Legutóbb március elején hallhattunk megnyugtató híreket a Bit Reactor nevű fejlesztőcsapat stratégiai Star Wars játékáról, ami nem volt sok, de bőven elég: az EA a leépítések és a nem saját IP-ktől való eltávolódási szándék ellenére továbbra is támogatja a játékot, szóval a fejlesztés nem állt le.
Nemrég újabb infómorzsák érkeztek a PCGamer jóvoltából, akiknek sikerült megszólaltatniuk a Bit Reactor két munkatársát is: Daanish Syed művészeti, és Ryan McFall technológiai vezetőt. Persze konkrétumokat nem árultak el, de mondtak egy-két bíztató dolgot.
"Az embereknek fogalmuk sincs, milyen sokszínű lehet egy stratégiai játék. Ez az egyik dolog, amit próbálunk elérni: kiterjeszteni az emberek élmény-érzékelését, hogy milyen egy stratégiai játékkal játszani." - mondta McFall, aki korábban az XCOM reboot sorozaton dolgozott. Syed pedig a műfajok kínálta spektrumról osztotta meg gondolatait:
"Ha az autóversenyzős műfajt nézed, árkád játékoktól kezdve a szimulátorokig van minden, és ezt elfogadták az emberek, mert látják a teljes spektrumot. Érzésem szerint a stratégiai játékokat még nem fedezték fel ennyire, a játékosok még nem látták, milyenek lehetnek a stratégiai játékok."
Az egyik kulcselemnek magát a felhasználói felületet/user interface-t/UI-t tartják:
"Amikor egy játékos bekerül egy játékba, megtanulja a rendszereit, és mi szeretnénk, ha ez már az elejétől szórakoztató lenne, és egyfajta maximumot adnánk a minimális befektetésért, hogy a játékos rátaláljon a mókára a játék magjában. Aztán erre még több funkciót és rendszert fűzünk rá, de már megragadtuk a játékos figyelmét a maggal, ami szórakoztatóvá teszi a játékot." - árulta el Syed. McFall az irányíthatóságról beszélt:
"A lehető legtöbb beviteli eszközt szeretnénk támogatni, a kisegítő lehetőségek, és a közönség szempontjainak kibővítése miatt. Mindig más megközelítésen gondolkodunk, ahogy a felhasználóink interakcióba léphetnek egy címmel. Az egér-billentyűzet kombó elég alap, de manapság már sokkal több minden elérhető."
Syed szeretne egy új vizuális nyelvet alkotni, amit a Jedi Survivor csillagtérképéhez hasonlított: "Azt a nyelvezetet a Jedi: Survivor-höz fejlesztettünk. Ehhez hasonlóan itt is egy olyan saját nyelvezetet fogunk fejleszteni, ami passzol a Star Wars világába, ugyanakkor egyedi ebben a játékban."
Kíváncsian várjuk, mi sül ki mindebből, addig is nosztalgiázzunk a fentebbi Empire at War videóval!