Újdonságok:
- Párbajszerkesztő (a pályaszerkesztőbe integrálva)
- Kampánykészítő (több pálya összekapcsolásával, a pályaszerkesztőbe integrálva)
- Párbeszéd és csata rögzítés/visszajátszás lehetősége
- A rögzített csaták szerkesztésének lehetősége („mozikészítő”)
- Többjátékos párbajmódban nézhetjük mások küzdelmét (megfigyelő mód)
Pályaszerkesztő:
- A dokumentáció az újdonságok alapján frissítve.
- Egy seregbe pakolható szörnyek száma helytelenül volt feltüntetve. Javítva.
Általános hibajavítások:
- Korábban felbontás változtatásakor, az összepakolt lények szétválasztánál, egy érvénytelen pályarészre teleportáláskor, egy korábbi Főnix halála utáni új Főnix idézésekor, illetve akkor, amikor egy semleges lény megtámad egy ellenséges kaput a „cinematic camera” módban, a játék összeomolhatott. Javítva.
- Eliminálva a memóriatúlcsordulás csata és csatavisszajátszás közben.
- Csaták közben a szükséges, felhasznált sávszélesség csökkentve.
- Ha egy lényen volt a sor a „Puppet Master” mágia alatt, a játék nem működött megfelelően. Javítva.
Kamera, grafika, kezelőfelület:
- Kameramódok normálisan működnek.
- A „Mark of the Necromancer” ikon gammája módosítva.
- Bizonyos esetekben a „Hero Screen” és a „Ghost Screen” kezelőfelülete elérhetetlen volt. Javítva.
- „Dynamic Battle” opciónál, ha párbaj módban lejárt az időlimit, a lény kiválasztva maradt a képernyőn. Javítva.
- A csata végén immár normális értéket mutat az elvesztett lények száma, ha a „Raise Dead” mágiát használtad.
- A „Town Upgrades” gyorsbillentyűje megreparálva.
- Egy hős közelharci támadásánál a Griffek eltűnhettek az ATB sávból. Javítva.
- Az opciók tolókája a funkció kikapcsolása után immár nem használható.
- A harci gépeknél már nem látszik úgy, mintha hatna rájuk a „Master of Fire”.
- Többjátékos módban a jelszó hosszának korlátozása eltávolítva.
- Ghost módban csak azon tárgyaknál jelenik meg a kurzor, amelyek valóban használhatóak.
- Ghost módban a csata végeredményében látszik a bevitt sebzések értéke is.
- A „Resurrection” és „Raise Dead” mágiák előfeltételeihez több információ érhető el.
- A kocsma kezelőfelületén a görgetősáv kipofozva.
- Az „Adventure Map” görgetése javítva.
Játékmenet, mechanika, egyensúly
- Jobb MI a csatákban az „odamegy, üt, visszatér” típusú lényeknél.
- Az MI immár helyesen használja a “Mark of Necromancer” képességet, a „Necromancy”-t pedig hatásosabban.
- Ha az MI emberveszteség nélkül tud győzni, nem veti be az Armageddon mágiát.
- Az MI közelebb viszi seregét a várárokhoz.
- A „Counterspell” varázslása után az MI immár nem fog bűbájolni feleslegesen.
- Ha a fősereg hamarosan megsemmisül, az MI nem foglalkozik az idézett lényekkel.
- Párbaj módban többé nem lehetséges illegálisan megduplázni a hadat.
- Az automata mentés néha nem működött; javítva.
- Vayer hős kapott egy elsődleges képességet.
- Quick/Auto Combat módban a "Consume Artifact" használata többé nem elérhető.
- 3x3-as párbajban, ha egy hipnotizált egységen a sor, nem lehet átváltani a hősre.
- Az „Imbue Arrow” immár normálisan működik, a „Deadeye Shot” nélkül is.
- Megvakított lényt immár nem lehet irányítani a “Divine Guidance” vagy “Teleport Assault” mágiákkal.
Miután legyőzte a védőket, a hős belép a városkapu mezőjébe. - Az Arch-Devilek immár bármilyen démon hullából képesek Pit Lordokat idézni.
- Naadir hős többé nem idéz szellemeket fantomokból.
- Quick/Auto Combat módban az Angyalok nem tudnak többé kiszabadulni a Treantok „Entangling Roots” mágiájából.
- Ha a küldetés kezdetétől nálad van valami komplex cucc (“Magic scroll of…”, “Wand of…”), nem mindig működött megfelelően. Javítva.
- A “Firewall” és “Fire Trap” mágia nem működött jól, ha a taktikai fázis után olyan lényre dobtad, mely a kezdőpozícióban állt.
- 3x3 párbaj módban a mágiák hatásai csak arra a hősre aktívak, mely a csatatéren tartózkodik.
- A tűzpajzs immár csak a közelharci támadásokat „bosszulja meg”.
Ha egy hőst egy szellem megátkoz, a kör végén a manaszint immár helyesen lesz kijelezve.