyen. Ja és akkor ottvan még a karakterfejlesztés, hosszadalmas, nyugis tempójú feladat, mindig van mit tenni, változatos módokon lehet fejlődést elérni (ez is inkább EQ2-re igaz). Kényelmesen ellébecolni a fantáziámban és a virtuális világban, új helyeket, érdekességeket fedezni fel, stb., szóval elleni egy virtuális, bár persze közel sem hibátlan világban.
Aki csak azt látja az egészből, hogy szörnyeket ölünk halomra, meg ostoba küldetéseket csinálunk, az valószínűleg nem érzett rá (még) a lényegre, a fentiekben leírtakra. Az MMO nem egy rendkívül pörgős műfaj, sokkal nyugisabb kikapcsolódást nyújt, ugyanakkor hosszú időre le tud kötni.