OKOSAN VÁLASSZ FAJT
Habár az elérhető hat faj markánsan nem tér el egymástól, még így is van jelentősége annak, hogy kit választasz, hiszen mindenki eltérő tempóban tud fejlődni: van, akinél ömlik az arany, más a manatermelésben igazán jártas, míg akad, aki a hadviselésben tud brillírozni. Mielőtt kampányba vágsz, gondold át, milyen játékstílust szeretnél erőltetni, és annak megfelelően dönts, hogy milyen színekben indulsz.
ADDIG NYÚJTÓZKODJ…
Habár a Civilization-ösztönök azt sugallnák, hogy a lehető legtöbb helyre építs várost, és fedj le minden stratégiai fontosságú földrajzi pontot, ez a taktika itt nem működik: kulturális befolyása és határa nincs a városoknak, így ezzel nem tudod visszaszorítani az ellenfeleket, és az is felesleges, hogy a riválisok birodalmának közepébe ékeld magad. Inkább mindig a legértékesebb lelőhelyek köré építkezz!
ALTERNATÍV VÁROSOK
A maximálisan felhúzható városok törvényében van egy kiskapu: a korlátozás csak az olyan településekre vonatkozik, ahol lakosság van, termelés és építkezés folyik, az előőrsökre, erődítményekre, az egyes isteneket dicsőítő vallási központokra nem. Használd ki ezt a szándékos segítséget: a rivális birodalmak határaihoz húzz erődítményeket, és folyamatosan táboroztass bennük katonai egységeket.
PUSZTÍTSD A SZÖRNYEKET
A Civilizatonhoz hasonlóan a térképen itt is vannak ellenséges, birodalomfüggetlen lények: itt nem barbárok, hanem náluk sokkal barátságtalanabb teremtmények, mint a gigapókok, az orkok, az óriások vagy épp a sárkányok. Ha jót akarsz magadnak, minél előbb számold fel mind a már megszületett ellenségeket, mind az őket termelő barlangokat és egyéb lelőhelyeket, hacsak nem akarsz folyamatos fenyegetést.
JÁRD BE A TÉRKÉPET
Egy jó stratéga és uralkodó ismeri birodalma minden zegét-zugát, és ez a Warlock 2-ben is igaz. Legalább egy, de inkább két-három egységet szánj a felfedezésre, és járd be minden dimenzió minden szegletét. Csak így tudhatod meg, hol és milyen nyersanyag található, honnét özönlenek a szörnyek, és hol vannak a rivális mágusok, és persze a dimenzióváltáshoz szükséges térkapukat is meg kell találni.
VÉDD A KAPUKAT
A többi létsíkba vezető térkapu egyszerre áldás és átok. Segítségükkel növelheted a birodalmad méretét, szerezhetsz máshol nem elérhető nyersanyagokat – a kapuk azonban nem csak kifelé, de befelé is vezetnek, vagyis nemcsak te tudsz rajtuk keresztülmenni, de a szörnyek is. Hogy ne bukkanjon fel folyamatosan egy-egy új rondaság, telepíts erődítményt minden térkapu mellé, ezzel védve birodalmad határait.
DICSŐÍTSD AZ ISTENEKET
Habár még csak említés szintjén sem esik szó a történetben az istenekről, és a játéktérben sem teszik tiszteletüket, azért mégis van szerepük a birodalmak életében. Minden városban felhúzhatsz nekik egy-egy szobrot, ezzel olyan extrákhoz jutva, mint a megnövelt pénz- vagy manatermelés. Sokat nem nyersz vele, csak épp annyit, hogy mindig legyen legalább egy kevés takarmány a raktáraidban.