Gyerünk ki a hegyoldalba
Magnusson találmánya
Az előzőekben időnként komoly kihívást jelentő háromlábú lépegetők ellen Dr. Magnusson tapadóbombái képében ezúttal hatékony fegyverrel a kézben vehetjük fel a harcot az epizód végén. A Stridereket főellenségből kisebb kényelmetlenséggé lefokozó szerkentyűket a mellékelt ábra szerint, három egyszerű lépésben vetjük be:
1. Magunkhoz vesszük őket a pályán elszórt tárolókból, vagy az autóra szerelt tartóból
2. A Strider testére juttatjuk egy jól irányzott lökéssel a gravigun segítségével
3. A nekünk kedves fegyverből leadott egyetlen lövéssel az ellenféllel együtt megsemmisítjük a bombát.
Interdimenzionális akciócsoport
Rajongói üzenetek
Az első évadban a Half-Life-ot nyúzó iraki terroristák után nem volt kétséges, hogy a Lost készítői ismerik és elismerik a játékot, de az Episode 2-ben az is bebizonyosodik, hogy nem viszonzatlan a vonzalom. Ha elég szemfülesek vagyunk, rábukkanhatunk a Dharma vállalat White Forest bázisára a játékban, ahol egy monitoron a sorozatból ismert számsor villog. A jól eldugott szobához tartozó fejlesztői kommentárból pedig azt is megtudhatjuk, hogy eme easter egg szerepeltetését maga Gabe Newell ígérte meg a tv-sorozat producerének, J. J. Abramsnek az egymás között folytatott rajongói levelezésük során.
Az új segítő mellé új ellenfeleket is üdvözölhetünk az epizódban. A játék első harmadát felölelő földalatti küzdelmeink során az Antlionok dolgozóival lesz alkalmunk megismerkedni, akik amikor nem éppen alagutakat fúrnak lárváik számára savas nyálukkal, felénk köpködik azt hatalmas csomókban, míg a hátralévő időben bejárt napfényes erdőkben a háromlábú hunterekkel is közvetlen kapcsolatba kerülünk. Bennük nemcsak a leglátványosabb, de a legváltozatosabb ellenfeleket is tisztelhetjük: ugyan érzelmeik tükröződését nem lesz alkalmunk megfigyelni, ahogy azt előzetesen ígérték a fejlesztők, de ezzel együtt is izgalmas csatákat folytathatunk a közelről és távolról egyforma elszántsággal küzdő rémségekkel, akár a Stridereket kísérik, akár combine katonák támadását támogatják.
Az Episode 2-nek hála immár nem csak az Xbox Live előfizetői, de a PC-sek is átélhetik azt a bizsergető érzést, amit a fejlesztők által kiötölt kisebb-nagyobb feladatok teljesítése jelent a végigjátszás során. Bár jócskán előfordulnak pusztán az előrehaladás jóvoltából elérhető érdemek is, találunk érdekes, sőt, néha fejtörést okozó feladványokat is, például a "Pedal to the Metal". Ebben a kihívásban Alyx robotját kell megvernünk gyorsulásban, a lázadók bázisáig vezető rövid útszakaszon. Bár Dog jobban ismeri a terepet, mire ehhez a részhez érünk, kiismerjük annyira a járgányunkat, hogy második alkalomra nem okozzon gondot a trófea elnyerése. Bone Breaker: Nehéz a jól berögződött reflexeket félre tenni, de akár kifizetődő is lehet megcélozni 30 ellenfél elintézését a rájuk dobált tárgyakkal. A Hunterek például az eredeti terv szerint csak így voltak elintézhetők, és a végleges változatban is meglepően hatékony fegyvernek bizonyulnak ellenük a hordók, farönkök és ládák. Get Some Grub: Ugyan néhányan megpróbálnak elijeszteni bennünket a sikoltozó Antlion lárvák kiirtásától azzal, hogy ez felbosszanthatja az óriásrovarokat, az elégtétel mellett életerőt is nyerhetünk a férgek eltaposásával, ami különösen jól jön például a fészek őrével való fogócskázás közben. Hit and Run: A lázadók által barkácsolt autónk első pillantásra talán rozogának tűnhet, de néhány kör után elégedetten nyugtázhatjuk, hogy egyáltalán nem lehetetlen cél 20 ellenfél elgázolása vele. A Carmageddon 4. részéig biztosan nem húzzuk ki ezzel, de kétségkívül szórakoztató feladat.
Folytatjuk...
Episode 3 az utolsó?
Gabe Newell nemrégiben tett nyilatkozata alapján könnyen lehet, hogy a Valve visszatér a nagyobb lélegzetvételű fejlesztésekhez, de legalábbis alapos megfontolásnak vetik alá az epizódosdit. A Sam&Max fejlesztői és a Blizzard mellett a megbeszélésbe be kívánják vonni a rajongókat is, nekik szegezve a nagy kérdést: Továbbra is ezen az úton haladjunk, vagy térjünk vissza a ritkábban kiadott, nagyobb projektekhez? Az általános vélekedést ismerve a kérdés inkább költőinek hat, így nem minden alap nélkül bízhatunk abban, hogy Freeman kalandjainak következő részét egyben kapjuk meg.
Minden bizonnyal korai erre még gondolni is, de ahogy a fejlesztők neveinek listáját láttam tovagördülni a képernyőn, akaratlanul is eszembe jutott, hogy vajon mire lennének képesek ezek az emberek egy másik játékkal, ha a Half-Life sorozatot ennyire frissen képesek tartani 2+2/3 rész után is. Ahogy Gordon Freeman sorsát saját cselekedeteinek következményei határozzák meg azóta, hogy betolta a mintavételi kocsit a Xenre vezető kapuba, a Valve-ot is gúzsba köti a saját maguk által alkotott univerzum, ami a miénknél sokkal gyorsabban tágul, hiszen még arra sem kaptunk választ, hogy ki a G-Man, honnan érkeztek és mi a céljuk a combine hódítóknak, vagy egyáltalán mi történt abban a hét évben, amíg Freeman az első két rész közötti űrben lebegett.Kérdések hosszú sora várja még a válaszát és közben újabb rejtélyek kezdenek derengeni a horizonton a Borealis és az Aperture Science laboratóriumának képében. Hacsak nem lesz a következő epizód további másfélszerese a jelenleginek, és nem fogja legalább kétharmadát kitölteni egy magyarázó ábrákkal támogatott, mindenre kitérő előadás a felmerülő kérdésekre, nehéz elképzelni, hogy valódi lezárást fog jelenteni az évadzáró. Egy azonban mindettől függetlenül is biztos, az Episode 2 akár önmagában is megéri az árát a sorozat minden rajongója számára, a narancs dobozba csomagolva pedig egyértelmű döntés.