A tavasz egyik legfontosabb eseménye a SimCity megjelenése volt, ám sajnos nem azért, mert egy régi kedvenc új erővel tért vissza, hanem a játék mögött álló szolgáltatás miatt. Aki esetleg lemaradt volna valahogy a történtekről, azt kell tudnia, hogy az új SimCity használatához az EA folyamatos internetkapcsolatot követel meg arra hivatkozva, hogy a játék a számítások egy részét a felhőben végzi, a szerverek azonban nem bírták a premier napján jelentkezett rohamot, s jó darabig elérhetetlen volt a játék, majd kiderült, hogy az internetkapcsolat valójában másolásvédelmi okok miatt kell.
Az ügyből egészen nagy botrány lett, ami a kiadót és a fejlesztőcsapatot sűrű bocsánatkérésre késztette: a Maxis magára vállalta a teljes balhét, kihangsúlyozva, hogy nem az EA nyomására döntöttek az always-online megközelítés mellett, a kiadó pedig ingyenes játékkal igyekezett csillapítani az indulatokat, ám a baj már megtörtént. A kiadóról alkotott, eddig sem éppen pozitív kép tovább romlott, s nagy valószínűséggel mindez hozzájárult ahhoz, hogy az EA másodszor nyerte el The Consumerist Amerika legrosszabb cégének járó díját.
Mindeközben a sorozatot kitaláló Will Wright csendben szemlélte az eseményeket, s csak most, a balhé után nyilatkozott az ügyben. A legendás tervező a kaliforniai Santa Cruz Egyetemen tartott beszédében elmondta: neki nagyon tetszett a játék, de az mindenképpen megbocsáthatatlan, ami a start körül történt.
„Az alapjában megbocsáthatatlan, ha 60 dollárt elkérnek a játékért, s nem lehet vele játszani. Megértem az ezzel kapcsolatos indulatokat; én is ugyanezt érezném, ha felhasználóként így jártam volna. Az a véleményem, hogy a játékosokat az érdekli, hogy működik-e a játék, s ha nem lehet mondjuk egy repülőgépen használni, akkor komolyak az aggodalmak.”
Wright szerint a probléma gyökere ott keresendő, hogy milyen programra számít a játékos. A World of WarCrafttal például senki sem akar offline játszani, de a SimCity esetében már nem volt ilyen egyszerű a dolog, hiszen nehéz volt eldönteni, hogy szólista vagy multiplayer élményt kap az ember. Ez egyébként egybevág az EA korábbi kijelentésével, miszerint ott nagyot hibáztak, hogy nem hangsúlyozták ki a SimCity online rendszerét.
Mindezek ellenére Wright nem szidta tovább a kiadót, mondván nehéz úgy tekinteni a cégre, mint egy nagy egységre. Szerinte inkább egy laza koalícióról van szó, melyben a csapatoknak megvannak a saját érdekeik -- egy kicsit azért sajnálja a Maxist, ugyanis ő annak idején kifejezte az aggodalmait a DRM-mel kapcsolatban.
SimCity -- Megjelenés: 2013. március 7. -- Gépigény: CPU: 2 magos / 2000 MHz, RAM: 2 GB, VGA: SM 3.0, DX 9.0c / 512 MB, HDD: 10 GB