Nagyon kedvelem a V/H/S filmeket, bár az elvitathatatlan, hogy ezeknek a minősége meglehetősen ingadozó. Több évig pihentetve volt a széria, majd a V/H/S/94 volt az első fecske, amely már a Shudder megbízásából készült. A Shudderről azt kell tudni, hogy kizárólag az USA-ban elérhető streaming-szolgáltatás – olyasmi, mint a Netflix, csak ezen kizárólag horrorfilmek és sorozatok (meg persze dokuk) kapnak helyet. Kinőtte már magát annyira, hogy komplett filmeket vásároljon meg vagy adjon pénzt az elkészítésükre és a V/H/S pont általuk kaphatott és kaphat a mai napig újabb részeket. Most már minden évben érkezik egy V/H/S (méghozzá októberben, tökéletesen időzítve a halloween-i szezonra), a legújabb pedig a Beyond alcímet kapta.

vhs-beyond-dive-03.jpg

(Forrás: The Hollywood News)

Az már az előzetesekből lejött, hogy itt valami UFO-s téma lesz, de a végeredményt látva ez nem teljes mértékben igaz. A kerettörténet ezúttal sokkal átgondoltabb, hiszen egy ál-dokumentumfilmet kapunk, amiben egy ember eltűnését járják körbe, akit állítólag idegen lények raboltak el. Ehhez a kisfilmek mellett vissza-visszatérünk és nagyon tetszett, hogy még a The Corridor Crew YouTube-csatorna tagjai is megjelennek, hogy nyilatkozzanak. De lássuk inkább azokat a kisfilmeket, amelyek a gerincét képezik a Beyondnak! A Stork egy rajtaütésről szól, mikor egy csapat felfegyverzett egység betör egy házba az éjszaka közepén, mivel meg vannak győződve róla, hogy a környékről eltűnt csecsemőket itt találhatják meg. A szokásos kézikamerás felvételek mellett ebben a részben testkamerás (bodycam) jeleneteket is láthatunk, amik a fegyverekkel kiegészülve már-már egy FPS-horrorjáték hangulatát hozzák. Bevezetésnek egészen korrekt. A Dream Girl Mumbaiba, Indiába visz el minket, ahol egy bollywoodi sztár, a gyönyörűséges Tara áll a középpontban. Két paparazzi mindenképp szeretne interjút készíteni vele, azonban a forgatás borzalmas fordulatot vesz. Ez a rész egy kis felüdülés a szériában, hiszen nem az USA-ban játszódik, gore szempontjából viszont olyan szinten túl lett tolva, hogy a Terrifier is megirigyelhetné!

beyond.jpg

(Forrás: Dexerto)

A Live and Let Dive-nál – tudom, elég furcsa – nekem Uncharted 3 utánérzésem lett. Tudjátok, van az a rész a játékban, mikor kizuhansz a repülőgépből a sivatag felett. Ebben a kisfilmben ugyanezt át lehet élni, mivel egy baráti társaságról szól, akik ejtőernyős ugrásra készülnek odafenn a magasban. Igen ám, csakhogy megjelenik egy azonosítatlan repülő tárgy a gép mellett, aminek szépen neki is csapódnak és innentől eluralkodik a káosz. Jópofa, hogy a Live and Let Dive nemcsak a levegőben, hanem a földön is játszódik, viszont én ezt a szakaszt már kevésbé találtam izgalmasnak. Az eleje viszont – mikor még a gépen ül a kis csapat – parádésan jól fel lett építve. Ezután viszont érkezik egy olyan rész, amit nem tudtam hova rakni. A Fur Babies attól a Justin Longtól származik, akinek úgy tűnik, egy életre az agyába égett a 2014-es Tusk (Agyar) főszerepe, mert itt is valami nagyon hasonló koncepcióval áll elő. A kutya-otthon sötét titkait feltáró kisfilm önmagában nem lenne rossz, csak épp teljesen kilóg a Beyond UFO-s tematikájából. Szerencsére menti a helyzetet a Stowaway, amelyet Mike Flanagan (A Hill-ház szelleme, Mise éjfélkor, Álom doktor) írt és a felesége, Kate Siegel rendezett. Látszik, hogy a páros mi mindenen dolgozott már együtt (Siegel állandó szereplője Flanagan filmjeinek és sorozatainak), hiszen a feszültséget itt is nagyon ügyesen fokozzák. A középpontban egy nő áll, aki a Mojave sivatagban nyomoz UFO-észlelések ügyében és valami olyasmit talál, ami az egész életét megváltoztatja.

Az 5+1 kisfilmből tehát egyedül a Fur Babies lóg ki és ezt nem is nagyon értem, hogy miért kellett éppen a Beyondba beválogatni, a többi epizód viszont bőven korrektnek mondható, sőt, a Flanagan-Siegel páros által jegyzett Stowaway ki is emelkedik a többi közül. Nem állítom, hogy a V/H/S/Beyond fantasztikus és az év egyik legjobb horrorfilmje, de még csak azt sem, hogy a V/H/S-szérián belül ott lenne az élvonalban, azonban aki kedveli a horrort és nem zavarja, hogy néha totálisan elmebeteg trash-élménybe csap át az egész, annak kiváló szórakozást nyújthat! Mivel Shudder-exkluzív, ha nem számítom bele a virágboltos elérést, akkor VPN-nel tudjátok meglesni. Magyarországra szinte biztos, hogy nem fog bejönni, de mivel a legjobb horrorok rendre elkerülnek minket, ezen nem is csodálkozom. Ha bejöttek a korábbi V/H/S filmek, akkor vétek lenne kihagyni!

Borítókép: The Variety