Nagy dicséret jár a Turn 10 fejlesztőinek azért, hogy a Forza Motorsport 5 fejlesztése során nem csak és kizárólag a grafikára figyeltek, hanem arra is, hogy a játékélmény összetettebb és érdekesebb legyen, ha már egyszer egy következő generációs játékról van szó, ami ráadásul az Xbox One egyik legnagyobb húzócíme.
A Forza Motorsport 5 nagy újítása a Drivatar, ám az őszintén szólva teljesen ostoba név ne zavarjon meg senkit, ugyanis egy egészen komoly technológiáról van szó, ami a fejlesztők szerint eltörli a hagyományos szólista játékélményt. Ez egész úgy működik, hogy miközben játszunk, a rendszer megtanulja, hogyan szeretünk vezetni; hogyan vesszük a kanyarokat, milyen agresszívak vagyunk a játékosokkal, vagy éppen azt, hogy mennyire vagyunk vakmerőek egy előzés során. Ezeket az adatokat aztán elküldi a felhőbe, ahol a megtanult viselkedési formánk más játékosok gépi ellenfeleiben jelennek meg, így effektíve a profilunk akkor is játszik, mikor mi nem is vagyunk a gép közelben. Természetesen a többi játékosok Drivatarjai a mi játékunkban is megjelennek majd, így sosem lesz dolgunk kiszámítható pilótákkal, s kis túlzással a szólista módban is multiplayer élményt kapunk.
A Forza Motorsporttal kapcsolatos friss hír még, hogy visszatért az Autovista lehetőség, megváltozott névvel és kibővült formában. A Forza Vistára átkeresztelt módban immáron a játék valamennyi autóját perverz részletességben csodálhatjuk meg, a hab a tortán pedig az, hogy a kommentár most sem marad el.
A részleteket a világ legszórakoztatóbb autósműsora, a Top Gear három műsorvezetője fogja felmondani, ám ezzel kapcsolatban sok kérdőjel van még. Azt például nem tudjuk, hogy pontosan hány kocsi lesz, a műsorvezetők milyen formában lesznek jelen, s ami talán a legfontosabb kérdés: melyik Top Gear házigazdáit kérték fel? Őszintén remélem, hogy az eredeti angol csapat, James May, Richard Hammond és Jeremy Clarkson kapta a feladatot, s nem a teljesen sótlan amerikai gárda.
Forza Motorsport 5 -- Megjelenés: 2013 Q4 -- Gépigény: nem készült PC-s verzió