Már a Horizon Zero Dawn Remastered teszt kapcsán megjegyeztem, hogy nagyon hiányolom a kiadásból a magyar feliratot – érdekes, a frissen megjelent LEGO Horizon Adventures esetében ezt nem hagyta ki a Sony. A LEGO-játékokkal én mindig is úgy voltam, hogy nagyjából addig érdekeltek igazán, amíg a karakterek el nem kezdtek beszélni. Ezután sajnos becsúszott pár jóval gyengébb epizód, ugyanakkor a LEGO Indiana Jones-t például 100%-ra maxoltam annak idején. Nos, a LEGO Horizon Adventures mögött nem a jól megszokott Traveller's Tales áll, hanem a Guerrilla Games és a Studio Gobo – a végeredmény emiatt eléggé más, mint amit az ember elsőre várna egy LEGO-játéktól, de a Horizon Adventures mégis képes lekötni hosszú órákra.

Aloy a kocka

A sztori ismerős lehet mindenkinek, aki már végigjátszotta a Horizon Zero Dawn összes fejezetét. Itt van a főszereplőnk, Aloy (ugyanúgy Ashly Burch szinkronizálja), akit gyerekkorában egy barlangban találtak, majd Rost, a legendás gépvadász nevelte fel. Ahogy cseperedett, Aloy-t egyre jobban elkezdte érdekelni, hogy ki lehetett a valódi édesanyja, illetve honnan is származik pontosan. Mikor a nora-törzset támadás éri, Aloy felkerekedik, hogy kiszabadítsa a társait, azonban eközben egy sokkal komolyabb összeesküvésre derít fényt. Előkerül egy rosszfiú, Helis, akinek célja, hogy az összes növényt, állatot és persze embert eltüntesse a bolygóról. Szektája mániákusan imádja a Napot, Helisnek pedig az lenne a legjobb, ha az egész világon semmi árnyék nem maradna és egész nap sütkérezhetne a perzselő forróságban – 2025 nyarán várjuk Magyarországra! Természetesen ezt Aloy nem hagyhatja és barátaival (Varl, Erend és Teersa is csatlakoznak) elindul, hogy visszaállítsa a rendet a vidéken, valamint egyúttal megismerje saját múltját is.

A LEGO Horizon Adventures létjogosultságát én nem igazán tudtam hová tenni. Az egy dolog, hogy léteznek már Horizon-os LEGO-készletek, amikre lehetett alapozni, de maga a Horizon-széria egyáltalán nem a gyerekeknek szól. Annyira masszív benne a lore és a sci-fi világépítés, hogy azt az idősebbek is nehezen érthetik meg, illetve néha a hangvétel is meglepően drámai és sötét. Emiatt nagyon furcsa volt LEGO-körítésben átélnem Aloy kalandjait, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem élveztem a vele töltött időt. A játékmenet úgy épül fel, hogy fejezetenként eltérő környezetbe mehetünk. Akad itt hófödte vidék, sivatagos pusztaság, de dzsungel is – persze autóroncsok vagy félig leomlott épületek formájában mindenhol elénk tárul a Régi Világ letűnt korszaka. Pályáról-pályára haladva megelevenedik előttünk a Horizon-játékok kvintesszenciája, azaz Aloy-jal itt is lőhetünk íjjal, lesznek különféle spéci nyilaink és eszközeink, valamint előkerülnek a gépek és az ellenséges törzs tagjai is – mondjuk ezúttal csak a Napot betegesen imádókkal kell számolnunk. A gépeknek ugyanúgy vannak gyenge pontjaik, amiket kilőve hamarabb robbannak szét és a kaland során szépen fejlődhetünk is. Kioldhatunk spéci extrákat (például a lefagyasztott ellenfelek tovább maradnak a jég fogságában vagy nagyobb eséllyel dobnak gyógyító-bogyót), de egy plusz kontroller vagy online kooperatív-mód esetén bármikor becsatlakozhat mellénk valaki. Amit egyáltalán nem tudtam hová tenni, az a magas fű jelenléte. A Horizon-játékokban ez a lopakodást segítette elő és Aloy itt is elbújik, ha ilyen helyre kerül, viszont a lopakodásnak az égvilágon semmi értelme. Az első lövésnél az összes ellenfél rögtön észrevesz, illetve magát a kamerát sem lehet odébb mozgatni, hogy lássuk, ki merre jár. Szóval ez egy totálisan felesleges és értelmetlen játékelem és nem is értem, ki tartotta jó ötletnek beletenni.

