A Minecrafthoz eléggé hasonló ligában indult a Denki legújabb játéka, a díjnyertes Autonauts folytatása, amelyben az a feladatod, hogy bizonyos robotokat automatizálva építs magadnak egy önellátó farmot. Ez mind szép és jó, és lényegében a végtelenségig el lehetne játszani azzal, hogy fejleszted szépen a farmod (erre amúgy megvan a lehetőség egy külön játékmódban), meg a gépiesített kis lakosait, ám ekkor lép színre a Piratebot néven ismert ellenség, mely lényegében gonosz kalóz-robotokat takar, akik csak pusztítani meg kotnyeleskedni tudnak.
Drágám, megint itt vannak az undok szomszédok!
Szóval a játék kezdetén alapvetően megismerkedhetsz az irányítással, a főbb parancsokkal, meg hogy melyik kis robot miféle feladat ellátására képes, aztán megindulhat a fejlődés. Nyersanyagot kell gyűjtened, amit aztán aranyért eladsz, épületeket kell felhúznod, és így tovább – ezek a szokásos menedzselős dolgok, amiket az ilyen játékokban már ezerszer láthattunk. Viszont a Denki itt az egészet megfejelte annyival, hogy random feltűnhetnek a már említett kalóz robotok, akik nemcsak szétzúzhatják teljesen a farmodat, de el is rabolhatnak Autonautokat, így egyrészt az addigi munkádnak annyi, másrészt az újjáépítés is lényegesen lassabban fog menni, mivel nincs akkora munkaerő, mint mondjuk 5 perccel korábban. Szóval a feladat adott: valahogy védekezned kell. Erre a legjobb megoldás néhány Defencebot kifejlesztése, akik hatékonyan felvehetik a harcot az ellenséggel, de mellettük őrszemeket vethetsz be, védőtornyokat és falakat húzhatsz fel, hogy segítsenek szembeszállni a fenyegetéssel, és igazság szerint nem is árt ezeket minél előbb kitermelni, ugyanis előfordul, hogy a kalóz robotok nem egymagukban érkeznek, hanem egy termetes főellenféllel együtt.
A piszok vandálok ellen érdemes mindent bevetni, a lőtornyoktól kezdve az őrjáratokon át, a végső cél azonban az ultimate-boss “The Dread Pirate Robot”, aki nyugodtan pihenget az erődjében, és csak a csicskásait küldözgeti rád. Le kell hát számolnod vele, ehhez azonban jókora seregre van szükséged, illetve sok-sok aranyra is, hogy a hadműveleteid finanszírozni tudd. Az Autonauts vs Piratebots játékmenete egyszerűnek tűnhet, de valójában nagyon komplex. Pár óra után, mikor már kellően nagy kolóniát építettél ki, eléggé oda kell figyelned, hogy minden rendben menjen, és jusson elég nyersanyag, meg persze arany a kívánt fejlesztésekre. A látványvilág ezzel a low-poly grafikával elég kezdetleges, még egy indie játékhoz képest is puritán, a Minecraft grafikai stílusát lekoppintva. Ha eléggé bezoomolsz a karakterekre, vagy a térképre, akkor ez sokkal jobban kitűnik, de igazából simán lehet, hogy valakinek meg pont ez a minimalistább stílus fogja elnyerni a tetszését.
Szinergia
A játék alatt néha előtört belőlem az elfojtott informatikus énem, hiszen robotjaidat programozhatod is, különféle parancsokat adhatsz nekik, és így sokkal jobban összehangolhatod a közös munkát. Ha mindenki csak "loop"-ra van állítva (újra és újra megismétli az adott műveleteket), az hosszabb távon komplett káoszhoz vezethet. Szóval a sikerhez harmóniát kell összehoznod, hisz fontos, hogy a robotok hatékonyan dolgozzanak együtt. Ha a lánc valahol megszakad, akkor borulhat az egész – csak úgy, mint a való életben. Emiatt pedig az Autonauts vs Piratebots nagyon messze áll a már említett Minecrafttól, amiben a 4-5 éves kistesó is vígan eljátszik órákig. Itt nagyon oda kell figyelni, és a megfelelő parancsokat kiadva – ha már tényleg mindenki azt csinálja, amivel megbíztad – hátradőlve figyelni, amint a kolóniád egyre nagyobb és egyre fejlettebb lesz. Ha ezzel meg tudsz barátkozni, az Autonauts vs Piratebots hosszú órákra képes lehet lekötni.