Szeptember 19-én végre eljött az a pillanat, amelyre megannyi PC-s játékos várt, megjelent ugyanis a méltán piedesztálra emelt God of War Ragnarök személyi számítógépekre szánt változata. Vagy mégsem vártak erre olyan sokan? Nos, nagyon úgy fest, hogy nem, mert míg a 2018-as God of War PC-s portja 73 529 játékossal érte el a csúcsot a megjelenése után, addig Kratos és Atreus második kalandja csupán 35 615 felhasználóval tetőzött a Steamen – persze ez még változhat, de az egyjátékos címek általában az első napokban tudják megmozgatni a legtöbb embert. Legalább ekkora problémát jelent a Sonyra és a Santa Monica Studióra (valamint persze a portolást végző Jetpack Interactive-ra) nézve, hogy megítélés terén sem áll túl rózsásan az opusz, ennek hátterében pedig – ahogy azt mostanra kitalálhattátok – a kötelezővé tett PlayStation Network (avagy PSN) fiók áll.
„Egészen biztosan nem fogom összekapcsolni a fiókomat a PSN-nel, különösen így, hogy egy egyjátékos címről beszélünk” – írta az egyik felhasználó, kinek negatív értékelése hozzájárult ahhoz, hogy jelenleg a "Vegyes" plecsni virít a God of War Ragnarök stemaes adatlapján. Talán mindenki emlékszik még arra a botrányra, amikor az idei év egyik legnagyobb durranásának tekinthető (bár időközben kissé megcsappant a létszám) Helldivers 2 esetében is bevezették ezt a rendszert, melynek hatására akkora review bombing zúdult a PlayStation Publishing és az Arrowhead Game Studios nyakába, hogy a kiadónak végül vissza kellett táncolnia. Mivel ez jelen esetben bizonyosan nem fog megtörténni, több mint valószínű, hogy egyelőre marad a nem túl hízelgő értékelés, ami talán az eladásokra is rányomja majd a bélyegét – pláne úgy, hogy a kötelező PSN miatt több országban is elérhetetlen a produkció.
A borítóképek forrása: Steam