Ahogy azt a Sony már napokkal korábban bejelentette, helyi idő szerint péntek éjjel megrendezésre került a legutóbbi State of Play esemény, melynek kapcsán ugyan elég sokan csalódtak (mivel többen is egy nagyobb lélegzetvételű PlayStation Showcase-re számítottak), ám végső soron így is volt látnivaló. A szivárgásoknak eleget téve bejelentették például a díjnyertes God of War Ragnarök várva várt PC-s portját, ahogy az újrahangszerelt Until Dawnból is láthattunk néhány új, sikoltozásokban gazdag képkockát, a VR tulajoknak szóló Alien: Rogue Incursionről és a több mint 80 pályával kecsegtető Astro Botról már nem is beszélve. Megérte tehát nyomon követni az eseményeket, ám ha valaki esetleg mégsem tette, most csokorba gyűjtöttük a legfontosabb bejelentéseket.

state-of-play-sony-playstation.jpg

God of War Ragnarök

Az est egyik legnagyobb fénypontja egyértelműen az volt, hogy kiderült, szeptember 19-től már a PC-sek is belemerülhetnek Kratos és Atreus második felejthetetlen kalandjába, avagy új platformokra látogat a méltán elismert God of War Ragnarök, méghozzá grafikai extrákkal és az ingyenes Valhalla DLC-vel megspékelve. Üröm az örömben viszont, hogy személyi számítógépeken is kötelező lesz a PlayStation Network (PSN) fiók használata, ami a Helldivers 2 körül kialakult botrány miatt egy kissé érthetetlen döntés a Sony részéről, ám jobb ha hozzászokunk, hogy a jövőben sem lesz ez másként.

Silent Hill 2

Szintén nem elhanyagolható, hogy a Silent Hill Transmission keretében ismét megmutatta magát a Bloober Team (Layers of Fear, The Medium) műhelyében formálódó Silent Hill 2 remake, amely az Unreal Engine  erejével mutatja be James Sunderland jól ismert pokoljárását. Néhány esetben (például animációk) ugyan látszik, hogy az említett csapat nem tud felérni a Capcomhoz vagy a Motive-hoz, de összességében nézve azért meglehetősen tetszetős az összkép, ahogy a hangulat is a helyén van, szóval van miért vágni a centit az október 8-i megjelenésig.

Until Dawn

A horror kedvelői nem csupán a Konami klasszikusának örülhettek, hiszen kiderült, hogy ősszel érkezik a Ballistic Moon által fejlesztett Until Dawn felújítás, amely szintén az Unreal Engine 5-nek köszönhetően kapott új köntöst, a részletesebb környezet és gördülékenyebb animációk mellett pedig stabilabb teljesítményre is számíthatunk – a PS4-es eredetivel ugyebár voltak problémák ezen a téren. Nem véletlen, hogy a Supermassive Games klasszikusa máig az egyik legjobb filmszerű horror-élményt kínáló alkotásként van számontartva, szóval már tűkön ülve várjuk a PC-re és PS5-re is megjelenő vérfrissített verziót.

Alien: Rogue Incursion

Mivel három a magyar igazság, íme még egy horror. A már korábban leleplezett Alien: Rogue Incursion a VR tulajok számára okozhat majd néhány álmatlan éjszakát, hiszen testközelből megtapasztalni a xenomorphok társaságát már papíron is elég rémisztően hangzik, a State of Play során levetített előzetes alapján pedig a prezentációval sem nagyon lesznek gondok. TQ Jefferson, a programon ügyködő Survios vezető termékfelelőse szerint a rémisztő lények kiszámíthatatlanabbak és veszélyesebbek lesznek, mint korábban bármikor (pedig az Alien: Isolation azért elég magasra rakta a lécet), szóval érdeklődve figyeljük a PlayStation VR2-re, Meta Quest 3-ra és SteamVR-ra is érkező program alakulását.

Where Winds Meet

Az Everstone Studios által jegyzett Where Winds Meet már a 2022-es Gamescomon is felhívta magára a figyelmet a lendületes játékmenetével és a látványos világával, pénteken pedig ismét kaptunk egy kis ízelítőt a Tíz Királyság korába kalauzoló akció-RPG-ből, amelyben a kínai harcművészetek és a különleges képességek kapják a főszerepet – ez utóbbiakat egyébként az állatok megfigyelésével tudjuk elsajátatani, ami meglehetősen érdekes mechanikának tűnik. Annyi biztos, hogy egy meglehetősen pörgős alkotással állunk szemben, amely ugyan nem kapott pontos megjelenési dátumot, de bármikor is érkezzen, a műfaj kedvelői szinte biztosan rávetik magukat.

Astro Bot

A State of Play egyik biztosra vehető pontja volt az Astro Bot bemutatója, a Team Asobi eddigi legambiciózusabb projektjét ugyanis már korábban leleplezte a számos alkalommal bizonyított billbil-kun, így senkit nem ért meglepetésként, amikor feltűnt a jól ismert tobot. A szeptember 6-án érkező alkotás hat galaxissal, több mint 80 pályával, milliónyi utalással és a DualSense kontroller képességeinek teljes körű kihasználásával várja a könnyedebb platformerek szerelmeseit – ám ezúttal nem ingyen, a minden PlayStation 5-ön megtalálható Astro's Playroommal ellentétben ugyanis most egy fizetős programról van szó.

