Teljesen véletlenszerűen jutott eszembe valami, amit gyorsan le is jegyzek ide. Visszagondoltam a 10-12 évvel ezelőtti időszakra, amikor szinte hónapról hónapra nőttek a játékok gépigényei, a videókártya és CPU gyártók pedig egyre gyorsabb ütemben javítottak a technológiáikon. Őrült időszak volt, 1 év alatt egy csúcs grafikus kártya és processzor lecsúszott a középmezőnybe, és aki maxon akart futtatni egy gépigényesebb játékot, annak nem ártott javítania a konfigurációján.
És mi van most? Egy-két kivételtől eltekintve a játékok gépigényei nem változnak, ami persze azért van, mert a multiplatform címeket limitálja, hogy konzolokra is ki kell adni őket. A grafikai színvonal is stagnál. Nem fejlődik a mesterséges intelligencia. Összetettebb játékok helyett egyszerűbbeket kapunk. Néha kapunk egy The Witcher 2-t, vagy egy Battlefield 3-at, meg talán .... hm, más nem is jut eszembe, ami az elmúlt hónapokban új szintre emelte volna a játékgrafikát. Nekem van konzolom, szeretek is rajt játszani, de most elgondolkodtam, hogy nem-e lenne jó, ha a játékbeli technológia ismét olyan tempóban fejlődne, mint 10 évvel ezelőtt a PC-ken. Bár, a pénztárcánk biztos jobban megsínylené. Talán még is jobb így, ahogy most van. Vagy mégsem?
Csak nekem hiányzik?
Eltűnődtem... Miért nem fejlődik a technológia?
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.
#8
Ricco
2012. május. 23. 17:44
Én ennek csak örülök. Elég ez nekem. Hat éve amikor 150k-ért vettem gépet, már akkor is csak közepesen vitte az akkori játékokat. Amit egy éve vettem nagyjából ugyan annyiért, még most is mindent futtat gond nélkül fullon is...
#7
Akosvagyok
2012. május. 22. 16:36
Nagyon jó cikk lett! Azért ez tényleg nem semmi,hogy konkrétan visszafogják az egyébként gyorsan fejlődő technológiát,hát gratulálok...
#6
dragon83
2012. május. 22. 08:28
@Anti_Paladin: igaz az is, amit te mondasz. Növekvő fejlesztési idők, költségek, ez mind belejátszik. Meg az is igaz, hogy néha nem éri meg sok időt meg pénzt beleölni egy játékba, ha csak minimálisan lesz jobb a grafika. De azért vannak olyan részei a játékoknak, amire azért nem ártana kicsit több időt fordítani, mert van hova fejlődni. És most nem csak a grafikáról beszélek. Pl: 100%-osan realisztikus animációk és fizika (mert még a Battlefield 3 sem tökéletes utóbbi terén). Javított mesterséges intelligencia. Komolyan mondom, a játékok AI-ja egy 10 évvel ezelőtti szinten rekedt meg. Szóval biztos lehetne még hova fejlődni.
#5
fyktyvf
2012. május. 22. 00:39
És a legszomorúbb az egészben, hogy mostanában a Carmack-féléktől se hallani nagyon semmit, pedig azt hinné az ember, hogy ők legalább vannak annyira becsvágyóak, hogy újat találjanak ki, még ha nem is éri meg kifejezetten. Emlékszem régen, mikor még PC Guru előfizető voltam, legalább félévente egyszer volt egy új cikk arról, hogy Carmack éppen milyen új technológián töri a fejét. Most meg szinte semmi. Pedig nem hiszem el, hogy nincsenek már lehetőségek.
#2
dragon83
2012. május. 22. 00:25
Igen, valójában tényleg költői volt a kérdés, hiszen adva volt a válasz. Konzolok. És persze nem szidni akarom a konzolokat, mert mondom nekem is van, és jó cucc. De mégis, én élveztem azt az időszakot, amikor tényleg rohamtempóban fejlődött a technológia. Pedig akkor még diák voltam és nem volt igazán pénzem új hardvere. Sokszor csak közepes vagy alacsonyabb részletességen kellett futtatnom a játékokat. De tudtam, hogy ha összegyűjtöm a pénzt, és veszek új VGA-t, procit, akkor baromi jól fog kinézni minden. Most egy öt éves hardveren elfut a legtöbb játék.
#1
fyktyvf
2012. május. 22. 00:21
Meg is válaszoltad a saját kérdésed: konzolok. Be van határolva a technológia, a csúcsfejlesztők is főleg konzolra fejlesztenek (Carmack, Epic stb.), így tőlük sem várható új, úttörő technológiák kidolgozása, ami van, abból lassan kihozzák a csúcsközelit (Battlefield 3 pl.). Jó példa a Crysis 2, az első rész forradalmi volt grafikailag, a második, ami már kijött konzolra is, meg épphogy nem volt visszalépés az elsőhöz képest. Ha csak PC-re fejlesztenének a cégek, akkor valószínűleg sokkal gyorsabb lenne a fejlődés (bár talán nem annyira ugrásszerű mint ~10 éve), így talán a következő konzolgenerációval jöhet egy nagyobb léptékű ugrás.