A Forza Motorsport 5 Xbox One-ra jelent meg a gép amerikai premierjével egy időben. A játék az eddigi értékelések alapján jó, a kritikusok egyetértenek abban, hogy a beígért, fejlett mesterséges intelligencia tényleg generációs különbségnek tekinthető. Ugyanakkor az egybehangzó vélemények szerint a Forza Motorsport 5 sokkal üresebb és egyszerűbb, mint a negyedik rész volt, tartalom szempontjából képtelen felérni az eddigi legjobb részként ünnepelt Forza Motorsport 4-hez.
A fanyalgóknak Dan Greenawalt fejlesztési igazgató üzent a Shacknewsnak adott exkluzív interjúja során. Leszögezte: akárki akármit mondjon, a Forza Motorsport 5-nél eddig nem jelent meg nagyobb autós játék egyetlen vadonatúj konzolra sem. Dan szerint a játék tartalmasabb a szintén sokat savazott Forza Motorsport 2-nél, és különben is, a hangulat és a játék technikai fejlettsége újabb magaslatokba emelte a minimálisan elvárt színvonalat az autós játékok világában. Annyi már most biztos, hogy a Gran Turismo 6-nak nehéz dolga lesz, ha le akarja nyűgözni az újságírókat.
A Forza 5 minden egyes DLC-vel 10 új autót kap majd, az olyan legendás pályák pedig, mint a sokat emlegetett Nürburgring, azért hiányoznak a programból, mert Greenwalt szerint a Forza 5 grarfikusmotorjához mindent az alapoktól kell újrarajzolni.
És akkor ne is beszéljünk a mikrotranzakciókról, amit az emberre erőltetnek. Mielőtt valaki azt mondaná, hogy a dolog nem kötelező, ha nem tetszik, nem kell használni, sajnos a leírtak alapján a játékot fejlődési rendszerét a mikrotranzakciók alapján tervezték meg. Azaz rengeteget kell grindelned, hogy haladjál a játékban.