Nagyon várom már, hogy újra átélhessek egy egyedülálló történetet, egy egyedülálló ember bőrébe bújva, egy egyedül álló korszakban. Sajnos a kezdeti néhány screenshot után eléggé elcsendesedtek a pletykagyárosok a játék körül, de mostanában újra szállingóznak az információk, képek, utoljára pedig egy ingame videó is felröppent, ami sajnos nemhogy elindította volna a nyálelválasztásomat, hanem előhozta a lelkem mélyén ülő szkeptikus kis ördögöt.
Nemrég megjelent egy preview is a Gamespot-on, ami miatt egy picit szintén lefelé görbül a szám, pedig lehet, hogy felfelé kellene. Most néhány gondolatom megosztanám, hogy miért is van ez, az idézetek a Gamespot (Anderw Park) cikkéből vannak.
„Yes, the game will have a full-on cover system that will let you attach yourself to nearby walls and other objects, and even blind-fire around cover.”
Ez az amit elsőre észrevettem magam is a videóban és mint begyepesedett, az első részhez hozzászokott vaskalapos játékosnak nagyon nem tetszik ez az ötlet, erről is csak a konzolok jutnak eszembe és nem épp jó értelemben. Miért kell az, hogy gombnyomásra ugorjon fedezékbe a karakterem? Nekem attól realisztikusabb nem volt, mint amikor az első részben leguggolva kerestem búvóhelyet az ellenség kartácsai elől. A videóban a 2. dolog amit észrevettem, az az irányítás volt, ami szintén a konzolos játékokra hajaz. Nem egyszer látszik, hogy a játékos igazgatja, forgatja a kamerát, ami PC-n egérrel és billentyűvel egyrészt bajos, másrészt felesleges, az első rész fix kamerakezelése sokkal jobban ínyemre valóbb, egyszerű és nagyszerű volt. Nekem ez tette játszhatatlanná a Godfather első részét is, remélem ennél a játéknál annyira nem rontják el.
„the police in Mafia II will be "fat cops" who may tire of chasing you after a few blocks if all you've done is commit a traffic infraction”
Tehát ez is egy kis árkádosítás, a rendőrök hamar feladják, ha közlekedési kihágást követünk el, igaz azt is írják, ha járókelőket lövöldözünk, akkor segítséget hívnak és „bekeményítenek”.
„Mafia II will also have a new melee combat system, but the details on this are being kept under wraps for the time being.”
Na ez a másik, amitől féltem. Az első részben teljesen realisztikus volt a közelharc, üthettünk az öklünkkel, ha volt boxerünk, késünk, ne adj Isten baseball ütőnk, akkor használhattuk azt. De mit értenek az alatt, hogy új harcrendszert kap? Gondolom én hogy mit. Valami olyasmit, mint amit a Godfather 1-2-ben láthattunk, keresgetni kell a gombokat majd a különféle kombók előcsalogatásához, ami megint csak a konzol kontrollereken lehet valamelyest jó, PC-n ez inkább kínlódás mintsem élvezet.
„Some of Mafia II's car chases will be two-man jobs that will require you, as Vito, to put the pedal to the metal while Joe pops his head and his gun out of the passenger window and opens fire.”
Erre már akkor számítottam, amikor kijött az első hír, hogy lesz 2. rész. Az elsőben a reptéren, illetve a farmról hazajövet kellett nekünk lövöldözni az ellent, miközben épp aktuális társunk nyomta a gázpedált. A gond csak az, hogy itt nekünk kellesz úgy irányítani a verdát, hogy társunk Joe aprítani tudja majd az ellent. (Ha jól emlékszem a bűn rossz Driver 3-ban láttam már hasonlót.) Nem mondom, hogy ez rossz, de remélem nem viszik majd túlzásba, 2-3 alkalomnál nem kellene ebből sem több.
„As it turns out, the component parts of Mafia II's cars will be fully modeled (they won't be just a gigantic brick on wheels), so if you happen to land a lucky shot on a car's engine block, it'll go up in a spectacular explosion.”
Hát, amit a gamespot-osok hű de realisztikus szuper jónak írnak, az nekem a videóból leginkább hátrányként jön le. Egy jól irányzott lövés a motorra és robban az autó? Ez teljes lemodellezése az autóknak? Nem mondom, az első részben is felrobbantak az autók, ha a megfelelő helyre beleeresztettünk egy-két tárat a tommy-ból, de amit itt írnak és amit a videóban is látni az nem igazán tetszik. Megint egy pofon a realizmusnak.
Nekem nem kétséges, hogy a Mafia 2 fantasztikus, mindent űberelő játék lesz, hisz a grafika a látottak alapján szép, akik először tudtak jó sztorit írni, azok talán másodjára is tudnak majd, de az eddigiek alapján hiányzik valami. Ez a valami pedig a realizmus és az első részre való hajazás. Hiányzik az egyszerű irányítás mód, félek a kombókkal megpakolt verekedéstől, az autók el „GTA-sításától”, miszerint nincs kilométer óra, nincs manuális sebesség, csak egy szépen lemodellezett poligonhalmaz, amit gyorsíthatunk, lassíthatunk, meg irányíthatjuk jobbra-balra. Remélem ez nem így lesz, de a videóból ez jött le.
Igazából a karakterek sem nagyon tetszenek. Egyrészt jobban szerettem az első részben a komolyságot, szerintem ezt Joe forrófejű karaktere már elnézést az ismételt szóhasználatért majd „el GTA-sítja” a folytatást. Másrészt remélem Joe nem fog mindig a nyakunkon lógni (sajnos az az érzésem, hogy fog… ) mert hát azért egy igazi gengszter csak egyedül dolgozik, épp úgy mint Tommy Angelo.
Minden esetre biztosan jó lesz a játék, balgaság is volna az eddig látottak alapján elítélni, hisz a videó végén is a „to be continued… „ szerepel, az igazi puding próbája meg majd az evés lesz. Jó, szép, élvezetes játékot várok, de lehet, hogy nem Mafia II néven kellene megjelentetni, mert süt róla a konzolok és a GTA hatása. Sok minden fog majd eldőlni a város hangulatán is, hisz abból sokat eddig nem láthattunk. Lost Heaven-ben tetszett az idilli, napsütötte városkép, amit a bűn és erőszak szövött át a háttérben, remélem itt is így lesz.
Mafia II - (nagyon) első látásra
2002 óta várom a csodát, várom hogy újra visszarepülhessek az időben, hogy újra keménykalapos, földet súroló fekete kabátban keménykedő gengszter lehessek. Tavaly a sok fake hír és hallgatás után végre hivatalosan is kinyilatkozták, hogy igenis lesz Mafia II.