Szépen lassan kezdenek helyreállni a SimCity szerverei körüli problémák. Akik lemaradtak volna az eseményekről, azoknak mondom, hogy az észak-amerikai premier napján a játékot kiszolgáló gépek egyszerűen nem bírták a terhelést, s a játékosok nem tudtak belépni, illetve aki mégis, az nem sokáig élvezhette a játékot. Az EA ekkor azt ígérte, hogy a probléma csak az Egyesült Államokra terjed ki, s a globális premierre már semmi gond nem lesz -- nem így történt. A hétvége felé az öreg kontinensre is eljutott az új SimCity, s pontosan ugyanazokkal a gondokkal találtuk szembe magunkat, mint akik a tengerentúlon próbáltak meg egy várost felhúzni.
Mindeközben az EA és a Maxis keményen dolgozott a probléma megoldásán: külön csapatot állítottak fel, aminek az az egyetlen feladata, hogy a felmerült bogarakat eltapossák, illetve növeljék a szerverek teljesítményét. A rettenetes startért felelősséget vállaló Maxis az elmúlt napokban több szervert is üzembeállított, ezzel 120%-kal növelve a befogadóképességet, a megfeszített munkának köszönhetően pedig 92%-kal csökkentették az összeomlásokat. A fejlesztőktől Lucy Bradshaw egy friss bejegyzésben azt mondta: a problémákat már majdnem maguk mögött tudhatják.
Az EA és a Maxis egyébként többször is kifejezte, mennyire sajnálják mindezt, sőt az EA ingyen játékot fog adni azoknak, akiknek ez a szerveres mizéria gondot okozott -- a játékosok azonban annak örülnének a legjobban, ha a csapat eltörölné a folyamatos internetkapcsolat megkövetelését. Ennek céljából már indítottak egy petíciót, illetve üzenetekkel bombázzák a fejlesztőket, ám mindez hiábavalónak tűnik, a Maxis ugyanis online módra tervezte a játékot. A csapat elmondása szerint jelentős mértékű átprogramozás kellene ahhoz, hogy offline módban működjön a játék, s ez egyszerűen nem lehetséges, de a későbbiek folyamán még elgondolkodnak ezen, hogy visszanyerjék a játékosok bizalmát.
Plusszban még a leírtakhoz tegyük hozzá, hogyha pl. 1 játéknál számba vesznek 10 "szakmai" reviewt, amiből mondjuk általában 4, ha megfelel az én egyéni ízlésemnek (attól most tekintsünk el, hogy az adott review oldalon belül is vannak megbízható és kevésbé megbízható teszterek is), akkor máris kb. semmit nem ér a "nagy" metacritic átlag.
Sajnos hihetetlenül nagy erővel bír a metacritic, és egyszerűen túl nagy jelentőséget kaptak a pontszámok. Sokan vannak, akik meglátják, hogy egy játék mondjuk "csak" 80%-ot kapott összesítve, és akkor helyből meg sem veszik, mert ez biztos 1 rossz játék.
Sokkal jobb lenne, ha az emberek a pro-kontra érvekre koncentrálnának, és ha úgy gondolják, együtt tudnak élni 1 játék hibáival/hiányosságaival, akkor adjanak neki egy esélyt, még ha csak 80%-os is - ne adj isten kevesebb - az adott játék.
A túlnyomó többség sajnos csak a pontszámokat nézi, és így sokszor elsiklanak az igazi értékek felett - tisztelet a kivételnek. A metacritic meg ennek a szemléletnek a legveszélyesebb/legerősebb forrása.
Ezért is írtam - igaz csak zárójelben -, hogy vannak az adott oldalakon megbízható és kevésbé megbízható teszterek is, sőt rosszabbak is, ahogy Te is írtad.
@#20 Obo: Egy példa volt csak, írtam 1 számot. Amúgy le merném fogadni, hogy a többségnél van 1 ilyen lélektani ponthatár, ami alatt kb. még a teszteket sem olvassák el, hacsak nem egy PC Guru tesztről van szó nyilván :).
Szerintem az egész pontszámozás káros, de ez is egyéni vélemény.
