Felejtsük el most egy pillanatra azt, hogy milyen szörnyen nehéz játékok alapján filmet készíteni, és tételezzük fel azt, hogy nem támaszt nagyobb nehézséget egy ilyen produkció összehozása, mint mondjuk egy könyv átültetése; nem indulnak az írók és rendezők már a bejelentéskor hátrányból, s a rajongótábor igényeit sem lehetetlenség kielégíteni. Lényegében tehát azt kérem tőletek, hogy dobjátok el egy kicsit a józan eszeteket, s merengjetek el velem azon, hogy mely játékokból lehetne igazán jó filmeket készíteni. Elvégre évről évre annyi jó ötlet kerül színre, hogy már-már rossz nézni, mennyire parlagon hevernek ezek. Lássunk is neki!
5. God of War
Amióta csak a filmipar létezik, mindig is vonzó volt az ókor, mégpedig több okból is: egyrészt az íróknak nem kell különösebben megerőltetniük magukat, hiszen a történelemkönyvek és mondák alapján van egy félig kész történetük, egy vázuk, amire építkezhetnek, másrészt pedig az emberek nagy többsége már hallott ezekről történetekről, s kíváncsiak arra, hogy mit tudnak az adott témából kihozni a rendezők. A szandálos filmek az ipar örökzöldjei, legyenek bár a valóságtól teljesen elrugaszkodott alkotások istenekkel és mitológiai lényekkel, vagy történelmi gyökerekkel rendelkező drámák. Ebbe a stílusba érzésem szerint tökéletesen beleférne a God of War-széria adaptációja -- persze csak és kizárólag a spektrum komolytalanabb szélén.
Zack Snyder a 300-zal, a Starz tévécsatorna pedig a Spartacus című sorozatával bizonyította be, hogy van egy egészen nagy közönség, melynek tagjai vérontásra vágynak a görög félszigeten. A film és a sorozat formulája az utolsó betűig passzol a Sony többszörösen díjnyertes sorozatához: vér, rengeteg brutalitás és természetesen fedetlen keblek. Ezzel a négy összetevővel mindent le is írtam, ami egy God of War-mozihoz kellhet, s az az igazán gyönyörű a dologban, hogy egyáltalán nincs szükség mesteri írót keríteni a forgatókönyvhöz, Kratos bosszúhadjárata ugyanis nem éppen az a sztori, amit lehetne, vagy éppenséggel ki kellene vesézni; tömérdek akció kell ide, semmi más, ez nem a görög dráma helye, hiába tűnik annak távolról.
Természetesen több alkalommal is szóba került már az, hogy lesz God of War-film, ám az elméleti síknál itt sem sikerült továbbjutni, ami megint csak arra vezethető vissza, hogy nagy a rizikó, még az előbb említett két jó példa ellenére is. Arról meg nem is beszélve, hogy a tudományos fantasztikum és a szuperhősök mellett most éppen nem divatosak az ókori történetek, így maximum csak akkor kerülhet majd újra szóba mindez, ha a mostani láz lecseng egy kicsit.
Állítólag jelenleg is készül a film, de leginkább csak az írókat cserélgetik, így ne mostanában várjuk a kész terméket.
4. Halo
Elmondhatatlanul örülök annak, hogy idén a reneszánszukat élik a sci-fi-filmek. Elég csak ránézni az év eddigi, illetve a közel jövőben érkező kínálatára, s rögtön látni lehet, hogy Hollywood újra felfedezte magának ezt a zsánert. Itt a Star Trek, az Ender’s Game, a Pacific Rift, az Elysium, az Europa Report, az After Earth és még lehetne sorolni a különböző megközelítésű tudományos fantasztikumokat. Szinte a teljes spektrumot sikerült lefedni a látványosságokra koncentráló popcorn filmektől az adaptációkon át a tudományos alapokon nyugvó filmekig -- egy valami azért hiányzik: egy jó játékadaptáció.
Már a bevezetőben is említettem, hogy milyen elképesztően veszélyes dolog egy játékból filmet készíteni. Az még hagyján, hogy nagyon költséges egy ilyen beruházás, de az még nagyobb probléma, hogy nehezen lehet megfogni az adott alapanyagot, s úgy átültetni a nagy vászonra, hogy az a laikusok mellett a rajongók igényeit is kielégítse. Nagy szakértelem kell egy ilyen feladat elvégzéséhez, na meg egy olyan licenc, aminek van is esélye filmpénztáraknál. Egyszerűen nem lehet mindenből filmet forgatni -- de a Halo-sorozat adja magát egy könnyű munkához.
A Bungie alkotásának az egyik legkézenfekvőbb választásnak kellene lennie, ha egy filmadaptáció kerül szóba: a történet, a karakterek és a helyszínek egy könnyed és látványos akciófilmnek jelentenek tökéletes alapot, amivel egy kompetens rendező megvetheti a lábát, ugyanakkor van annyi melléktörténet és mitológia a szereplők körül, hogy abból egy nagyobb név valami komolyabb alkotást is kit tud hozni. A Halo tehát kifejezetten jól, könnyedén megközelíthető lenne filmes szempontból, de sajnos (vagy szerencsére, nézőpont kérdése) a Microsoft eddig csak nagyon kicsiben, kvázi rizikó nélkül engedett meg élő szereplős verziókat -- a hangulatos reklámok mellett volt egy felemás websorozat és itt ki is fújt a dolog, pedig vannak tehetségek az iparban, akik szívesen megcsinálnák a filmet. Neill Blomkamp például még mindig benne van a dologban, csak ugye a Microsoft nem ad neki szabad kezet, pedig ez a pasas az akció mellett egészen komoly témához is biztos kézzel tud nyúlni, ráadásul ha úgy esik, kevés pénzből is szórakoztató művet tesz le az asztalra.
Egy időben úgy volt, hogy Peter Jackson fogja elkészíteni a filmet, de végül abból sem lett semmi.
A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!
A jövőre trilógiává bővülő The Longest Journey sorozatból nagyszerű filmtrilógiát lehetne készíteni.
Amúgy mért van mindenki annyira halálán a COD tól, jó nem éppen a legjobb formáját hozza a 4 és 6 óta de azért az alapja jól megragadható lenne mert az ilyen típusú akciófilmeket mostanában sorra rontják el, lásd Die Hard from Budapest.
Nem nagyon tudom így ezt a cikket komolyan venni.
(Annak aki esetleg nem tudná, miről is van szó, itt a trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=Ca3Y8Ws3plI )
Am az AC ből elvileg idén nyáron vagy ősszel lesz az első film amit az ubi berkein belül csinálnak szóval lehet hogy ebből még valami JÓ is kisülhet.
Max Payne-ből lehetne jót, csak ne az a majom csinálja, aki idén szétbarmolta a Die Hard-ot is...
A lista többi tagjával kiegyezek. De még lehetne a Metal Gear-ből is meg a Mass Effect-ből is.
1. Half Life
2. Bioshock
3. Fallout
4. Skyrim
5. Assasin's creed
Lehetne még film GTA IV-ből, A Metro 2033-bó, esetleg a Skyrim, Fallout, Mafia.
5.Dead Space
4.Far Cry 3 (Vaas miatt:)
3.Half-Life
2.Halo
1.Metro 2033