Legjobb lövölde jelöltek:
Titanfall 2
Gears of War 4
Battlefield 1
Shadow Warior 2
Doom
Overwatch
Legjobb akció-kalandjáték jelöltek:
The Last Guardian
Watch Dogs 2
Ratchet & Clank
Uncharted 4. A Thief's End
Dishonored 2
Hitman
Legjobb stratégiai játék jelöltek:
Civilization 6
Cossacks 3
Total War: Warhammer
XCOM 2
Hearts of Iron 4
Stellaris
Legjobb multiplayer jelöltek:
Battlefield 1
Gears of War 4
Titanfall 2
Killing Floor 2
Call Of Duty : Infinite Warfare
Overwatch
Legjobb független fejlesztésű játék jelöltek:
Stardew Valley
The Witness
Superhot
Firewatch
Inside
Hyper Light Drifter
Legjobb sportjáték jelöltek:
Forza Horizon 3
RIDE 2
F1 2016
FIFA 17
PES 2017
Legjobb szerepjáték jelöltek:
Deus Ex: Mankind Divided
Dark Souls 3
The Banner Saga 2
Tyranny
World of Warcraft: Legion
Xenoblade Chronicles X
Legjobb zene/hangzásvilág jelöltek:
Battlefield 1
Rez Infinite
Mafia 3
Thumper
Inside
Doom
Legnagyobb csalódás jelöltek:
Call of Duty: Infinite Warfare
Quantum Break
Mirrors Edge Catalyst
Mafia 3
No Mans Sky
Steep
Legjobb történet jelöltek:
Firewatch
Inside
Uncharted 4: A Thief's End
Deus Ex: Mankind Divided
Superhot
Quantum Break
Legjobb látványvilág jelöltek:
Uncharted 4: A Thief's End
Inside
Deus Ex:Mankind Divided
Battlefield 1
Overwatch
Abzu
Legjobb színészi teljesítmény:
Troy Baker mint Sam Drake, Uncharted 4: A Thief’s End
Nolan North mint Nathan Drake, Uncharted 4: A Thief’s End
Nolan North mint Nathan Drake, Uncharted 4: A Thief’s End
Rich Sommer mint Henry, Firewatch
Alex Hernandez mint Lincoln Clay, Mafia 3
Emily Rose mint Elena, Uncharted 4: A Thief’s End
Az év játéka jelöltek:
Doom
Dark Souls 3
Titanfall 2
Inside
Uncharted 4: A Thief’s End
Superhot
Overwatch
Final Fantasy XV
Legjobb lövölde- Doom
Ahogy mondtam észrevehetően nosztalgikus volt a tavalyi év, de leginkább ennél a címnél volt tetten érhető, de miért pont ez? Hisz ez a játékszéria nem új dolog, mindenki legalább már hallott róla és persze azért volt ott egy Overwatch, Gears 4 és társai, de az új Doom-nak ebben van az erőssége, hogy végre vissza nyúlt a régi 92-s részhez, maradt a jó régi 100-200 pontos életstátusznál, az adrenalinnal fűtött valóságtalan akciónál, a rengeteg megtartható fegyver (pisztolytól a sörétes puskán át a BFG 9000-ig), és az eldugott értékes helyek felkutatása, a kék-piros-sárga felosztású kártyák, és ez NEM horror játék. Nem azt képviseli,mint a Doom 3, hogy sötét depresszív hangulatú zárt helyszínű horror a fő motívuma, bár igaz, 2004-ben inkább azt játszottam, mint egy Half-life 2-t, sőt, az is igaz, hogy az akkori év legjobb lövöldéje szerintem, de annyira háttérbe lett szorítva a Doom-ra jellemző pozitív dolgok, hogy az részben már fájt. Ehelyett a 2016-s rész visszahozza a régi FPS-ekre jellemző játékélményt, és a sorozatban új elemekkel kiegészülve (mint pl. a fegyverek fejlesztése és tulajdonságaik megváltoztatása stb.) ismét a játékipar nagyjai között említhető.
