A történet egy kettészakadt világba kalauzol el bennünket. A hatalmas, vadregényes bolygón, Pulse-on élő embereknek szembe kell nézniük a természet veszélyeivel, miközben a felettük lebegő, technikailag roppantmód fejlett Cocoon népére isteni hatalmú gépek, úgynvezet fal'Cie-k vigyáznak.
Hogy mik a fal'Cie-k, ki építette őket és miért, igazából senkit sem érdekel Cocoonon; az emberek élvezik, hogy a csillogó őrangyalok minden fontos feladatot ellátnak helyettük, és nem kérdeznek, csak engedelmeskednek a fal'Cie-ket istenségként kezelő egyháznak. Az idill persze nem tarthat örökké, és egy csapat Cocoonról származó polgár szembe kell nézzen a nem várt végzettel: egy fal'Cie megjelölte őket, küldetésük van, amit muszáj teljesíteniük, csak azt nem tudják, mi az. A csavar? Egyszerű: pár napjuk van kifundálni, mit vár tőlük a fal'Cie, majd véghez vinni a tervet, ha pedig elbuknak, kristállyá változnak!
A Final Fantasy XIII egy verseny az idővel, amit a Square-Enix tervezői igyekeztek a játékmenetben is érzékeltetni. A játék első 15-20 órája teljesen lineáris, nincsenek városok, mellékküldetések vagy egyéb időhúzó elemek. Később kinyílik a program, de addig el kell jutni, megannyi ellenfélen és boss-on verekedve át magunkat. A Final Fantasy XIII karakterei eltérnek a sorozattól megszokott kliséktől, Lightning például roppant erős női jellem, míg Sazh csak egy hétköznapi apa, aki kisfia életéért száll szembe az eleinte ismeretlen ellenség erőivel. A harcrendszer körökre osztott, mint ahogy a legtöbb JRPG-ben, ám mégis gyors tempót diktál, a karkterek pedig bármilyen osztályban fejleszthetők, nincsenek korlátok.
A Final Fantasy XIII egy trilógia első, egyben legeredetibb és leghatásosabb darabja. A japán szerepjátékok kedvelőinek erősen ajánlott játék.
Én ma kaptam meg a játékot és az izgalom ott kezdődött, hogy az eladó belerakott három lemezt a tokba. ami nekem kellemes meglepetés volt mivel már kicsit elegem van a két órás játékokból. na mindegy.
a játékról: Az elején amikor elkezdtem kicsit csalódott voltam, hogy mentem és ütöttem, aztán amikor az első pályán túlestem és megjött a fejlesztési lehetőség és a válogatott harcmodor, akkor már egészen más szemmel néztem a játékra!
Ezt úgy írom 21:47-kor, hogy végre sikerült lekattannom róla!
Ami a linearitást illeti: igen az rpg-k közül én is azokat szeretem amiben gyűjtögetni kell és te határozod meg, hogy mi lesz a világgal, de ezt az első játékbeli fél órában elfelejtettem (valóságban 2 óra XD)
Magyarul: bátran ajánlom mindenkinek aki szereti az akció/kalndjátékokat
sose
És akor az még csak a konzolos változat.
Mikor lesz itt PC-s port?!