Pokol, Alvilág, Infernó, Gyehenna. Ezek az elnevezések valószínűleg mindannyiunkban előhívnak bizonyos képeket, érzéseket. De azon felül, hogy ott nem kell költeni a fűtésre, kevés pozitív dolgot tudunk hozzá kapcsolni, hacsak valakinek az nem pozitívum hogy vérpatakban vagy szurokban főzhetik démonok odaadó felügyelete alatt. Nem meglepő tehát hogy az alvilág megragadta a játékkészítők fantáziáját is, akik előszeretettel küldik a virtuális hősöket, interaktív poligon-pokoljárásra. Jöjjön tehát a legjobb túlvilág-ábrázolások és pokolfajazt-hentelések a videojátékokból! Vigyázat, csalok!
5. Hellgate: London
Ugye szóltam? Az ex-blizzardosokból alakult Flagship Studios, srácai gondoltak egyet, és 2007-ben nyitottak egy pokolkaput London belvárosában. Persze csak képletesen, ekkor jelent meg ugyanis a stúdió első önálló fejlesztése, a nagyágyúnak szánt Hellgate: London, melyben a pokol látogatja meg az emberek világát anélkül, hogy kérték volna erre. A játékban a britek fővárosát mindenféle pokolbéli bestia lepi el hogy vidáman „pokolformálják” az amúgy is mindig borongós királyi fővárost. Ez láthatóan elég jól megy nekik, azonban van egy maroknyi ember, akik frakciókba tömörülve akarják megleckéztetni Lucifer bandáját. Ezen csoportok közül (Templomosok, Kabalisták és Vadászok) választhat a játékos, attól függően, hogy milyen módszerekkel akar belekezdeni a démonok trancsírozásába. A templomosok például közelharcosok és lángpallosokkal indulnak csatába, míg a kabalisták inkább a varázslatokat részesítik előnyben, a vadászok szintén távolról osztják a headshotot. Teszik mindezt a játék innovációjának számító véletlenszerűen generált pályákon. Sajnos mindezek ellenére a franchise nem futott be, és a több részesre tervezett játékfolyam, (melynek következő állomása Tokió lett volna) közül csak a Hellgate: London készült el.
4. The Elder Scrolls IV. – Oblivion
A túlvilág természetesen az Elder Scrolls világában is jelen van, itt azonban a nem a rosszak kerülnek ide, hanem Oblivion néven az egyik létsíkja az univerzumnak. A gond csak akkor adódik, amikor a gonosz daedra herceg, Mehrunes Dagon gondol egyet, és ármányos intrikákkal ráveszi a Tamrielben tevékenykedő hittérítőjét, Mankar Camorant hogy nyissa meg a két világ között az Oblivion kapuknak nevezett portálokat, hogy azon Dagon különböző méretű és kinézetű démon serege ki-be masírozhasson, így terrorizálva Tamriel békés lakóit. Oblivion koránt sem az a vendégmarasztaló hely a maga lávafolyamaival, valamint a gyilkos lényeivel és növényzetével, az ott lakó lidércképű daedrákról már nem is beszélve. Érthető tehát hogy a kapuk becsukására nem áll hosszú sor Tamriel városainak sorozóirodáiban. Hősünknek azonban felveszi a kesztyűt és szívesen terepre megy, hogy az egyébként rendkívül megnyerő démon stílusban felhúzott otthonaikban rendezze le a dagonék kompániáját.
3. Devil May Cry sorozat
A japán Capcom istállójában kitenyésztett Devil May Cry sorozat nem rest mélyre vinne a játékost, ha az a pokolra kíváncsi. A távol-keleti játékokhoz hűen sok részt megért DMC a félig ember, félig démon Dante kalandjait meséli el, aki első körben anyja haláláért és testvére, Vergil megrontásáért bosszút esküdve ered a démonok uralkodója, Mundus nyomába. A szövevényes sztori keretein belül Dante megjárja a pokol szinte összes bugyrát és minden epizódban egy kontinensnyi démont hány kardélre, stílusos beszólások közepette, így maradva atom laza.
2. Doom
Na de mi van akkor, ha a földi pokol a Marsra költözik? A Doom sorozatban éppen ez történik mikor az Union Aerospace Corporation nevű nagyvállalat titkos teleportkapukat nyit a Mars két holdján, a Phobos-on és Deimos-on ezzel rászabadítva démoni hordát az amúgy sem a virágos réteiről ismert vörös bolygóra. Szerencsére, mint mindig, van egy névtelen űrgyalogos (vagyis dehogy névtelen, Doomguy a becsületes anyakönyvi neve) aki duplacsövű sörétesével és egyéb fincsi trancsír-eszközökkel veszi fel a harcot a szarvat viselő fenevadak és rothadó élőholták armadájával. A Mars kipucolása után a földön is kioszt párezer lövedéket az elképzelhetetlen tömegben érkező agresszív dögöknek, akik posztapokaliptikus tájakon, lángtenger közepette vagy akár sötét űrbázisokon egyaránt otthon érzik magukat. Az FPS-ek úttörőjének számító Doom sorozat sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy már csak két hetet kell aludni a következő, régóta áhított epizód megjelenéséig.
1. Diablo
Mivel tudom, hogy sokan az eddig tárgyalt helyek egyikére küldenétek, ha nem szerepelne a listámon, ezért első helyre a Diablo kerül, mely oly sokunknak mutatta meg a való életben is hogy mi a pokol, amikor egy átjátékozott éjszaka után az iskolapadban kellett ébren maradni. A Blizzard klasszikusa csillagos ötöst érdemel pokoljárásból, hiszen a világ amelyben játszódik gyakorlatilag az őskáosz birodalma, ahol a menny és pokol erői örökké hadban állnak, a legkülönfélébb létsíkokon (legyenek akár nyirkos dungeonök, lángoló erdők vagy jeges hegyormok) között küldenek egymásra boldog-boldogtalant az csontváz íjásztól óriáspókon keresztül szárnyas démon urakig mennek szembe tökig páncélba öltözött keresztesekkel , a hack and slash hagyományok szellemiségében. Ebben a játékban ördög angyalnak farkasa a cél halál, az élet pedig szenvedés! Méltán megilleti hát az első hely!
Ezek az én kedvenc poklaim, de természetesen kíváncsi vagyok, hogy nálatok melyik a legjobb infernó. Kommentálni ér!
Nekem ez az öt univerzum az, ami a poklot a legjobban jelképezi a játékvilágban. A sorrend nem feltétlenül rangsor.
Hellgate: London -nak mindig is sajnáltam, hogy nem lett folytatása, én imádtam úgy, ahogy volt.
A Doom-ot meg DMC-t igazából sosem éreztem ilyen poklos-játéknak, annak ellenére, hogy mindig elszabadul benne a káosz. Namurral egyet értve a saját listámra én is feltűzném a Dante's Infernoját, magával ragadóan sötét játék.
OFF: Számomra eddig a legpokolibb játék mondjuk a Dark Souls.. minden tekintetben, hangulatban és játékélményben. Igazából fogalmam sincs, de gondolom mivel nincs a listán, így nem a pokolban játszódik (nem igazán vágom a lore-ját, mert leköt, hogy mindig meghalok).