Legjobb akció-kalandjáték- Uncharted 4: A Thief's End és Ratchet & Clank
Előbbivel most nem szeretnék foglalkozni, mert azzal már a többi játékos elmondta a véleményét és részben az enyémé is hasonló, viszont a Ratchet&Clank elfelejtette régi szívfájdalmamat a játékiparon belül, hogy legyen egy új Akció-Kaland játék. Mert ahogy láthatjuk, ez a zsáner valahol a 6.generáció hajnaláig(2006) maradt fent, utána eltűntek ezek a játékfajták. Mostanában inkább az indie játékfejlesztők próbálkoznak ehhez fajta játékokkal. Hatalmas tisztelet az Insomniac Games csapatának, hogy bemerték vállalni ezt a letűnt játékfajtájú remake-et, úgy, hogy ne legyen egy nagy gané az egész. Mostanság új munkáik közül leginkább a Sunset Overdrive-ot tudnám felidézni, ami tényleg szórakoztató, másrészt eddig a tripla A-s fejlesztők közül eddig csak ők próbálkoznak ennek a műfajnak a visszatérítésével, de nincs baj, ameddig elég nagy figyelmet kapnak. A játék amúgy viszi tovább az ízig-vérig régi Akció-Kaland műfaj sajátosságát a jelenbe, és üdítő végre egy könnyed játékot találni a mai felhozatalból. Addig is várom tőlük az új Spider-Man játékot.
Legjobb stratégiai játék- Civilization 6
Remélem senkinek sem kell bemutatni a Civilization szériát, ugyanis a Civ játékok mindig is a stratégiai játékok koronázatlan királya volt, mert amikor kijött egy újabb rész némi kis újításokkal már akkor meglehetett szavazni, hogy ez a legjobb rész a sorozatból. Igaz az ötödik részre ez nem annyira igaz, viszont tudta hozni az elvárásokat. A Beyond Earth-en kívül mindegyik résszel játszottam és a hatodik rész megjelenéséig a négy volt a legjobb mind közül szerintem, viszont kérdezheti az ember, hogy miben más az új rész? Egyrészt végre kivették azt az undorító sötét területet, amivel jelölték az ismeretlen területeket és egy régi atlasz fedéssel sokkal ízlésebbé tették, valamint a megszerzett területeket hatszögekre osztja a földfelszínen, míg a vízen általában az ásványi erőforrások és környékénél szokta megszabni a határnál. Külön köszönet a hatalom és beavatkozásoknál, hogy még részletesebben lett kialakítva, most már nem csak úgy kiválaszthatjuk, hogy most köztársaság, vagy kommunista állam leszünk, sokkal jobban átvariálhatjuk az egészet. Új játékhoz hűen szebb lett az elődeinél, de ez evidens.Egyszóval: ugyanúgy unaloműző egy alkotás lett, és ha beszippant a játék, akkor a "csak még egy kör" szindrómában fogsz szenvedni.
Legjobb multiplayer-Battlefield 1
Nem kis imádat van mostanában a BF széria felé, viszont az én érdeklődésem most érett meg a nem teljesen remake felé. Eleve egy érdekes irányzatot vett a DICE azzal, hogy a modern világ helyett az eléggé elhanyagolt 1. világháborús témát hozzák vissza. Valahol a 2000-s évek elején volt nagy imádat a minden műfajban, hogy legyenek 2. világháborús játékok felhőkarcoló mennyiségben. A figyelem nem is kerülte el a játékot, de én óvakodtam tőle és némileg be is igazolódott a félelmem. Tudtam, hogy ez egy újra textúrázott Battlefront lesz, és ha tényleg így van, akkor legalább a többjátékos mód legyen élvezhető, és így lett. A pólusaiból árad a háború mocska, a tankok tömege és súlya érződik, a pisztolyok és félautomata fegyverek hangja mind érezteti, hogy ez más, mint a többi mostani játék. Nem azt mondom, hogy összetettebb és minőségibb a tavaly megjelent Rainbow Six Siege-nél, de hamarabb fogom elővenni, mint az Overwatch--ot. Probléma továbbra is a respawn helyeken lévő becampelési lehetőség és a túlságosan gyors fejlődés, aminek következtében olyan master cheater-ekkel találkozhatunk, hogy az már az élmény rovására megy. Viszont ez is hiánypótló alkotás abból a szemszögből, hogy világháborús játék, főleg első világháborús játék rég óta nem jött ki.
Legjobb független fejlesztésű játék-Stardew Valley
Igazából bemásolhatnám a Civilization 6-os szövegemet ide, met ugyanaz van a Stardew Valley-nél, ha megtetszik neked, a helyedről többé nem jössz el. Igen, voltak olyan indie címek,amik elgondolkodtató volt, mint az Inside, vagy újító játékmenettel rendelkező program(hehe, érted az iróniát) alias Superhot, de a játékoknak elsősorban szórakoztatnia kéne, és nem az őrületbe kergetnie(igaz Dark Souls?). A Stardew Valley ennek a támpontnak a tökéletes példája. Nem fogok róla sokat beszélni, vagy írni, csak annyit, hogy nézzél róla gameplay videókat, legfőbbkép kommentátor nélkülieket,vedd meg Steam-en, konzolra, vagy estleg torrentről. És az ember értetlenkedik, hogy miért nem beszélek(írok) a játékmenetéről, a hangulatáról, a látványáról és úgy ámblok magáról a játékról. Mert ezt mindenkinek ki kell próbálnia, ne tántorítson el a 16 bites játékokat idéző grafika, hidd el. Hibaként talán azt tudnám felhántorgadni, hogy ehhez időmillimosnak kell lenni, de talán ennyi.
