A folytatások korát éljük, ezt kár is lenne tagadni. A népszerű és bejáratott címek közül néhány évente kapja az újabb epizódokat, sőt, néha talán már úgy tűnik, mintha a nagy kiadók kínálata nem is állna másból, csak folytatásokból, esetleg rebootokból. De még ezekben az időkben is akadnak olyan sorozatok, melyek idő előtt megszakadtak, pedig igény az lenne rájuk bőven. Az indokok elég változatosak, hiszen lehet, hogy a fejlesztőcsapat szűnt meg létezni, vagy épp a jogok kallódtak el, az eredmény viszont minden esetben ugyanaz: egy halom hoppon maradt rajongó, akik nagyon szeretnének hinni a következő epizód megjelenésében, de már egyre nehezebben tudnak.
Ezekből a soha el nem készült folytatásokból szedtünk most össze ötöt, melyeknek a kiadását, de minimum a bejelentését a mai napig várjuk. Ne is húzzuk az időt, vágjunk egyből a közepébe!
5. No One Lives Forever 3
A Monolith 2000-ben kiadott FPS-e, valamint a 2002-es második rész ügyesen felépített lopakodós és akciódús részeivel, kellemes humorával és a játéktörténelem egyik legjobban eltalált főhősnőjével lopta be magát a játékosok szívébe. A 60-as években játszódó kémsztoriból természetesen nem hiányozhattak a különféle kütyük (robbanó rúzs, zártörő hajcsat, lángvágóként is funkcionáló öngyűjtó stb.) sem, amik szintén adtak egy egyedi ízt a játéknak.
A sorozatnak bár készült egy harmadik tagja, a Contract J.A.C.K., ez már sajnos nem említhető egy lapon az első két résszel. Teljesen hiányoztak belőle a kütyük és a lopakodás, valamint az eddigi játékok főhősét, Cate Archert, is lecserélték a készítők. Ennek megfelelően a Contract J.A.C.K. nem aratott nagy sikert, az első két rész rajongói pedig a mai napig várhatnak a folytatásra, egyelőre hiába.
4. Condemned 3
A lista negyedik helyén szintén a Monolith egyik játéka található. A 2006-ban megjelent Condemned: Criminal Origins az előző konzolgeneráció legjobb címei között szerepel sokak szerint, és a sorozat második része, a 2008-as Condemned 2: Bloodshot is pozitív fogadtatásban részesült. Ezek a játékok főleg nyomott, sötét atmoszférájukkal és brutális, kifejezetten realisztikus harcrendszerükkel hívták fel magukra a figyelmet.
A jó fogadtatás és a sikerek ellenére azonban a harmadik rész mind a mai napig nem készült el. Pedig a Monolith-nál is szeretnének egy folytatást, viszont saját bevallásuk szerint a tervező Jace Hall jelenleg nem ér rá. Beszéltek még arról is, hogy esetleg egy indie csapatnak adnák a játékot, azonban az ezzel kapcsolatos elképzeléseket legutóbb 2015-ben vetették fel, azóta pedig mindenki hallgat a Condemned 3-ról.
3. Star Wars: Republic Commando 2
A LucasArts 2005-ös taktikai FPS-e több szempontból is bátor húzásnak számított. Egyrészt a készítők az eddigi játékoktól elütően egy kicsit sötétebb hangulatot céloztak be, másrészt pedig a jedik helyett ezúttal a klónokra helyezték a hangsúlyt. Az ötlet bevált, és a Republic Commando a mai napig az egyik legjobb Star Wars játék, amiben egy különlegesen kiképzett, elit kommandós csapat élén kell helyt állnunk például Geonosison vagy Kashyyykon. Külön érdemes kiemelni osztagunk tagjait, akik mind nagyon jól eltalált karakterek lettek.
