Belegondoltál valaha abba, hogy mi lett volna, ha a Special Tactics and Rescue Service (S.T.A.R.S.) minden egyes tagja odaveszik egy Resident Evil-játékban? Vagy ha egyáltalán nem lenne semmiféle írógépes mentési lehetőség és Leon vagy Jill halála végleges lenne? A You Will Die Here Tonight már a címével is utal arra, hogy ebben a játékban bizony meg fogsz halni – és ez elkerülhetetlen.

Már megint zombik?

A sztori nagyon hasonlít a Capcom klasszikussá vált túlélőhorror-szériájához. Az Aries Division tagjaként kell tevékenykednünk, akik azt a feladatot kapják, hogy fogjanak el vagy öljenek meg egy fontos személyt, aki a jelentések szerint kiirtotta a teljes családját és a 19. században épült Breckenridge Hall ódon falai között húzta meg magát. A speciális egységünkkel meg is érkezünk a helyszínre (pontosabban előtte még akad egy kis tutorial-rész a bázison), majd hirtelen bevillan valamiféle entitás (?) és mindannyian elájulunk. Arra ébredünk, hogy a csapat többi tagja eltűnt, a helyet pedig élőholtak lepik el. Innentől válik felettébb érdekessé a You Will Die Here Tonight. A halál ugyanis itt nagyjából úgy működik, mint egy metroidvániában, csak épp nem ugyanazzal a karakterrel kezdjük újra a dolgokat elhalálozás után, hanem az Aries Division egy másik tagjával. Aki fűbe (jelen esetben inkább padlóba) harapott, az zombiként tevékenykedik tovább, vagyis a saját kollégáinkat is ki kell iktatnunk, ha tovább szeretnénk jutni. A harc valamennyire opcionális, hiszen akár el is szaladhatunk a lassan csoszogó üldözőink elől, viszont ha már 3-4 zombi van a nyomodban, akkor ez egyáltalán nem életbiztosítás. Természetesen fegyverünk azért akad. Eleinte pisztollyal, majd később shotgunnal és gépfegyverrel is ritkíthatjuk az ellenfeleket, a You Will Die Here Tonight egyedi vonása pedig, hogy a játék harc közben belső nézetbe vált és amolyan rail-shooter módra (hello, House of the Dead!) célozhatunk (érdemes fejre) és intézhetjük el az életünkre törő rémségeket.

Ez egy nagyon érdekes stíluselem az egyébként teljes mértékben izommetrikus-nézetet használó játékban, viszont nagyrészt ugyanazt kell csinálnunk, mint egy (korai) Resident Evil-ben: tárgyakat keresni, ajtókat kinyitni és logikai feladványokat megoldani. A Breckenridge Hall igen nagy, tele van titkos átjárókkal és az avatatlan szemek elől gondosan elrejtett szobákkal, szóval érdemes alaposan felfedezni. Nagyon tetszett, hogy magának az épületnek is megvan a tragédiákkal sújtott, sötét múltja, amiket szépen apránként lehet megismerni, ahogy haladunk előre a történetben. Csakhogy a You Will Die Here Tonight okosan gondolta tovább az 1996 óta szinte változatlan formulát: itt nem biztos, hogy egy láda kinyitása vagy egy kar meghúzása a továbbjutás kulcsát jelenti, sőt, az is megeshet, hogy épp egy ilyen tettel írjuk alá a halálos ítéletünket. A meglepően hosszú és tartalmas demóban például emlékeim szerint egy mérgezett tűbe sikerült belenyúlnom valahol, ami aztán hosszú ideig tartó, lassú elvérzést eredményezett. Néha kissé unfair módon tolja ránk a játék az ilyen szitukat és többször is az volt az érzésem, hogy hiába próbáltam rendkívüli módon megóvni az aktuális karakteremet, a játék direkt keresztbe próbált tenni. Erre remek példa a titkos labor elérése (hiszen ez alap egy túlélőhorrorban!), ahol a saját társam egy szkriptelt átvezetőben lőtt agyon. Több olyan csavart is bedobál a You Will Die Here Tonight, amelyek nagyon üdítően hathatnak a Resident  Evil-klónok ismerői számára, mivel a klasszikus recepten többször mer változtatni.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Csak egy harapás!

Egyébként a Resi-fanoknak nagyon ismerős lehet az egész setting. A Breckenridge Hall kiköpött Spencer Mansion, a karakterek mind egy-egy jól ismert Resident Evil-szereplőre hasonlítanak, de még a vázák összetörésének (lőszer lapulhat bennük!) hangja is gyanúsan emlékeztetett engem a Capcom sikerszériájában hallottakra. A logikai feladványok egyébként korrektek és a hangulat is eléggé adja, viszont az izommetrikus-nézet miatt velem többször előfordult, hogy egyszerűen nem vettem észre egy, a kép alsó részén lévő ajtót vagy átjárót. Akad egy komplett tárgylistánk, felvehetünk és olvasgathatunk dokumentumokat, valamint az életerő mellett figyelni kell a lőszerre és a staminára is. Több mostanság felkapott Resi-klón – például az Echoes of the Living – jelesre mondja fel a házifeladatot túlélőhorrorból, viszont a You Will Die Here Tonight-ban éppen az a különleges, hogy megvariálja a képletet. Bár első ránézésre épp olyan, mint egy szimpla Resident Evil 1 utánzat, a felszín alatt jóval több rejlik benne. Elsősorban a játékmenete az igazán egyedülálló és a remekül összerakott, számos rejtélyt elénk táró sztori már csak hab a tortán.

Nem gondoltam volna, hogy 2023-ban még meg tud lepni egy ilyen horrorjáték, de a You Will Die Here Tonight nagyon erősen ajánlott mindazoknak, akik imádták a Capcom 1996-os klasszikusát, viszont szeretnének látni valami igazán frisset és egyedit a műfajban. Olyasmit, ami megváltoztatja, sőt, helyenként a feje tetejére is állítja az unalomig koptatott stílusjegyeket és hiába idézi vissza szinte méterenként Chris Redfield és Jill Valentine közös kalandját, mégis meg tud állni a saját lábán.