Az On Target Simulations maroknyi csapata (vasággyal együtt is összesen hat főt számlál) egy őszinte társaság, ami már a névválasztáson is látszódik. Háborúkat szimuláló stratégiai játékokat gyártanak, méghozzá keményvonalas stratégáknak. Ezúttal sem tettek másként.

A vasfüggöny elszakad

Ha az On Target alkotói játékot fejlesztenek, akkor két dolog biztos. Egyrészt, hogy a kapitalista-kommunista szembenállás kerül reflektorfénybe, másrészt, hogy a játszóterünk Nyugat-Németország. Legutóbb (Flashpoint Campaigns: Red Storm) a 2. világháború utáni zűrzavart igyekeztek feldolgozni, most viszont a hidegháború egy alternatív változatával találjuk szemben magunkat. A történet szerint 1989-ben, teljesen váratlanul, a Varsói Szerződés államai elindították seregeiket az NSZK területére, a mi célunk pedig a dél-német vidékek megóvása.

A játékmenet körökre osztott stratégia, tehát megtesszük lépéseinket, majd az ellenfél is a sajátjait. Némileg hasonló a dolog, mint a Total War-széria klasszikusainál, annyi változtatással, hogy itt az egységeinket külön-külön mozgatjuk, nem pedig összevont seregenként. Fontos még a különbségek között megemlíteni, hogy „játszóterünk” hexagonokra van felosztva – ezek alapból nem láthatóak, de van olyan funkció, mely előhozza őket. Talán az a legfontosabb differencia viszont, hogy itt nincs csata mód, tehát a szétrobbanó páncélosokat maximum a fejünkben elképzelve láthatjuk (az egységek pusztulása azért kap effektet, de csak szolidan). Ha pedig már említésre került: harci „szerszámok” terén van itt minden, mi szem-szájnak ingere (tankok, helikopterek, ágyúk satöbbi), és figyelnünk is kell, hogy éppen légvédelmi vagy tankelhárító egységeket küldünk-e csatába. Pluszban ott van még a napszakok és az időjárás változása, a katonák felkészítettsége és morálja, szóval rengeteg dolog befolyásolhatja az összetűzések kimenetelét. Valamint a többjátékos mód sem maradt el természetesen.

Kép- és hangrobbanás

Ahogy korábban már említettem, az On Target szakijai őszinte és keményvonalas figurák, mindent a szimulációra építenek, a többi inkább csak funkcionális. A képi világ ugyan tetszetős, és még akár realisztikusnak is nevezhető, de mégiscsak egy szimpla térkép, rajta az egységeket megjelenítő ikonokkal. A hangzásvilág sincs sokkal feljebb tekerve, az a kevés zene, ami van, hozza a militarista hangulatot, bár túl sűrűn nem hallani, így maradnak a fegyverek és gépek hangjai, amik viszont teljesen rendben vannak, és hozzáértő ismerőseim szerint valósághűek (erről saját véleményem tudatlanságom okán nincs).

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Ha hibákat akarnék keresni, igazán nehéz dolgom lenne, de nem azért, mert a Southern Storm tökéletes. Ez egy igazi rétegjáték, annak minden örömével és bánatával együtt. Aki hasonló programokon edződött, annak valószínűleg teljesen rendben vannak a fentebb vázoltak. Igaz, időnként tényleg rengeteg dologgal kell egyszerre foglalkoznunk, és a gépi köröknél is néha úgy ugrál a kamera, hogy alig lehet követni, de ahogy mondtam, a műfaj szerelmesei jól ellesznek vele. Akit meg az ilyesmi hidegen hagy, az úgy sem fog még a közelébe sem merészkedni. Egy érdekesség azért maradt, amiről nem esett szó: egész egyszerűen nem lehet teljes képernyős módban futtatni a játékot, vagy csak annyira eldugták a srácok ezt az opciót, hogy nem találtam meg (pedig nagyon kerestem.)

Tájkép csata után

Őszintén megvallva, dicséretes mindaz, amit a fejlesztők összehoztak, de nem hinném, hogy ez életem legjobb játéka, még csak a stratégiai címek között sem. A szikár, hardcore mivolta nekem kissé soknak bizonyult, konkrétan volt olyan eset, amikor magam sem értettem, hogyan is nyertem meg a csatát. Ettől függetlenül azok, akik éjjelente hadmozdulatokkal álmodnak, és a reggeli kávéjukat is pontos stratégia alapján készítik el, mindenképpen tegyenek vele egy próbát.