Legjobb sportjáték- Forza Horizon 3
Ezen senki se lepődjön meg, de vajon miért? Én úgy gondolom, hogy a Playground Games megalkotta a legjobb Arcade autósjátékot, így leeleőzve a Need for Speed, Driveclub, és a The Crew alkotásokat. Ezekhez olyan emberek kellenek akik igenis szeretnének újat mutatni a zsáneren belül és nem kihányni magukból a játékot, nah és a Horizon 3-hoz mérve az összes többi ilyen cím az utóbbi végletbe lehetne rakni néhány kivételllel(NfS: Rivals). Mit is tett a Playground? Azt, hogy fogta, a játékába belerakta az összes Arcade versenyjátékokra jellemző tulajdonságot, telerakta felfoghatatlan mennyiségű tartalmat és egy olyan látványvilágot, ami tovább öregbíti a Forza-k hírnevét. Nem csak azért áradozom a játékról, mert a többi ember is ezt csinálja, hanem mert még egy olyan Xbox Exklúzív cím, amiért megéri megvenni akár a Xbox One-t. Legjobban belőle a kötött pályájú versenyek elv elvetése volt, bár ebből inkább a terepváltozatosság tettenérhető, mintsem az akadályok sokasága.
Legjobb szerepjáték- Deus Ex: Mankind Divided
A Deus Ex mindig is egy érdekes darab volt a játékiparban, ugyanis az RPG, a Stealth, és az FPS műfajt ötvözte egy játékba. Én speciál Human Revolution óta kezdtem ismerkedni a szériával, és jó játék volt, de nem érződött egy tripla A-s játéknak, ehhez képest a Mankind Divided jóval szebb, összetetteb, mint az elődje és a játékmenet is csiszoltabb lett. Igaz a története nem hozza el a megváltást, de bőven korrekt lett, és észrevehetően fejlődött elődjéhez képest és sokkal, hogy is fogalmazzak, életszerűbb lett. Ezt leginkább a küldetések és a pályák kialakítására értem, mert nem egy felé tudsz menni, hanem kijátszhatod az ellenfeleket úgy, hogy nem rendlkeznek hatodik érzékkel és nem szivat a játék, hanem kitanít arra, hogyan is végezd a feladatod(igaz Dark Souls?). Bár buggal találkozható nem egyszer, sőt vannak a játékban kifejezetten hanyag részek. Például a párbeszédeknél a karakterek úgy mozognak, mint egy robot, és általában nincs háttérhang. Nincs olyan, hogy hallod a szellő zaját, a csapból a vízcseppek csepegését, szó sincs erről. Igaz még ezekkel együtt is e kategória nyertese lett és jobb, mint a többi jelölt.
Legjobb zene/hangzásvilág- Doom
Kicsit féltem a Doom kapcsán, hogy milyen zenéket fognak használni hozzá és hogyan. Be kell valjan, hogy rühellem az összes Dubstep, Remix és hasonló förtelmet, talán a Hard Style Techno az ami bejön ezek közül, de nincs aggodalom, a Doom ezeket helyén kezeli. Van itt Metal-tól kezdve mindenig és néha fel fedeztem régi Doom zenék hangzását, de szerencsére csak néha és ezek nem mennek a játék kárára. Amúgy külön megemlíteném a csonkítások hangját ahogy a csontok ropognak és a testrészek leesnek a földre és placsannak, félelmetes.