A falu szépe

Vizuálisan a LEGO Horizon Adventures szerintem egész szép, bár inkább emlékeztet egy megelevenedett diorámára, mintsem egy szokásos LEGO-játékra. Az adott világok befejezésével extra kihívásokat is megnyithatunk, valamint visszatérhetünk szabadon felfedezni a pályákat (Expedíciók). Az arany-kockák kulcsfontosságúak, ugyanis ezekkel állíthatjuk helyre a falunkat – és itt jön az a rész, amivel engem simán megvett a LEGO Horizon Adventures. A falut lehet díszíteni, letehetünk különféle LEGO-készletekből tárgyakat, sőt, komplett épületeket. Felettébb furán néz ki mondjuk a nora-törzs lakhelyének középpontjában egy rendőrállomás a LEGO City-ből, de annyi baj legyen! Az épületek átszínezhetőek, pakolhatunk rájuk másféle tetőt és maguk a helyiek is elkezdhetik használni őket. Például ha leteszel egy űrállomást (igen!), akkor előfordulhat, hogy az egyik kíváncsi falusi bepattan az űrsiklóba és kilövi magát az égbe. A falu bővítésével és kicsinosításával igen sok időt pepecseltem, de persze lehetőség van a karakterek átalakítására is: válthatunk másik készletből származó LEGO-figurákra, sőt, összeállíthatunk egyedi variánsokat is. Közösségi feladatokat is abszolválhatunk, például meg kell etetni a csirkéket vagy elérni, hogy táncoljanak az emberek – ezekért is mind arany-kocka ütheti a markunk.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Noha ezzel elég szépen el lehet lenni, azért nem tudok elmenni szó nélkül amellett, hogy a LEGO Horizon Adventures hamar unalomba fulladhat. Minden egyes fejezet minden egyes pályája arról szól, hogy bemegyünk (akár másik karaktert választva), haladunk szépen előre, egy kis felfedezés, egy kis harc, majd jön a kereskedő (három spéci ládát nyithatunk nála), aztán ismét egy kis felfedezés, ismét egy kis harc és már el is értünk a végső szakaszhoz. Itt általában vagy egy nagyobb harc vagy egy bossfight vár, de még ezekkel együtt is átlag 5-6 perc alatt teljesíthető egy pálya a játékban, ami piszok kevés. Túlságosan elkalandozni vagy letérni az útról nem lehet, maximum arany-tallérokat rejtő kincses-ládák várnak itt-ott. A logikai feladványok is kimerülnek annyiban, hogy elektromos-töltetet kell hozzávágni egy ajtónyitó berendezéshez és már mehetünk is tovább. Értem, hogy elsősorban gyerekek a célközönség, de ennél fényévekkel kreatívabbak voltak a korábbi LEGO-játékok. A hangokkal és a zenével persze nincs gond. Ahogy említettem, Ashly Burch adja Aloy hangját, de több ismerős szinkronszínész is visszatért. A tavaly elhunyt Lance Reddick helyére Tim Russ érkezett – ebben a játékban ő szólaltatja meg Sylens karakterét.

Megér a LEGO Horizon Adventures potom 26 000 Ft-ot? Ennyit azért nem, de ha lejjebb megy az ára, akkor a Horizon-rajongóknak üde színfolt lehet a LEGO-játékok között. Bár eltér a Zero Dawn történetszálától, a nosztalgia-faktor mégis működik benne, a korábban említett falu-bővítgetés pedig ad hozzá egy kis pluszt. PS5-ön játszottam és itt a platina is pofátlanul könnyű, úgyhogy megéri beletenni azt a pár órát, amennyit kínál – de semmiképp sem teljes áron! Ne egy teljes értékű LEGO-játékot várjatok tőle, mert negyedannyi tartalom nincs benne, viszont aki kedveli ezt a franchise-t és nem zavarja az olykor nagyon bárgyú humor, az nyugodtan tegyen vele egy próbát!

A játékról Sziky előzetesét ITT olvashatjátok el!