A siker után természetesen elkezdtek dolgozni a következő részen, azonban ez végül a LucasArts átalakulásának az áldozata lett. Az eredeti fejlesztők közül sokan elhagyták akkoriban a céget, így a Republic Commando 2 végül sosem készülhetett el.
2. Imperium Galactica III: Genesis
Listánk második helyezettje különösen fájdalmas lehet, hiszen mégiscsak az egyik legsikeresebb magyar játéknak a soha el nem készült harmadik részéről beszélünk. A Digital Reality űrstratégiáit a nemzetközi piacon is szerették, sőt, 2000-ben még BAFTA díjjal is jutalmazták, viszont az eredeti kiadó megszűnése után az Imperium Galactica jogai a francia Infogrameshez kerültek, akiktől a szintén magyar Philos Laboratories vette meg őket egy adott ideig.
A fejlesztés megkezdődött, annyira, hogy az alkotók már képeket és egy demót is publikáltak, azonban a folyamatnak a Philos szétesése vetett véget. A forráskódot néhányan ugyan magukkal vitték a cégtől, de végül kifutottak az időből, és a jogok visszakerültek az Infogrameshez, anélkül, hogy a játék megjelent volna. A program végül 2004-ben látott napvilágot Nexus: The Jupiter Incident címmel, az eredeti Imperium Galacitca III pedig a mai napig nem készült el.
1. Half-Life 3
Most komolyan, van valaki, aki nem látta ezt jönni? A Half-Life 1998-as első része és a 2004-es folytatása igazi legendás játékok, melyeket jogosan sorolnak minden idők legjobb címei közé. A Valve azonban a mai napig adósunk maradt a harmadik résszel, annyira, hogy az interneten már nem egy meme boncolgatja azt a tényt, miszerint Gabe Newell nem is ismeri a hármas számot. Márpedig a harmadik részre már csak a sztori jelenlegi végén található függővég miatt is szükség lenne, hiszen senki sem szereti azt, ha a történet pont a legizgalmasabb pontján szakad félbe, hogy utána ne is folytatódjon.
Viszont akármennyire szeretnénk is végre a kezünkben tudni a legendás sorozat következő darabját, sajnos egyre több jel utal arra, hogy a Half-Life 3 már nem fog elkészülni. És talán jobb is ez így, hiszen a hosszú várakozás során az egekbe tornázott elvárásoknak lehet, nem tudna megfelelni, és ezért végül keserű szájízzel állnánk fel a gép elől.
Jedi Knight III
KotOR III
Alan Wake 2
De örülök, hogy az AoE IV-et már nem kell mondani :)
Tavaly én is láttam azt a videót.
De azért én nem veszem biztosra a dolgot! A MechWarroir Online is MechWarrior-nak indult...
Pedig nem én vagyok az egyetlen, aki várja...
MechWarrior 5
:(
Republic Commando 2 (ezt a cikk is említi)
Star Wars Jedi Knight 3. vagy őőőő 4. Az Academy után :)
MechWarrior 5
:(
Beszélj a magad nevében. Vannak egy jó páran , akik elviselnének egy lezárást a történethez...
Szikla: Ki lett jelentve, hogy az Elder scrollsnak nem lesz hatodik része ( vagy csak utaltak rá, hogy nem mostanában) ? :O Ez meglepett. Mondjuk az is új, hogy a wc3 motorját dolgozták át mmora... :D
A warcraft4 re meg még voltak elképzeléseik, hogy mivel szerették volna folytatni, viszont egy jobb motort akartak volna adni hozzá, viszont nem volt idejük rá, hogy új motort fejlesszenek és licencelni nem akartak mástól, meg a grafikai elvárásoknak próbáltak volna megfelelni, viszont belátták, hogy nincs "akkor még" annyi pénzük, hogy ennek a költségét és egy másik projektet is beizzítsanak, ezért döntöttek úgy, hogy a játéknak adnak egy új arculatot és elgondolkodtak azon, hogy mi érné meg, végül egy mmo mellett döntöttek látván, hogy a piacon az első fecskék életképesnek bizonyultak és ekkor már olyan játékok mint a runescape bizonyították, hogy van igény rá és ezért ők is belevágtak.