Legnagyobb csalódás- mindegyik
Kivétel nélkül. A Call of Duty már értékelhetetlennek sem mondható, pláne úgy, hogy alig játszanak vele és a Multiplayer hetekig nem működött. Mirror's Edge Catalyst-ot nem kell említenem, A Sony a No Man Sky-al elkönyvelhette az egyik legnagyobb botrányát, Steep sem hozta az elvártakat, Mafia 3 meg, hát tudjuk. Viszont ha téyleg egy jelöltet kellene kiválasztanom az a Quantum Break lenne. A történetről késöbb fogok beszélni, csak így megemlítem, hogy brilliáns lett, de a játékmenet amiért egyáltalán veszünk ugye játékot, az nem csak, hogy alig van a videók hada között, de még az is megöli az egészet. Olyan a látványa, hogy fájt a fejem, nem viccelek, a sok effekt és ótvarsz*r textúrák hevében rosszul lettem és pihennem kellett, mert különben ott helyben felfordultam volna. És az akció, amit ezerrel tolnak az arcunkba nevetséges és fárasztó. Értitek, itt van egy időutazós, világ pusztulós, menekülős történet és erre ráráncigálnak egy unott sablonos lövöldözős játékmenetet. Pont, mint a Half-Life-nál, hogyy jobban illene ide egy rejtvényfejtős, bujdosós játékmenet, mint ez. Nah, jöjjön viszont a pozitívuma:
Legjobb történet- Quantum Break
Vitán felül, ez 2016 egyik legizgalmasabb címe. A karakterek, a történet, a fordulatok, mind frenetikusra sikerült, csak kár, hogy ilyen lett a végeredmény.És tényleg dühít, hogy miért kellett ezt így megcsinálni, mert hiába a fantasztikus történet és karakteek, valamint videóklippek, akció-lövöldözős játékként eladni így kár volt elkészíteni. Talán sorozatként jobb lenne ezt nézni, de akkor meg úgyis megnézem a YouTube-on levő All Cutscenes videókat róla.
Legjobb látványvilág- Battlefield 1 és Uncharted 4: A Thief’s End
Egyiket sem kel bemutatnom, hogy milyen szépek, viszont inkább az Uncharted 4-et szeretném kitárni. Azt amit, megemlítem, konzolon és nem PC-n, összeraktak az a lehetetlen fokozatban van. Nincs ennek a játéknak joga, hogy így nézzen ki, de még is ilyen gyönyörű. Nem azt érzed, hogy ez egy program a Mátrixban. Minden egyben van, nem lóg ki egy textúra sem a helyéről, legjobban ez a kötélnél vehető észre, ami beragad, simul a falhoz és hasonló. Bugokkal sem találkoztam ami meg mostanában külön dícséret, ráadásul ilyen grafikával.
Legjobb színészi teljesítmény- Nolan North mint Nathan Drake, Uncharted 4: A Thief’s End
Nolan papa munkásságát rég követem, nem volt olyan új cím, amiben nem tete volna be a lábád, vagy a hangját, akár a Batman játékokban Pingvinként tevénykedett, vagy a Prince of Persia 2008-as részt említjük, esetleg még Deadpool-ként is felemlíthetjük, és persze a többi. Továbbra is hozza a szintet, élettel tölti meg Nathan karakterét, úgy, hogy Motion Capture-rel készítették, tehát a mozgását, hangját mind Nolna North adta neki.
Az év játéka - Uncharted 4 és Doom
Hogy meglepő ez? Nem, hisz ők kapták a legtöbb díjat idén, nem csak tőlem, így meg is érdemlik.A Naughty Dog most a Last of Us 2-be csapott bele, viszont az ID élen a Bethesda-val a Quake univerzum felélesztésével próbálkoznak és kis Spoiler-ként megemlítve részben erről fog szólni a következő blogrészem. Viszlát.
2016 játékai
Abban biztosak lehetünk, hogy eléggé nosztalgikus év volt, elég bele gondolni, hogy kijött a Ratchet & Clank, Doom, Civilization 6 egyebek. Ezek tetemes része jól sikerült, de azért nem mindenki büszkélkethet.
Sok helyen osztozkodtak a nyertesek egyes kategóriákban, úgyhogy elég színes paletta lett. Ráadásul nem kis hírek és bejelentések voltak tavaly, csak, hogy párat említsek: feltámad Hideo Kojima kezében a Sillent Hill Death Stranding néven,
Kratos az évek alatt megszakállasodott, Ellie fellnőtt a Last of Us folytatásában, újra a félelem a fő téma végre egy Resident Evil játékban. Nem is szaporítom tovább, a jelöltek:
Sok helyen osztozkodtak a nyertesek egyes kategóriákban, úgyhogy elég színes paletta lett. Ráadásul nem kis hírek és bejelentések voltak tavaly, csak, hogy párat említsek: feltámad Hideo Kojima kezében a Sillent Hill Death Stranding néven,
Kratos az évek alatt megszakállasodott, Ellie fellnőtt a Last of Us folytatásában, újra a félelem a fő téma végre egy Resident Evil játékban. Nem is szaporítom tovább, a jelöltek: