Ni-Oh
A 2005-ben PS3-ra bejelentett Ni-Oh-t a Koei Tecmo kezdte fejleszteni, de 2010-ben a Team Ninjához került a projekt, akik PS4-re alakították át a játékot. A Ni-Oh főszereplője egy fehérhajú, félig japán szamuráj, aki varázserőt használ és démonok ellen harcol.
A játék ha jól tudom, februárban jelent meg PS4-re, most, novemberben pedig PC-re. Dark Souls rajongóknak, és azoknak, akiknek bejön a japán kultúra, kötelező darab. És a Dark Souls-hoz való hasonlítást ne csak úgy értsd, hogy nehéz, hanem hasonló felépítésű. Szinte mindenben a Dark Souls-ra hajaz. Ugyanolyan checkpointok vannak, ahol feléledünk halál után és fejlődhetünk, pályák hasonló felépítésűek, rövidítésekkel, hasonlóan a mezei ellenfelek minden checkpointlátogatásnál felélednek, a bossok viszont nem. A különbség, hogy a harcrendszer tovább van gondolva kicsit, ugyanis az egyes fegyvereket többféle pozícióban lehet használni, amit harc közben is lehet változtatni. Ezen kívül lényegesen több a loot és többféle stat van az egyes darabokon, és többféle rarity-vel fordulhatnak elő. Ráadásul lehet kovácsolni is fegyvereket, a stat-jaikat változtatni, szétszedni alapanyagnak, eladni és akár XP-re váltani is. Ja igen, ezt majdnem el is felejtettem, hogy külön van XP a fejlődéshez és Gold a vásárláshoz.
Még csak nemrég kezdtem a játékot, és bevallom őszintén, a történethez sokat nem tudok hozzáfűzni, nem igazán követem. Annyit el tudok mondani, hogy a sztori ilyen japán szamuráj-ninja környezetben játszódik, szellemekkel, démonokkal, stb. A környezet, a páncélok és a fegyverek ennek köszönhetően nagyon mutatósak. A főhős viszont angol. A játékban javarészt japánul beszélnek angol felirattal.
A grafika nem kiemelkedő, de igazából szerintem rendben van.