Feljavították a motort, változtattak a kamera beállításokon, átdolgoztak pár dolgot és lényegében nem dobtak ki semmit a motorjukból. Ha rémlik valakinek a world editor az gondolom tudja, hogy azt fejlesztési céllal is lehet használni, nekünk egyszerű felhasználóknak az térkép fejlesztésre volt kitalálva, de lehetett benne változtatni stattokat és az ügyesebbek moddolása használták.
Szóval fogták a motort, ami már megvolt, ez spórolás volt, már csak a net kódot kellett feljavítani és szervereket kellett bérelni. Igazából ennyit kellett tenni, viszont a kimenetel kétes volt, de bíztak abban, hogy a warcraftok sikere után ezt is szeretnék a fanok, innentől pedig már ismert a történelem.
Beszélj a magad nevében. Vannak egy jó páran , akik elviselnének egy lezárást a történethez...
Szikla: Ki lett jelentve, hogy az Elder scrollsnak nem lesz hatodik része ( vagy csak utaltak rá, hogy nem mostanában) ? :O Ez meglepett. Mondjuk az is új, hogy a wc3 motorját dolgozták át mmora... :D
Amúgy meg Star Trek Bridge Commander 2. Annyira belevágott a gyerekkorom sci-fi mániájába, hogy nagyon sokáig vártam egy folytatást. Persze jött ez a vr-es hülyeség, de hát az nem tekinthető teljes értékű folytatásnak, mert mégse egy normál pc release.
A másik, hogy a munkakultúrájuk más a Valvénél, nincsenek komoly pozíciók és főnök beosztott viszony és mivel mindenki a maga kis projektjét hegeszti a steam mellett, ezért nem is lehetne bevonni a csapatot komoly munkálatokba, mivel mindenki máshogy álmodná meg és állna neki, végül semmi sem lenne belőle.
Nincsenek már rákényszerülve, hogy csináljanak folytatásokat vagy újabb játékokat, azokat a bedolgozó csapataik megcsinálják, viszont nekik a technológia fontosabb mint a játékok most per pillanat, majd ha Gaben elmegy akkor lesz lehetőség váltani.
A listába még sok játékot bele lehet venni, rengeteg van, aminek menet közben elhalt a folytatása, vagy pénz vagy motiváció híján. Az Imperium galactica sorozatot sajnálom és a haegemonia szériát is, ezekben még lenne lehetőség bőségesen, amit nem aknáznak ki a mostani űrstratégiák.
Egy Star ruler, Star Drive, Stellaris, Sins of Solar empire, Star trek Armada, Galactic Civilization, distant worlds, Master of Orion és még sorolhatnám jók a maguk nemében, de mindegyik másabb volt mint az IG és a HGM. A star trek armada volt még a legközelebb talán hozzá, poén viszont, hogy ahhoz készül mod ami nem titkolt szándéka Star Trek armada3 lenni, szerintem pofás is lett meg még alakulófélben van.
A többi játék sem rossz a listából, de simán lehetnek még más játékok is rajta, amik szimplán csak nem kerültek be a listába, mert rájuk nem gondoltak. Régebbi játékok is vannak, amik várnak folytatásra, meg még a nem túl régebbi játékok közül is pl az Elder Scrolls széria is a 6. részre vár.
Vagy mondhatnám a Warcraft 4 et is, amire volt némi próbálkozás, de végül úgy döntöttek, hogy mmo irányba mennek át és a warcraft 3 motorját átalakították úgy, hogy az használható legyen mmoként, ebből lett a Wow.
Amúgy meg minden lista szubjektív, mások is fel tudnak hozni olyan játékokat, amiknek volt készülőfélben lévő folytatása vagy csak papíron volt, de végül dobták.