Monster Hunter Wilds

A Monster Hunter Wilds feltűnésére is lehetett számítani, hiszen a manapság szinte egyszer sem hibázó (elég csak a Street Fighter 6-ra, a Resident Evil 4-re és a Dragon's Dogma 2-re gondolni) Capcom már jó ideje bejelentette a világhírű szörnyvadászós széria következő felvonását. A legújabb fejezet sivatagos környezetet, korábban nem látott bestiákat, teljes szinkront és hangsúlyosabb történetet kínál majd a széria rajongóinak, afelől pedig semmi kétségünk nincs, hogy minőséget tekintve újfent nem kell majd csalódnunk a stúdióba. A pontos megjelenési dátum még nem ismert, de a június 7-én kezdődő Summer Game Fest során már talán ezzel kapcsolatban is okosabbak leszünk.

Ballad of Antara

Szerencsére nem csupán előre sejthető játékok kerültek bemutatásra a State of Play során, az újdonságok közül pedig messze kiemelkedik a Ballad of Antara nevet viselő dark fantasy akció-RPG, amely jól láthatóan az évek óta nagy népszerűségnek örvendő soulslike címek között igyekszik majd kikaparni a maga gesztenyéjét. A TipsWorks Studio gondozásában készülő free-to-play program legnagyobb érdekessége, hogy két párhuzamos világot is bemutat (á la Lords of the Fallen), melyek közül az egyikben (Para) természetfeletti erők találhatók, emellett pedig több játszható karaktert (Emissaryk, avagy küldöttek) is kapunk. Egyelőre mind a látvány, mind pedig a játékmenet ígéretesnek tűnik, szóval bízzunk benne, hogy újabb remek darabbal bővül a zsáner felhozatala.

Marvel Rivals

A NetEase Games Overwatch-ra hajazó hero shooteréről már korábban is lehetett sejteni, hogy a PC mellett konzolokra is ellátogat, az összefoglaló alapját képező rendezvény során pedig végre hivatalossá vált, hogy PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is befut a 19 képregényes karakterrel (Hulk, Vasember, Pókember, Venom, Doctor Doom, Adam Warlock, hogy csak néhányat említsünk) és rombolható környezettel kecsegtető Marvel Rivals. Egyelőre jó kérdés, hogy mennyire lesz sikeres a 6v6 küzdelmeket kínáló multiplayer cím, de a témából adódóan szinte biztosan megtalálja a maga közönségét – legalábbis addig, amig megfelelő ütemben érkeznek hozzá az új tartalmak.

Concord

Ezt a kérdést pedig a Firewalk Studios berkeiben formálódó Concord kapcsán is feltehetnénk, mert bár a Sony belsős fejlesztésű live service alkotásának CGI előzetese egészen minőségire sikeredett (nem mellesleg megidézte A galaxis őrzői-széria legviccesebb pillanatait), maga a tényleges játékmenet már nem sokban különbözik a Blizzard fentebb említett FPS-étől. Az augusztus 23-án debütáló játékban összesen 16 hős közül választhatjuk ki a számunkra leginkább megfelelőt, és bár maga a tálalás egész jónak tűnik, egyelőre semmi olyat nem láthattunk, ami miatt azonnal rávetnénk magunkat a programra – a kommentek alapján pedig a felhasználók többsége is pontosan ugyanígy érez.

Path of Exile 2

Vélhetően senki sem számított arra, hogy épp egy State of Play során láthatjuk újra a teljes értékű folytatásnak szánt Path of Exile 2-t, ám ez végül mégis megtörtént, ráadásul egy meglehetősen jó hírrel karöltve. Kiderült ugyanis, hogy már év végén elstartol a Grinding Gear Games ingyenesen játszható ARPG-jének Early Access verziója, amely lokális kooperatív móddal (avagy couch co-opigyekszik megdobni a hangulatot, a cross-play-nek és cross-progressionnek köszönhetően pedig nem nagyon lesznek falak a különböző platformok között. A játék egyébként továbbra is fantasztikusnak (na meg persze tartalmasnak) tűnik, szóval fel kell kötnie a gatyát a Blizzardnak, hiszen könnyen lehet, hogy a rajt után megcsappan kissé a Diablo 4 népszerűsége.

Dynasty Warriors: Origins

Noha a musou műfaj alappillérének számító Dynasty Warriors-széria 9. felvonása nem igazán nyerte el a szakma tetszését, ahogy annak stratégiai elemekkel megsépkelt ága, az Empires sem lett túl acélos, az Omega Force-nak esze ágában sincs lemondania a franchise-ról, amit az is jól mutat, hogy a State of Play során bejelentésre került annak következő, valamikor 2025-ben érkező felvonása. A Dynasty Warriors: Origins állítólag igyekszik visszakanyarodni a franchise gyökereihez, a PlayStation 5 erejének köszönhetően pedig minden eddiginél látványosabbnak ígérkeznek az 1 az 1000 elleni küzdelmek, melyek során nem csupán a nyers erőre, de a taktikai érzékre is nagy szükség lehet.