Alapvetően azért játszunk, hogy szórakozzunk, hogy egy kicsit kikapcsolódjunk egy fárasztó nap után -- ám az is igaz, hogy a játékoknak köszönhetően egy másik világban olyan szerepet ölthetünk magunkra, amilyenre egyébként nem lenne lehetőségünk. Közülünk senkinek sem adatik meg az, hogy egy felkelést vezetve megmentse a világot, vagy egy ősi gonoszt állítson meg, esetleg felfedezzen eddig ismeretlen galaxisokat. Ezek csak a játékokban valósulhatnak meg, s annál jobb egy játék, minél részletesebb, minél hihetőbb az a világ, amiben helyet kapott, hiszen így könnyebben el tudunk merülni abban -- ha pedig még a történet is jó, akkor nagyobb elánnal végezzük a feladatunkat. Lássuk hát az öt legérdekesebb játékvilágot!

5. THE LEGACY OF KAIN

Nagyon tudok haragudni az Alkonyat-szériára, de nem a karakterek vagy a történet miatt, azok ugyanis hidegen hagynak, hanem az piszkálja a csőrömet, hogy kispadra ültették az igazi vámpírokat, az egyik legrégebbi gonosz teremtményeket. Stephenie Meyer miatt a flitterszerűen csillogó bőr lett a vérszívók ismertetőjegye, pedig pár évvel ezelőtt még nagyon is jó filmeket, sorozatokat és játékokat lehetett ebből a témából kihozni, anélkül, hogy sulykolni kellene: nem, a vérszívóink nem csillognak az erdőben.

Az egyik mostanra szinte teljesen elfeledett sorozat a Legacy of Kain, melynek legutolsó része 2004-ben került a boltokba. A PC-re és konzolokra megjelent Defiance a kamerakezelés miatt nem vált a sorozat legjobb részévé, de tovább mélyítette a játék univerzumát, ami az egyik legjobb ebben a témában, s nem is véletlenül, hiszen több játékon át felépített, gazdag helyszínről van szó.

Az ősöreg kliséket megkerülne itt nem a ködös Londonban vagy a 1800-as évek Amerikájában élő, arisztokrata vérszívók tizedelik a lakosságot, miközben Van Helsing lohol a nyakunkban. Itt egy külön birodalmat, Nosgothot ismerhettünk meg, ami ugyan nyomokban tartalmaz kisebb elemeket a jól ismert vámpírmítoszokból, de ezek csak a felismerhetőség miatt kellettek. Javarészt egy egyedi és nagyon érdekes világot alkotott a Crystal Dynamics, aminek részletes történelme, nagy hősei, emberfeletti lényei, legendái, valamint jövendölései vannak, s noha néha kicsit zavarossá válik a dolog (különösen az időutazás környékén), s így el lehet veszni a különböző frakciók érdekhálói között, de ha odafigyel az ember, beszippantja a gótikus jellegű univerzum és annak megannyi karaktere.

Az öt legérdekesebb játékvilág

Február elején a Superannuation felfedezett egy doménregisztrációt a játékkal kapcsolatban, életben tartva a reményt egy folytatásra.

4. BIOSHOCK

Ken Levine és csapata nagyon ért ahhoz, hogy megteremtse a kiváló atmoszférát. Ez a tehetségük már a korábbi játékaikban is tetten érhető volt, de leginkább a BioShock az, ami sokunknak eszébe juthat -- már csak azért is, mert most jelent meg a franchise harmadik része. Ez persze inkább szellemi folytatás, mint az események igazi továbbgördítése, de a jelen cikk témája szempontjából fontos elemek, konkrétan a stílusjegyek továbbra is megvannak.

A közös nevező a két Irrational-féle BioShockban az, hogy egy magasztos ötlet teljes kudarcba fulladását láthatjuk. Rapture-ban Andrew Ryan egy tökéletes társadalmat szeretett volna kiépíteni, ahol ugyebár sem királyok, sem pedig istenek nem gátolják meg az éles elméket abban, hogy alkossanak, ám az ember ilyen utópisztikus körülmények között is ki tud fordulni magából, átvitt és szószerinti értelemben véve is szörnnyé válva. Columbia ehhez hasonlóan egy nagy ötlet és egy még nagyobb elme szüleménye, a hajtóerő azonban itt a patriotizmus, ám annak egy teljesen elvakult változata, ami végül a gyönyörű, technikailag is lenyűgöző város vesztét okozta, ráadásul ezúttal a szemünk láttára.

A BioShock-játékok nem kéri azt tőlünk, hogy higgyük el egy víz alatti vagy a felhők felett szárnyaló város létezését egy olyan korban, ahol még a mikrohullámú sütő vagy a mobiltelefon is vad lázálomnak tűnt. Mindez csak egy nagyon érdekes körítés, kicsit sarkítva egy kellék, de nagyon jó kellék, ami a történettel együtt egy remek, egymást kiegészítő élményt nyújt azoknak, akik veszik a fáradságot és megismerik a fejlesztők fáradtságos munkája árán elkészült helyszínt, s nem csak lövöldözni jöttek.

Az öt legérdekesebb játékvilág

Andrew Ryan kis csalással Ayn Rand anagrammája, aki a Veszett világ (Atlas Shrugged) című könyvet írta, mely az eredeti BioShock egyik inspirációja volt. 

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2