Plusszban még a leírtakhoz tegyük hozzá, hogyha pl. 1 játéknál számba vesznek 10 "szakmai" reviewt, amiből mondjuk általában 4, ha megfelel az én egyéni ízlésemnek (attól most tekintsünk el, hogy az adott review oldalon belül is vannak megbízható és kevésbé megbízható teszterek is), akkor máris kb. semmit nem ér a "nagy" metacritic átlag.
Sajnos hihetetlenül nagy erővel bír a metacritic, és egyszerűen túl nagy jelentőséget kaptak a pontszámok. Sokan vannak, akik meglátják, hogy egy játék mondjuk "csak" 80%-ot kapott összesítve, és akkor helyből meg sem veszik, mert ez biztos 1 rossz játék.
Sokkal jobb lenne, ha az emberek a pro-kontra érvekre koncentrálnának, és ha úgy gondolják, együtt tudnak élni 1 játék hibáival/hiányosságaival, akkor adjanak neki egy esélyt, még ha csak 80%-os is - ne adj isten kevesebb - az adott játék.
A túlnyomó többség sajnos csak a pontszámokat nézi, és így sokszor elsiklanak az igazi értékek felett - tisztelet a kivételnek. A metacritic meg ennek a szemléletnek a legveszélyesebb/legerősebb forrása.
Másrészt ha egy oldal valami tévedés vagy hiba miatt korrigálja az értékét (ami meg is történt a közelmúltban), a Metacritic akkor sem változtatja azt meg. Ami szintén nem korrekt.
Másrészt ha egy oldal valami tévedés vagy hiba miatt korrigálja az értékét (ami meg is történt a közelmúltban), a Metacritic akkor sem változtatja azt meg. Ami szintén nem korrekt.
Plusszban még a leírtakhoz tegyük hozzá, hogyha pl. 1 játéknál számba vesznek 10 "szakmai" reviewt, amiből mondjuk általában 4, ha megfelel az én egyéni ízlésemnek (attól most tekintsünk el, hogy az adott review oldalon belül is vannak megbízható és kevésbé megbízható teszterek is), akkor máris kb. semmit nem ér a "nagy" metacritic átlag.
Sajnos hihetetlenül nagy erővel bír a metacritic, és egyszerűen túl nagy jelentőséget kaptak a pontszámok. Sokan vannak, akik meglátják, hogy egy játék mondjuk "csak" 80%-ot kapott összesítve, és akkor helyből meg sem veszik, mert ez biztos 1 rossz játék.
Sokkal jobb lenne, ha az emberek a pro-kontra érvekre koncentrálnának, és ha úgy gondolják, együtt tudnak élni 1 játék hibáival/hiányosságaival, akkor adjanak neki egy esélyt, még ha csak 80%-os is - ne adj isten kevesebb - az adott játék.
A túlnyomó többség sajnos csak a pontszámokat nézi, és így sokszor elsiklanak az igazi értékek felett - tisztelet a kivételnek. A metacritic meg ennek a szemléletnek a legveszélyesebb/legerősebb forrása.
Másrészt ha egy oldal valami tévedés vagy hiba miatt korrigálja az értékét (ami meg is történt a közelmúltban), a Metacritic akkor sem változtatja azt meg. Ami szintén nem korrekt.
Gratula hozzá, pörgesd azt az oldalt továbbra is egészséggel :)
Köszi a véleményt ]{redenc. Remélem Origin-en is lesz néha akció, mert mostanság ritkán veszek teljes árú játékot (kivéve Heart of the Swarm).
Van a játékban tutorial mód?
Mondjuk a szervergondok miatt én háromszor nyomtam végig, mert a profil szerverhez van kötve, ezért amikor szervert váltottam, ott még nem volt mentésem, így kötelezően végig kellett tolni újra és újra a tutorialt. :)
Gratula hozzá, pörgesd azt az oldalt továbbra is egészséggel :)
Köszi a véleményt ]{redenc. Remélem Origin-en is lesz néha akció, mert mostanság ritkán veszek teljes árú játékot (kivéve Heart of the Swarm).
Van a játékban tutorial mód?