A Mordorig tartó utunkat dokumentáló történet teljesítése során megismerjük a minket kísérő bosszú szellemének valódi énjét, megtudjuk, mi A gyűrű erejének eredete, s szembenézhetünk valódi nemezisünkkel is.
A program a külsőnézetes akciójátékok táborát bővíti: lehetőségünk nyílik változatos módokon eltenni láb alól a velünk szemben álló orkokat, illetve a bosszú szelleme által ránk ruházott, természetesen fejleszthető képességeket is latba vethetjük. Eddig tehát teljesen szokványos játék a Middle-earth: Shadow of Mordor, ám a Monolith egy érdekes ötlettel állt elő.
Ez a Nemesis System nevet kapta, a lényege pedig az, hogy bármit, amit teszünk, annak előbb vagy utóbb valamilyen következménye is lesz. Egy példa: ha az egyik összecsapásunk során pár ellenfélnek sikerül megmenekülnie, akkor ezek a rossz fiúk később, nagyobb erővel visszatérhetnek, hogy bosszút álljanak azért, amiért lemészároltuk a társaikat. A fejlesztőcsapat egy dinamikus világot szeretne ezzel megteremteni, ahol a cselekedeteink formálják az eseményeket, a nagy ellenfeleket és azt a jutalmat, amit céljaink teljesítéséért kapunk.
https://www.youtube.com/watch?v=6AV9W2ZdmjU