Ha meglódul a drótszamár, maradj rajta -- így is összefoglalhatnánk a Trials Fusion lényegét. A RedLynx legújabb, 2,5D-s arcade motoros játékában két dolgunk van: minél előbb végigjutni a kacifántos pályákon, lehetőleg taknyolás nélkül, és az új FMX módnak hódolva különféle nyaktörő kunsztokat bemutatni.
Ha sikeresen aposztrofáljuk a kihívásokat, érme (bronz, arany, ezüst) és pénz üti a markunkat. Értelemszerűen ezeket nem csak azért adják, mert de jó gyűjteni. Előbbivel oldhatjuk fel az újabb motorokat, pályákat, alkatrészeket és göncöket, pénzért pedig az utóbbi kettőt vásárolhatjuk meg. Ezekkel tehetjük egyedivé halálra ítélt pilótánkat és lezúzásra váró mocinkat. Persze nehogy azt gondoljátok, hogy mindez csak a külcsínről szól: nem, az újabb és újabb motorok bizony szükségesek ahhoz, hogy képesek legyünk teljesíteni a sorban feloldásra kerülő, egyre trükkösebb pályákat.
A Trials Fusion sava-borsát bizony az eszement jól kinéző térképek adják. A háttérben mindig történik valami, ami ha csak egy pillanatra is, de elvonja az ember figyelmét. Ez, mondanom sem kell, hamar ahhoz vezethet, hogy a motor ül ránk, mi meg a flasztert csókolgatjuk. Robbanások, egy, a fejeket majdnem lekaszáló repülő, ledőlő kémény és hasonlók várják a próbálkozókat. De maguk a pályák sem egyszerű falatok, amiken végig kell száguldanunk ép bőrrel. Az elején még igen, ott simán megvan az arany. Aztán egyre nehezednek, a távolságok a szakadék szélei között nőnek, az emelkedők meredekebbek, megjelennek a hurkok, a függőleges felületek, sőt, egy idő után már azzal kell szembesülni, hogy a pályát útközben rakják össze. Na, akkor jön a hajtépés, amikor a nyaklevest az éppen berepülő pályaelem adja, mert túl korán értünk a helyszínre...
És akkor még ott vannak a bemutatható kunsztok. Motorral pózolás a levegőben, kézenállás a nyergen, bukfenc a kormányba kapaszkodva, ilyesféle dolgokat kell prezentálnunk, ha szeretnénk némi extra pénzre szert tenni. Szerencsére mindehhez a fizika remekül asszisztál, egyedül a jobbra-balra dőléssel nem kell számolnunk a Trials Fusion 2,5D-s jellege miatt. Amúgy mindennel, főleg a gravitációval, az nagyon csúnya maflásokat tud osztogatni. Mindezt kellemes humorral fűszerezték meg, amely mit ad isten, az esésekhez kapcsolódik -- főleg a pályák befejezése az, ami mosolyt csal az ember arcára.
Sajnos a bétateszt viszonylag szűkmarkúan mérte a lehetőségeket. Három motor és egy quad állt rendelkezésre, ezekkel nagyjából kéttucat pályán lehetett játszani, ráadásul egyedül a kampánymód volt kipróbálható. Természetesen a teljes játékban ezek száma drasztikusan megugrik. Várható multiplayer, pályaszerkesztő és megosztás, ranglista, mondhatni a szokásos.
Az április 24-én PC-re (Steamen már előrendelhető 19,99 euróért, nagyjából 6000 forintért), Xbox One-ra, Playstation 3-ra és PS4-re érkező Trials Fusion egy élvezetes, kihívásokat biztosító programnak ígérkezik, egyedül talán rókabőr szaga miatt húzhatja az ember igazán a száját. A szebb grafika és jobb fizika alap, az FMX mód pedig önmagában elég kevés újdonság.